Gå til innhold

Real Madrid vs Barcelona - 16.04.2011-03.05.2011 - El Clasico Mania


Maefteda

  

86 stemmer

  1. 1. Får Mourinho sparken med 4 strake El Clasico tap?

  2. 2. Hvem vinner ligaen?

  3. 3. Hvem vinner Cupen?

  4. 4. Hvem går videre i CL?

  5. 5. Hvem heier du på?



Anbefalte innlegg

Hadde den taklingen truffet Kunne Pepe blitt anmeldt. Tenk tilbake på Ryan Shawcross taklingen mot Aaron Ramsey.

Pfft... enig i at taklingen er stygg, selv om han ikke treffer, men disse kan på ingen som helst måte sammenlignes. Shawcross kommer flyvende inn i ankelen på standfoten til Ramsey. Alves ville nok fått vondt, men aldri i verden om det var nok til å forårsake brudd.

 

Tør faktisk påstå at Pepe kun ville fått gult hadde den skjedd i PL. Eneste grunnen til at han faktisk får rødt er fordi det er Alves og Alves har lang erfaring med å filme.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det røde kortet er ingen ting å si på.

Pepe hopper inn med knottene først, han snur seg og har NULL kontroll på hva han driver med. Dette er farlig spill og skal straffes enten taklingen treffer eller ei. Hadde den taklingen truffet Kunne Pepe blitt anmeldt. Tenk tilbake på Ryan Shawcross taklingen mot Aaron Ramsey.

 

De 2 forrige kampene har begge lagene spilt dårlig og ingen har fortjent seieren egentlig. Men i går var barca best. Det er nå "4 poeng" til hvert lag. Og når neste thriller skjer på Camp Nou blir det avgjort hvem som er best i dette El Classico Mayhemen vi er i.

 

Verken Real Fan eller Barca Fan. Selv om jeg har mest sansen for noen Barca spillere.

 

16jmuq0.jpg

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det burde implementeres et regelverk der ekle drittspillere som Alves, Mascherano, Pedro og Busquets blir straffet i ettertid for slik usportslig oppførsel. De burde vært utvist og hatt karantene i flere kamper hele gjengen. Problemet er ikke bare at de er ekle og uærlige spillere, problemet er også at det faktisk lønner seg for de å være ekle og uærlige. Løsningen er et regelverk som gjør at det ikke lønner seg lengre. På samme måte som at det sjelden lønner seg å takle spillere uten ball da det gjerne medfører en streng straff.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Enig det ville vært flott, hadde vært gøy å sett hvor bra topplagene i pl hadde klart seg uten stjernene sine :thumbup:

 

Men helt seriøst noe bør gjøres, det finnes enkelte som er borte hos dommeren hele tiden og det ser virkelig ikke bra ut og det er typisk de største stjernene på laget. Forferdelig forbilde og holdninger.

Lenke til kommentar

Hyllet er å ta i, men det er et nok en likgyldighet når noen på laget filmer. Synd at en oppgjør som dette ødelegger inntrykket du har av den spanske fotballen, som tidligere sagt er dette en spesielt kamp der reglene blir tøyd helt, og spillere, trenere, og fansen er helt ekstremt opptatt av å vinne.

 

Vet ikke hvor mye du ser av andre La Liga kamper, men anbefaler deg til å se litt av det, og ikke nødvendigis av topplagene. Men se Valencia-Villarreal, Espanyol-Sevilla og lignende kamper. Høy kvalitet, litt filming, men mye underholdning.

Lenke til kommentar

Latterlig å se Real fans i verden spy ut at foten til Pepe ikke var nær! Det har ikke en dritt å si om Alves klarte å fjenre foten sin med 1 cm margin, for taklingen er et soleklart rødt kort uansett! 50 kmt med knottene inn i leggen er rødt kort anyday, Alves hadde bare flaks han ikke traff. Men grininga til Alves var fortsatt latterlig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Begge lag har latterlige spelarar. Dei er gode, men oppførselen til å spy av. Messi ser ut til å være ein av dei som unngår sånt. Han krangler ikkje med dommaren, kastar seg ikkje og rullar som ein idiot på bakken. I alle fall ikkje i nærheten like mykje som Busquets, Pedro osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Latterlig å se Real fans i verden spy ut at foten til Pepe ikke var nær! Det har ikke en dritt å si om Alves klarte å fjenre foten sin med 1 cm margin, for taklingen er et soleklart rødt kort uansett! 50 kmt med knottene inn i leggen er rødt kort anyday, Alves hadde bare flaks han ikke traff. Men grininga til Alves var fortsatt latterlig.

