Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

 

Litt skuffet over at vi ikke har sett noe mer til Reek enda.

 

Han er jo på vei til Moat Caitlin vel, litt usikker på hvor lang tur det er, men ser ikke bort ifra at de er fremme neste episode :D

 

I følge kartet er ikke distansen fra Dreadfort (var vel der de var?) til Moat noe som skulle tilsi tre episoder med reisetid, synes jeg da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En av de bedre episodene hvis man trekker ifra Bad-Guy-feilen hvor skurken blir distrahert lenge nok for helten å komme seg opp på bena igjen.

 

Scenene fører plottet framover, gamle spørsmål blir besvart og nye stilt og karakterene som har falt litt i bakgrunnen ellers i sesongen får en mer framtreden utvikling i deres subplots (Sansa, littlefinger, Bran&Co etc). Ser overhodet ingen grunn til å skulle klage på noe her. En av de absolutt bedre "dialog-episodene".

 

Må også forøvrig nevne at når Brans Warg-venn (Pinocchio?) sa at Bran ville komme seg ut derfra i live og måtte fortsette mot målet sitt, da var jeg rimelig sikker - ett hundrede og ti prosent sikker faktisk - på at denne karen - han ryker! Bam, dead! Forunderlig nok skjedde det ikke. Denne serien dreper så ofte at du blir like overrasket når noen overlever som når de dør.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe særlig i mot "checkliste" for å få serien videre. Det er ikke særlig interessant å måtte dvele lenge med gamle ting over et lengre tidsspenn. Det ser en tydelig at serien har unngått. Se hvor mye situasjonen og serien har endret seg fra serien begynte. Samtidig som vi har fått avklart mye, så åpner det seg nye spørsmål - og det duker seg for mer spenning.

 

Det største spørsmålet mitt er hva Petyr kommer til å gjøre videre. Han virket ikke særlig begeistret over å måtte gifte seg med Lysa. Han elsker henne selvsagt ikke, så hva er planen videre?

Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe særlig i mot "checkliste" for å få serien videre. Det er ikke særlig interessant å måtte dvele lenge med gamle ting over et lengre tidsspenn. Det ser en tydelig at serien har unngått. Se hvor mye situasjonen og serien har endret seg fra serien begynte. Samtidig som vi har fått avklart mye, så åpner det seg nye spørsmål - og det duker seg for mer spenning.

 

Det største spørsmålet mitt er hva Petyr kommer til å gjøre videre. Han virket ikke særlig begeistret over å måtte gifte seg med Lysa. Han elsker henne selvsagt ikke, så hva er planen videre?

Med tanke på hva han har gjort, samt hva GRRM har gjort, så dreper'n vel Lysa også. Samtidig, er som Debutanten skrev; "Denne serien dreper så ofte at du blir like overrasket når noen overlever som når de dør."

 

En annen ting med debutantens setning er at det har smitta over til andre serier. Der jeg tidligere hadde forventa at serien har en typisk snill slutt er jeg nå høyst usikker.

Endret av Sleggefett
Lenke til kommentar

Alt peker mot at tyrion kommer til å dø, så jeg tror ikke han dør, men kanskje grrm skal ha oss til å tenke slik så han dør likevel? :-P

Jævelen bruker sikkert dobbelt omvendt psykologi. Alt peker på at han dør, så vi tror det motsatte - men forstår at GRRM vil at vi skal tro at han skal overleve. Derfor velger vi å tro at han dør, noe han ikke gjør.

 

^___^

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tyrion dør ikke. Det nekter jeg å tro. Han er for smart, og historien trenger at han holder seg i live i større grad enn noen andre. Han er noe så sjeldent som en Lannister med sympatier for andre enn bare egen familie. Det blir nok avgjørende fremover.

 

Vanskelig å tippe neste dødsfall, egentlig. Tror ikke det blir noen betydelige denne sesongen, nå som Joffrey har blitt tatt av dage. I så fall kommer de i nest siste eller siste episode. Setter pengene mine på en av Daenerys sine nærmeste eller de som er i eller er på vei til Eyrie (Sansa, Littlefinger, creepy Arryn-mennesker, Arya og Hound).

