Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3165

At Natalie Dormer er 9 år eldre enn meg(32 år) utenfor min begripelse, satse på at jeg finner ei dame som holder seg like godt. :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes scenen med Tywin og Tommen var kul, da de diskuterte hva som utgjorde en god konge.

 

Justice?

 

A good king must be just. Orys I was just. Everyone applauded his reforms. Nobles and commoners alike. But he wasn't just for long.

He was murdered in his sleep after less than a year by his own brother. Was that truly just of him?

 

Robb Stark var også "just", og det var vel det som tok knekken på han.

Lenke til kommentar

Det stemmer, ja! Aerys I Targaryen. Der er link til Wiki-siden om han. Denne wikien følger TV-serien, så det er ingen spoilere der.

 

Underteksten som jeg skaffet er tydeligvis ikke helt korrekt. :)

 

Tywin sa Orys. Så det var spekulert i om om Charles Dance rett og slett sa feil, eller om han bare fortalte historier for effekten sin del.

 

Ellers er det vel King in the North :p

Endret av Teipball
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvem sa det var en Targaryen?

 

 

There are no Targaryen kings called Orys the First. So barring a revised history for the TV show (not entirely out of the realm of possibility) we have a few (problematic) possibilities:

 

  • Orys is a mispronunciation (or a renaming) of an existing Targaryen king. Aerys I is a likely candidate, but the biography does not completely match. We have no record of him being called "The Just" and he reigned for far more than a year. In fact, the only Targayen king who ruled for a year was Viserys II but he most likely died of old age (he was hand to two kings) and his only brother (King Aegon III) was already dead.

  • He was not a Targaryen king at all. Westeros has a very long history that predates the Targaryen conquest. And with seven kingdoms there are plenty of kings to go around, most of whom we have never heard about. However, the only Orys we know is Orys Baratheon, the rumored bastard half brother of Aegon the Conqueror and founder of house Baratheon. So I'm assuming that Orys is a Valyrian name, which perhaps means that Orys I was a Valyrian as well. Problematic since Old Valyria was a freehold that didn't have kings.

 

Selv tror jeg det gjerne bare var serieskaperne som fant på et Targaryen-ish navn. Fordi det ikke er så farlig i serien uansett.

Lenke til kommentar

Jeg hadde virkelig håpet Bran og Jon kom til å møtes igjen!:( Begynner å tro at ingen i Stark familien kommer til å treffes noe mer.

Forferdelig synd i Sansa ja. Men hun må bare bli kastet rundt. Hun klarer seg ikke på egenhånd sånn som Arya gjør.

Lurer på når vi får se mer av Rickon?

 

Forøvrig barsk scene når Bran gikk inn i kroppen til Hodor på den måten og kontrollerte han. Med de kreftene der kan han virkelig klare alt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...