Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg digger alle i Lannisterfamilien, og jeg elsker å hate dem. Favorittkarakteren min i serien er uten tvil Tywin. Charles Dance er en genial skuespiller.

Beste bakgrunnshistorien på youtube:

http://youtu.be/v9q4Ht-W164?t=4m29s

Ingen spoilere eller kommentarfelt som kan ødelegge serien for folk som ikke har lest bøkene, men veldig kjekt å få litt kunnskap om fortiden om man klarer å ignorere håret hennes.... og en viss annen blikkboks i filmen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har for hver nye sesong sett de foregående sesongene på nytt i forveien, så sikkert sett sesong 1 fire ganger alt, men på tide å friske opp litt kjenner jeg. Utrolig hvor mye man går glipp av de første gangene :p

 

Jeg sa jeg skulle gjøre dette jeg også, men tiden strekker ikke til :p

Lenke til kommentar

Jeg digger alle i Lannisterfamilien, og jeg elsker å hate dem. Favorittkarakteren min i serien er uten tvil Tywin. Charles Dance er en genial skuespiller.

 

Beste bakgrunnshistorien på youtube:

 

http://youtu.be/v9q4Ht-W164?t=4m29s

 

Ingen spoilere eller kommentarfelt som kan ødelegge serien for folk som ikke har lest bøkene, men veldig kjekt å få litt kunnskap om fortiden om man klarer å ignorere håret hennes.... og en viss annen blikkboks i filmen.

Alt det hun sier er tatt fra bøkene, så jeg vet ikke om det stemmer helt...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

om man klarer å ignorere håret hennes....

Jeg klarte ikke, hva faen.

Sikkert de som syns det og er sexy, men for min del blir det litt det samme som om jeg skulle kjørt barbermaskin en gang over hodet fra pannen til nakken og så farget begge sidene blått.

 

Kjipt at det er ingen episode i dag(/natt) :(

Lenke til kommentar

 

Jeg digger alle i Lannisterfamilien, og jeg elsker å hate dem. Favorittkarakteren min i serien er uten tvil Tywin. Charles Dance er en genial skuespiller.

 

Beste bakgrunnshistorien på youtube:

 

http://youtu.be/v9q4Ht-W164?t=4m29s

 

Ingen spoilere eller kommentarfelt som kan ødelegge serien for folk som ikke har lest bøkene, men veldig kjekt å få litt kunnskap om fortiden om man klarer å ignorere håret hennes.... og en viss annen blikkboks i filmen.

Alt det hun sier er tatt fra bøkene, så jeg vet ikke om det stemmer helt...

 

Hvor ellers skal man få bakgrunnshistorie fra? Det spoiler ikke noe man ikke skal vite fra før av i hvert fall

 

om man klarer å ignorere håret hennes....

Jeg klarte ikke, hva faen.

Sikkert de som syns det og er sexy, men for min del blir det litt det samme som om jeg skulle kjørt barbermaskin en gang over hodet fra pannen til nakken og så farget begge sidene blått.

 

Kjipt at det er ingen episode i dag(/natt) :(

 

Definitivt... Om man venter på noe godt, venter man ikke forgjeves.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Jeg digger alle i Lannisterfamilien, og jeg elsker å hate dem. Favorittkarakteren min i serien er uten tvil Tywin. Charles Dance er en genial skuespiller.

 

Beste bakgrunnshistorien på youtube:

 

http://youtu.be/v9q4Ht-W164?t=4m29s

 

Ingen spoilere eller kommentarfelt som kan ødelegge serien for folk som ikke har lest bøkene, men veldig kjekt å få litt kunnskap om fortiden om man klarer å ignorere håret hennes.... og en viss annen blikkboks i filmen.

Alt det hun sier er tatt fra bøkene, så jeg vet ikke om det stemmer helt...

 

Hvor ellers skal man få bakgrunnshistorie fra? Det spoiler ikke noe man ikke skal vite fra før av i hvert fall

OK, så ditt argument er at det ikke er lov å snakke om bøkene her, men man kan for all del referere innhold fra bøkene.

Endret av Shruggie
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hvor ellers skal man få bakgrunnshistorie fra?

Svært mange her inne ønsker nok ingen annen bakgrunnshistorie enn akkurat den bakgrunnshistorien de får ved å se serien på TV-skjermen.

 

Tross alt skal TV-serien være selvbærende. Det skal ikke være nødvendig for noen som ser tv-serien å sette seg inn i historien fra bøkene i tillegg. Da har i så fall ikke serieskaperne gjort jobben sin.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

 

Hvor ellers skal man få bakgrunnshistorie fra?

Svært mange her inne ønsker nok ingen annen bakgrunnshistorie enn akkurat den bakgrunnshistorien de får ved å se serien på TV-skjermen.

 

Tross alt skal TV-serien være selvbærende. Det skal ikke være nødvendig for noen som ser tv-serien å sette seg inn i historien fra bøkene i tillegg. Da har i så fall ikke serieskaperne gjort jobben sin.

 

Kan ikke alle snakke for seg selv istedenfor å slenge fritt rundt med uttrykkene "svært mange", "alle" og "ingen"?

 

Syns det var greit å en slik bakgrunnshistorie, det fikk oppklart litt ting om karakteren som slettes ikke spoilet noe som helst.

I tillegg går jo ikke serien noe som helst på inn på området overhodet.

Dessuten er det fint at noen linker til det her og sier det er spoilerfri, for jeg er selv "livredd" for å google noe om karakterene selv.

Lenke til kommentar

Hvis man vil se/høre bakgrunnshistorier som er utgitt av HBO, og med det er TV-basert, så bør man se "History and Lore"-videoene.

 

Du finner link til alle her: http://www.reddit.com/r/gameofthrones/comments/1z2q4y/spoilers_s3_the_complete_histories_and_lore/

 

De blir fortalt av karakterene i serien (mao, skuespillerne sine stemmer). Og historien de forteller er farget av det. For eksempel så blir historien om The Sack og Kings Landing fortalt av både Robert, Measter Luwin, Tywin og Viserys. Noe som gjør at vi får de forskjellige familienes tolkning av hva som skjedde.

Endret av Teipball
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg digger alle i Lannisterfamilien, og jeg elsker å hate dem. Favorittkarakteren min i serien er uten tvil Tywin. Charles Dance er en genial skuespiller.

 

Beste bakgrunnshistorien på youtube:

 

http://youtu.be/v9q4Ht-W164?t=4m29s

 

Ingen spoilere eller kommentarfelt som kan ødelegge serien for folk som ikke har lest bøkene, men veldig kjekt å få litt kunnskap om fortiden om man klarer å ignorere håret hennes.... og en viss annen blikkboks i filmen.

Alt det hun sier er tatt fra bøkene, så jeg vet ikke om det stemmer helt...

 

Hvor ellers skal man få bakgrunnshistorie fra? Det spoiler ikke noe man ikke skal vite fra før av i hvert fall

OK, så ditt argument er at det ikke er lov å snakke om bøkene her, men man kan for all del referere innhold fra bøkene.

 

Det står tydelig akkurat hva det er, så om man ikke vil fordype seg i historien så er det bare å la være å klikke på lenken.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

En ting jeg alltid har lurt, og som hvert fall ikke har blitt besvart i serien, er hvordan i alle dager the first men, med Bran the Builder i spissen, klarte å bygge the Wall. Jeg mener, det er en flere hundre meter høy og 300 miles (ca. 480 km) lang vegg av is!

Noen svar/ideer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...