 

Ser for meg at Theon kan finne på noe riktig jævlig mot Bolton-familien også. Søstra er jo på vei til Dreadfort for å redde han. Om hun lykkes får nok Theon en rimelig blodig hevn på Ramsay.

Lenke til kommentar

For min del så det ut som en som bare underkaster seg mens han venter på muligheten til å få sin hevn. Under den intense barberingsscenen så man hvor fristet han var til å bare ta livet av Ramsay Snow der og da, men da ville han blitt kverket av vaktene hos Roose Bolton.

 

Håper å se litt action fra den kanten selv. Theon/Reek har vært en diger dritt siden den dagen han kom tilbake til The Iron Islands. Håper han kan gjøre opp for seg litt og ta de som forrådte Robb.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tyrion dør ikke. Det nekter jeg å tro. Han er for smart, og historien trenger at han holder seg i live i større grad enn noen andre. Han er noe så sjeldent som en Lannister med sympatier for andre enn bare egen familie. Det blir nok avgjørende fremover.

Hvorfor er Tyrion viktig for historien? Synes han egentlig ikke har gjort noe annet i serien enn å gå rundt, drikke vin og bli plagd i Kings Landing av Joffery og Cercei jeg. Jaokei, han gjorde litt fram til og med s02. Etter det har han gjort heller lite utav seg. Han er nå kul da. Fansen digger han jo. Men føler han har gjort veldig lite viktig den siste tiden.

Lenke til kommentar

 

Tyrion dør ikke. Det nekter jeg å tro. Han er for smart, og historien trenger at han holder seg i live i større grad enn noen andre. Han er noe så sjeldent som en Lannister med sympatier for andre enn bare egen familie. Det blir nok avgjørende fremover.

Hvorfor er Tyrion viktig for historien? Synes han egentlig ikke har gjort noe annet i serien enn å gå rundt, drikke vin og bli plagd i Kings Landing av Joffery og Cercei jeg. Jaokei, han gjorde litt fram til og med s02. Etter det har han gjort heller lite utav seg. Han er nå kul da. Fansen digger han jo. Men føler han har gjort veldig lite viktig den siste tiden.

 

Det Lord Varys sa til Shae i siste episode forrige sesong. "Tyrion Lannister is one of the few people alive who can make the country a better place. He has the mind for it, he has the will, he has the right last name."

 

I og med at Stark-familien virker å være "the good guys", og jeg tror de "vinner" til slutt, så er Tyrion viktig i den forstand at han kjemper for deres rettferdighet. Naivt av meg å tro det? Jepp, men jeg tar sjansen.

Lenke til kommentar

Den nye kongen (tommen) kommer til å overkjøre rettsaken, og gi Tyrion benådning dersom han tilstår,og sverger troskap til ham. Bare for så å kappe hodet av ham.

Høres kjent ut? :p

Ingen som er barn av incest, og som har vokst opp med Geoffrey kan være så normal som han utgir seg for. Dette blir for enkelt, og kjedelig i denne serien :p

Endret av G-Man™
Lenke til kommentar

For min del så det ut som en som bare underkaster seg mens han venter på muligheten til å få sin hevn. Under den intense barberingsscenen så man hvor fristet han var til å bare ta livet av Ramsay Snow der og da, men da ville han blitt kverket av vaktene hos Roose Bolton.

 

Håper å se litt action fra den kanten selv. Theon/Reek har vært en diger dritt siden den dagen han kom tilbake til The Iron Islands. Håper han kan gjøre opp for seg litt og ta de som forrådte Robb.

Kverket nei? Hvis han trodde han bare kom til å bli drept hadde han nok kuttet over strupen hans umiddelbart. Det er det at han vet at han IKKE kommer til å bli drept, men torturert i ukesvis som er poenget...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...