 

 

Soleklart rødt synes jeg er å ta i. Helt greit at han tar opp det røde, og han kunne gitt det gule. Ingen tabbertabbe uansett, i tilegg er dette noe vi først ser etter reprise på reprise. Dommeren dikk en mulighet til å se situasjonen, og Pepe kommer idiotisk inn i alt for høy fart, ikke første gangen heller fra den kanten.

 

Det er heller ikke alle Madrid-fans i verden som mener han ikke skulle bli utivst. Det er nok noen, og mange blir nok ekstremt provosert over overspillinga til Alves. Men etter hva jeg har sett og hørt fra andre Madrid-fans så er det mange som mener at han fortjente det. Noe over 70% på Marca mente også dette.

 

Det som derimot er ekstremt synd er måten Real Madrid som klubb nå virker som kjører samme linja som Mourinho. Inne på Realmadrid.com er det nå video over overspillinga til Barcelona-spillerne, og at Pepe ikke traff Alves. Virker som de prøver å påvirke alle mulige krefter for å unngå straff. Man er også siktet i 5 forskjellige tilfeller av UEFA når, Barcelona siktet i et tilfelle.

 

Angående Messi er det helt ekstremt å se balansen hans. Det at folk sier at Messi har dårlig fysikk er et hån på han. Helt ekstrem smidighet og balanse.

Endret av Teipball
Lenke til kommentar

Det burde implementeres et regelverk der ekle drittspillere som Alves, Mascherano, Pedro og Busquets blir straffet i ettertid for slik usportslig oppførsel. De burde vært utvist og hatt karantene i flere kamper hele gjengen. Problemet er ikke bare at de er ekle og uærlige spillere, problemet er også at det faktisk lønner seg for de å være ekle og uærlige. Løsningen er et regelverk som gjør at det ikke lønner seg lengre. På samme måte som at det sjelden lønner seg å takle spillere uten ball da det gjerne medfører en streng straff.

 

Hvorfor er Real supportere RealMadridFanBoy96? Før du utestenger Barca spillere burde du ta en titt på egen spillerstall mener jeg.

 

Og hvis det er en trøst, er det kanskje En spiller her i verden som ikke griner og suttrer. Og det er Messi! Glemte Paul Schols, men han går andre veien i å grisespille så til de grader :p

Endret av The_Tom
Lenke til kommentar

Jeg heier på United, og liker ikke Real i det hele tatt. Jeg har faktisk mer til overs for Barcelona, men jeg hater usportslige spillere. Litt tilfeldig at det bare var Barca-spillere jeg nevnte nå, men det kom som en konsekvens av totalinntrykket fra kampen i går. På en annen dag kunne det vært Real som hadde provosert meg mest, selv om jeg ikke synes de er like ille på akkurat det punktet.

 

På United har vi egentlig bare Nani som har rykte på seg for å filme. Men han gjør det relativt sjeldent nå. De gangene han gjør det er jeg den første til å påpeke det, fordi det er oppførsel som gjør meg oppriktig provosert. Selv hvis det skulle skaffe United en fordel. Han har forbedret seg den siste tiden. Nå er det mest overspilling, og sjeldent direkte filming. Han løper ikke inn i folk og later som han har fått en på tryne nå.

 

Selv om han har gjort ting som er like ille før, som for eksempel en kamp der han nikker til en spiller for så å late som det er han som blir skallet og kaster seg ned på bakken. Men det var et engangstilfelle og SAF sa at det var totalt uakseptabel oppførsel, i motsetning til mange spanske trenere som lar slike ting gå sin gang.

Endret av Geir M
Lenke til kommentar

Det burde implementeres et regelverk der ekle drittspillere som Alves, Mascherano, Pedro og Busquets blir straffet i ettertid for slik usportslig oppførsel. De burde vært utvist og hatt karantene i flere kamper hele gjengen. Problemet er ikke bare at de er ekle og uærlige spillere, problemet er også at det faktisk lønner seg for de å være ekle og uærlige. Løsningen er et regelverk som gjør at det ikke lønner seg lengre. På samme måte som at det sjelden lønner seg å takle spillere uten ball da det gjerne medfører en streng straff.

Har du glemt hvordan Berbatov fikset straffe mot Liverpool i fa-cupen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...