Gå til innhold

Den Store XBLA-tråden


Mr. Pants

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har spilt en del XBLA spill i det siste, er kun et hos meg som virkelig skiller seg ut og det er Dust: An Elysian Tail

Hvorfor dette er kun det som skiller seg ut på XBLA kan jeg beskrive:

 

Herlig artstyle, har ikke hatt lag eller frameratetrøbbel som på omtrent alle XBLA spill jeg har vært borti dette året. Liker godt rollespillelementer samt hack and slash gameplay har jeg alltid likt om det er gjort riktig

 

Skal jeg snakke over alle plattformer så er det kun dette, Journey og Sound Shapes som har betydd noe for meg, resten har ikke vært det jeg forventet :)

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

Jeg forhåndsbestilte Borderlands 2 fra Amazon og lurer på når spillet kommer? Jeg har hørt at Amazon sender spillet noen dager før release, og lurer derfor på om jeg får spillet før norsk releasedato eller etter.

 

Basert på min erfaring med Amazon UK, kommer forhåndsbestilte nyutgivelser 1 til 4 dager etter oppgitt utgivelsesdato. Fra Amazon USA tar det rundt en uke lenger.

Lenke til kommentar

Jet set radio ute i dag på xbla er det ikke?

Det stemmer. Jeg hadde tenkt å teste demoen, men jeg glemte det pga vi hadde spillekveld med Gears of War 3, Halo Reach og et par XBLA-spill. Jeg blir nødt til å teste det neste gang jeg skrur på xboxen.

 

Jeg ser forresten at Fable Heroes er på tilbud denne uken. Er det noen som har kjøpt det og kan si litt om det er verdt 35 kroner eller ikke?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ikke mye særlig spennende der. Skal iallfall ta en titt på Matter, Lococycle, State of Decay og Ascend: New Gods. Likevel kommer Zeno Clash 2 og State of Decay også på PC. Kinect spill driter jeg en lang vei i, har Kinect, hater Kinect.

 

Selv om vi er nær 360s levetid hadde jeg håpet på noen gode avslutningsspill. Selv Rockstar har sagt at de mest episke spillene burde komme på avslutningen av en konsolls levetid.

 

Har på følelsen av at mange kommer til å bli skuffet over lanserignsspillene til den neste Xbox. Blri nok mest Kinect 2 og multimedia babbel fra Microsoft sin side. De lever mest på multiplatts.

Lenke til kommentar

Tja. Dette er jo bare noen av de spillene vi vet om så langt. De kommer sannsynligvis til å annonsere flere spill i løpet av 2013.

 

Selv gleder jeg meg til mange av spillene på listen: Lococycle, Super T.I.M.E. Force, State of Decay, Crimson Dragon, Zeno Clash II og Battleblock Theater.

 

Diskusjon rundt lanseringsspillene til den neste xboxen er vel strengt tatt off-topic i denne tråden? Jeg ser uansett ikke hvordan en kan påstå at konsollen lever på multiplats når eksklusive spill til 360 har solgt såpass bra som de har gjort.

Lenke til kommentar

...men er kvantitet virkelig noe å streve etter? Hvis du ser på de discbaserte spillene som MS og Sony har gitt ut i år så er det ikke noe tvil om at kritikerne og salgstallene har vært på MS sin side.

 

Og ja, de kunne lett ha lagd en Smash Bros klone. De har mer enn nok tilgjengelige karakterer til å lage et slikt spill. Hadde jeg vært sjef i MS så hadde jeg dog ikke gått den samme veien som Nintendo og Sony. Jeg hadde lagd et XBLA-spill istedenfor. En ide kunne vært at spillet var f2p, men at du låste opp nye karakterer ved å kjøpe XBLA-spill. For eksempel:

 

En ridder fra Castle Crashers

ilo og milo fra ilomilo

Maw fra The Maw

The Kid fra Bastion

osv

 

Det hadde vært en glimrende måte å promotere XBLA på.

 

Edit: Oppdaterte listen over kommende spill nå. Se post nr. 392.

Endret av Leflus
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Huh. Retro City Rampage har blitt lansert på Xbox 360 nå. Og til en lavere pris enn det opprinnelig ble lansert for.

 

Det koster 800 MS points (ca. 65kr) og tar ca. 43 megabyte med plass.

http://marketplace.x...15-d80258411285

 

Edit: Her her en oversikt over hvordan spillet har blitt forbedret siden det først ble lansert:

http://retrocityramp...e-who-what-how/

Endret av Leflus
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg er litt spent på hvordan Zeno Clash universet vil passe til Unreal Engine 3. Får håpe at de klarer å ivareta stemningen fra det første spillet.

 

Nå som det har blitt så enkelt å bytte region har jeg forresten fått sjansen til å teste en del Indie Games(XBLIG). Det finnes mye drit og uinteressante spill der, men mellom alle zombie-spillene, minecraft-klonene og baby maker extreme så finnes det også en del gull.

 

Aban Hawkins & the 1000 spikes (80 Microsoft points)

Knallhardt platformspill der målet er å nå enden av et tempel. Du har 1000 liv totalt

 

Techno Kitten Adventure (240 MS points)

http://www.youtube.com/watch?v=c29xyS9yQZA

Flyvende katter, teknomusikk og en overflom av farger og blinkende lys. Uten tvil det mest spinnville spillet jeg har kommet borti av XBLIG-spillene.

 

DLC Quest (80 Microsoft points)

Et kort og enkelt platformspill som parodierer DLC-konseptet.

 

Arkedo Series 03: Pixel (240 MS points)

Har ikke kommet meg så langt i det ennå, men det virker som et søtt og avslappende platformspill

 

Slick (80 MS points)

Enda et platformspill, denne gangen av den vanskelige sorten. Det spesielle med dette spillet er at det går for en gameboy-aktig look.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...