Gå til innhold

Real Madrid vs Barcelona - 16.04.2011-03.05.2011 - El Clasico Mania


Maefteda

  

86 stemmer

  1. 1. Får Mourinho sparken med 4 strake El Clasico tap?

  2. 2. Hvem vinner ligaen?

  3. 3. Hvem vinner Cupen?

  4. 4. Hvem går videre i CL?

  5. 5. Hvem heier du på?



Anbefalte innlegg

Er det bare eg som føler at å sette Ronaldo som midtspiss er bortkasting av spilleren?

 

Irriterte meg grønn over når dette skjedde i United også, da eg føler Ronaldo's virkelige styrke er å kommer mer bakfra på kanten/fri rolle og skjære inn, legge inn, skyte, spille ballen til en spydspiss som putter mål. På den måten får man utnyttet hans evne til å spille opp andre samtidig som man utnytter hans evne til å score selv.

Enig i den, bruk han som ren ving slik han spilte i United, så han får brukt teknikken og farten hans. Blir irritert når de bruker han som spiss for landslaget å.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Støtter Maefteda sitt saklige og flotte innlegg et par sider tilbake.

 

Synes det blir litt vel mye raging mot Barca her. Det er unødvendig å mislike dem utelukkende fordi det er så mange som liker dem. Fotball har jo mye med geografi å gjøre også, og katalonia er et elskverdig område :) De som ikke har så mye peiling på fotball må vel også få lov til å like det, følge med og eventuelt skrive ting på facebook..?

 

Når det gjelder filming så er mitt inntrykk, som ikke spesielt langtidsinteressert i fotball, at dette er noe som skjer i alle klubber over tid. Noe mer i spansk liga enn ellers, men dette handler om kultur.

Endret av wendel
Lenke til kommentar

Kall meg gjerne dum, men jeg ansér ikke Mikel og Essien som to spillere i den kategorien.

hqdxdg.jpg

 

Sergio-Busquets.gif

 

Hva er verst? Utrolig nok synes de fleste nettopp det siste. Ikke at det er ikke er forkastelig det også.

 

Nå har i alle fall folk fått noe de har ønsket fra media. Masse prat om hvor usportslige og kjipe Barcelona er, framfor hvor "magiske" de er. Vel uten om Messi da.

Lenke til kommentar

Det er så klart kjipt gjort av Alves, men hadde han ikke trukket unna beinet, så hadde han fått ordentlig vondt. Synes ikke spillere skal få lov til å gå inn sånn. Probelemet med slikt, er at hvis taklingen ikke skader så blir det ofte ikke kort. Ikke at det legitimiserer handlingen til Dani Alves.

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar

Det er så klart kjipt gjort av Alves, men hadde han ikke trukket unna beinet, så hadde han fått ordentlig vondt. Synes ikke spillere skal få lov til å gå inn sånn. Probelemet med slikt, er at hvis taklingen ikke skader så blir det ofte ikke kort. Ikke at det legitimiserer handlingen til Dani Alves.

 

Stemmer sikkert. Nå trakk han seg, ble ikke truffet og fikk likevel ordentlig vondt. Slike taklinger blir vanligvis gult kort om dommeren mener det er farefullt spill.

 

Dessverre lar dommeren seg lure av Alves sitt skuespill, samtidig som han lar seg påvirke av 10 Barcaspillere som står rundt for å få vist ut Pepe. Dommeren burde gitt gult kort til Barcakeeperen hver gang han sprang 50 meter for å be om gule kort til Real spillerne, så hadde han nok raskt kuttet ut tullet.

 

Det er en uting å flokke seg rundt dommeren etter hver takling. Der var Barca også verst i går.

 

Jeg synes Barca har flere fantastiske spillere, men som lag har jeg fått dem i vrangstrupen siste 2 årene. Jeg har virkelig lyst til å se Messi skinne, men helst på Argentina...

Lenke til kommentar

Jeg synes å vise strakt ben med knotter bør være rødt kort, i så og si alle situasjoner. La ikke merke til Valdes selv igår, selv om jeg fikk med meg at Casillas var oppe i situasjoner, som er forståelig når han er kaptein.

 

Real gjorde aldri dette eller? Adebayor og Marcelo gjorde ingenting galt? Don't get me wrong. Jeg ser masse av hva Barcelona-spillerne gjør galt, og jeg unnskylder dem heller ikke. Kommer bare med et litt bredere syn enn at Barca er skurker.

Lenke til kommentar

Kan vel sjåast på som nøytal i forhold til desse to laga, då eg ikkje sympatiserer med nokon av dei, men fotballmessig blir kampen i går øydelagt av at Real spelar anti-fotball og omtrent ikkje ynskjer å verken halde i ballen eller gjere så mykje konstruktivt med den, og av at Barcelona ser ut til å bestå av ein gjeng kvalmingar som har større glede av å prøve å få motspelarar utvist enn å faktisk spele fotball. (Her er det sjølvsagt eit par fantastiske unntak.) Det er så latterleg når det skjer tre-fire eller fleire gongar at ein spelar får ein dult i magen eller brystet, men går ned som ein sekk og held seg til ansiktet. (Den beste er vel Busquets som først tar seg til brystet, men deretter raskt flyttar hendene opp til ansiktet for å prøve å få ein kraftigare reaksjon frå dommaren.) Det er så mykje usportslege opptredenar (for såvidt frå begge lag) at det ikkje blir huska for fotballen som blir spelt, men heller for alt det utenomsportslege som skjer. Kan forresten nokon snart skyte reservekeeperen til Barca? Det må vere den minste sportslege og minst intelligente fotballspelaren eg har vore borti.

