Gå til innhold

Den Store XBLA-tråden


Mr. Pants

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

X360A is reporting that Microsoft is to expand the limit of achievements in Xbox Live Arcade titles from 200 points to 400.

Confirmed!

 

Xbox LIVE Arcade Gamerscore Policy Change

Starting next month (April 2012) all new Xbox LIVE Arcade games will have the option to increase from 200 to 400 Gamerscore points, with the addition of up to 30 Achievements. Even better, this Gamerscore increase will be required in all new Xbox LIVE Arcade games starting in June 2012.

http://majornelson.com/2012/03/12/xbox-live-arcade-gamerscore-policy-change/

 

Med tanke på hvor store mange XBLA-spill har blitt er det egentlig på høy tid at de gjør dette.

 

Fortsatt ikke noe ETA på BattleBlock Theater?

Nei, desverre.

Endret av Leflus
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg likte demoen til Sine Mora, men jeg har rett og slett ikke tid til å kjøpe det akkurat nå. Backlogen min har nok en gang begynt å nærme seg et kritisk punkt, så det er ingen vits i å kjøpe haugevis med spill på dag 1. Jeg har ikke kjøpt Alan Wake: AN heller.

 

Mitt neste XBLA-spill blir Joe Danger: Special Edition for 600 MS points. Det er denne ukens(fra og med i morgen) Deal of the Week.

Lenke til kommentar

Ja! Fez har endelig blitt godkjent av Microsoft. Det har også blitt kjent at spillet bare har 200 achievement points, noe som mer eller mindre bekrefter at det vil bli lansert før juni. Det betyr at spillet sannsynligvis vil bli lagt ut på XBL i løpet av april eller mai.

 

http://twitter.com/#...347536851603457

 

http://www.youtube.com/watch?v=qBAlT8pbxlk

 

Jeg er litt overrasket over at det ikke har en plass i Arcade Next eller Summer of Arcade. Jeg mistenker at det har noe å gjøre med at Phil Fish planlegger å porte det over til andre platformer, og at han ønsket å unngå å en Limbo/Braid-aktig helårskontrakt med Microsoft. For meg er det revnende likegyldig hva han tar seg til, så lenge jeg får prøve spillet. :)

 

Det første kvartalet har vært litt rolig for XBLA, men det virker som om det vil ta seg kraftig opp i april og mai. Fez, Arcade Next og Retro City Rampage ser fantastiske ut. Og så har vi lovende og fascinerende spill som The Splatters, Diabolical Pitch og Skullgirls.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som sagt, det kommer mye snadder fremover!

 

04. april: Diabolical Pitch (800 ms points)

 

11. april: The Splatters (800 ms points)

 

14. april: Fez (800 ms points)

 

18. april: Trials Evolution (1200 ms points)

 

25. april: Bloodforge (1200 ms points

 

02. mai: Fable Heroes (800 ms points)

 

09. mai: Minecraft (1600 ms points)

 

xx. mai: Retro City Rampage

xx. mai: Sonic the hedgehog 4: Episode II

 

Microsoft har for øvrig annonsert at Deadlight, Crimson Dragon og Dust: An Elysian Tail vil bli vist frem på PAX East. Sistnevnte er et uhyre lovende og vakkert 2D-spill som har vært under utvikling i lang tid. Kan vi håpe på en lanseringsdato?

 

Lenke til kommentar

Jeg likte demoen til Sine Mora, men jeg har rett og slett ikke tid til å kjøpe det akkurat nå. Backlogen min har nok en gang begynt å nærme seg et kritisk punkt, så det er ingen vits i å kjøpe haugevis med spill på dag 1. Jeg har ikke kjøpt Alan Wake: AN heller.

Heh. Takket være achievement-utfordringen til PlayXBLA gikk det ikke lang tid før jeg sprakk. http://playxbla.com/weekend-cheeve-challenge-3/

 

Jeg hadde allerede alle achievementene i A World of Keflings, så jeg manglet bare 2 stk i Sine Mora. Nå trenger jeg bare å vente på svar på emailen jeg sendte inn, og så vil jeg få to xbla-koder i belønning.

Lenke til kommentar

Den første episoden var grei nok, men spillet var ikke en verdig oppfølger til Sonic 3 & Knuckles. Og etter å ha spilt Sonic Generations så er det egentlig ikke særlig fristende å gå tilbake til Dimps' Sonic-spill.

 

Det høres dog som om de har gjort et ærlig forsøk på å forbedre fysikken, så jeg ønsker ikke å avskrive det fullstendig.

Lenke til kommentar

http://xboxlive.ign.com/articles/122/1222726p1.html

 

"The sum of Fez’s intelligent level designs, perception mechanic, massive number of stages and secrets, and incredible art is so much more than just a shout-out to old-school gaming. Fez is a game in love with games. It has a respect for classic ideals and a confidence in its original ideas. Polytron draws on this to remind players why they fell in love with video games in the first place, all the while daring to make them think about the medium from a new perspective."

 

Blir nok et kjøp i et senere tidspunkt da backloggen min består minst av 140 spill totalt :)

Lenke til kommentar

Gidder ikke å stresse med Fez jeg heller. Må gjøre ferdig noen spill først, som nyeste Resident Evil som jeg begynner å jobbe meg ferdig mot, og Tropico 4.

 

Men tenkte jeg skulle kjøpe både Fez og I Am Alive når jeg har gjort unna noen spill de kommende ukene. Litt usikker på om sistnevnte er så awsome, så kan hende jeg drøyer til det kommer på tilbud/deal of the week.

Lenke til kommentar

Fez fikk også 9/10 av Edge. Det har fått litt kritikk for at det tekniske ikke er helt på topp, men forhåpentligvis vil det ikke legge en demper på opplevelsen. Fredag den 13. kan ikke komme fort nok!

 

Noen som kunne gitt meg noen tilbakemeldinger på Sine Mora? Eller skal jeg bare laste ned demoen å se selv :p

Det er fett nok. Bra gameplay og flott presentasjon. Jeg har fokusert på å gjøre meg ferdig med Joe Danger SE og Deathspank ToV, så jeg har egentlig ikke spilt så mye av det. Liker du "shmups", så vil du sikkert like Sine Mora.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...