 

Eg har nevnt det i RedCafé, men eg håper verkeleg at uansett om det blir United eller Schalke som går til finala, så får ein ein dommar som ikkje tillet at spelarane flokkar seg saman som spesielt Barca gjer kvar gong det oppstår ein situasjon (nesten meir når det er filming enn når det faktisk har skjedd noko). Valdez er på joggetur over heile bana for å protestere og det bør gje gult kort kvar gong.

 

Kampen i går var generelt sett svært skuffande og med nokre få unntak så er det berre filming, kjefting, sutring og utanomsportslege ting som vil sitte igjen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er så klart kjipt gjort av Alves, men hadde han ikke trukket unna beinet, så hadde han fått ordentlig vondt. Synes ikke spillere skal få lov til å gå inn sånn. Probelemet med slikt, er at hvis taklingen ikke skader så blir det ofte ikke kort. Ikke at det legitimiserer handlingen til Dani Alves.

 

Heilt einig, kun reaksjonen til Alves som plaga meg i den situasjonen. Det raude kortet kan så absolutt forsvarast.

Lenke til kommentar

Kan vel sjåast på som nøytal i forhold til desse to laga, då eg ikkje sympatiserer med nokon av dei, men fotballmessig blir kampen i går øydelagt av at Real spelar anti-fotball og omtrent ikkje ynskjer å verken halde i ballen eller gjere så mykje konstruktivt med den, og av at Barcelona ser ut til å bestå av ein gjeng kvalmingar som har større glede av å prøve å få motspelarar utvist enn å faktisk spele fotball. (Her er det sjølvsagt eit par fantastiske unntak.) Det er så latterleg når det skjer tre-fire eller fleire gongar at ein spelar får ein dult i magen eller brystet, men går ned som ein sekk og held seg til ansiktet. (Den beste er vel Busquets som først tar seg til brystet, men deretter raskt flyttar hendene opp til ansiktet for å prøve å få ein kraftigare reaksjon frå dommaren.) Det er så mykje usportslege opptredenar (for såvidt frå begge lag) at det ikkje blir huska for fotballen som blir spelt, men heller for alt det utenomsportslege som skjer. Kan forresten nokon snart skyte reservekeeperen til Barca? Det må vere den minste sportslege og minst intelligente fotballspelaren eg har vore borti.

 

Eg har nevnt det i RedCafé, men eg håper verkeleg at uansett om det blir United eller Schalke som går til finala, så får ein ein dommar som ikkje tillet at spelarane flokkar seg saman som spesielt Barca gjer kvar gong det oppstår ein situasjon (nesten meir når det er filming enn når det faktisk har skjedd noko). Valdez er på joggetur over heile bana for å protestere og det bør gje gult kort kvar gong.

 

Kampen i går var generelt sett svært skuffande og med nokre få unntak så er det berre filming, kjefting, sutring og utanomsportslege ting som vil sitte igjen.

Kanskje ikke så åpenbart etter mine tidligere innlegg, men 99% enig her. Pinto er ikke akkurat favorittspilleren min, men å skytes er vel litt drøyt. :whistle:

Lenke til kommentar

Kan vel sjåast på som nøytal i forhold til desse to laga, då eg ikkje sympatiserer med nokon av dei, men fotballmessig blir kampen i går øydelagt av at Real spelar anti-fotball og omtrent ikkje ynskjer å verken halde i ballen eller gjere så mykje konstruktivt med den, og av at Barcelona ser ut til å bestå av ein gjeng kvalmingar som har større glede av å prøve å få motspelarar utvist enn å faktisk spele fotball. (Her er det sjølvsagt eit par fantastiske unntak.) Det er så latterleg når det skjer tre-fire eller fleire gongar at ein spelar får ein dult i magen eller brystet, men går ned som ein sekk og held seg til ansiktet. (Den beste er vel Busquets som først tar seg til brystet, men deretter raskt flyttar hendene opp til ansiktet for å prøve å få ein kraftigare reaksjon frå dommaren.) Det er så mykje usportslege opptredenar (for såvidt frå begge lag) at det ikkje blir huska for fotballen som blir spelt, men heller for alt det utenomsportslege som skjer. Kan forresten nokon snart skyte reservekeeperen til Barca? Det må vere den minste sportslege og minst intelligente fotballspelaren eg har vore borti.

 

Eg har nevnt det i RedCafé, men eg håper verkeleg at uansett om det blir United eller Schalke som går til finala, så får ein ein dommar som ikkje tillet at spelarane flokkar seg saman som spesielt Barca gjer kvar gong det oppstår ein situasjon (nesten meir når det er filming enn når det faktisk har skjedd noko). Valdez er på joggetur over heile bana for å protestere og det bør gje gult kort kvar gong.

 

Kampen i går var generelt sett svært skuffande og med nokre få unntak så er det berre filming, kjefting, sutring og utanomsportslege ting som vil sitte igjen.

 

Mye bra her men synes det blir passe dumt at en manu supporter kan ta en the high road her, klart det som ble visst fra forsåvidt begge lag med flokking rundt dommeren er ufyselig. Men ikke kom her å si at manu ikke gjør det samme i slike toppoppgjør. Det har vært et varemerke de siste årene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...