Gå til innhold

Den Store XBLA-tråden


Mr. Pants

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes Haunts ser litt kult ut, kan vurdere det om jeg får tak i billige MS points :)

Det har fått grei kritikk i de få anmeldelsene som er ute. Og så har de fått med seg Tim Schafer som voice-actor. Eurogamer mener at spillet sikter seg inn mot barn, så det er jo noe en må ta med i vurderingen.

 

Demoen er tilgjengelig på XBL, så det er ikke verre enn at du kan prøve det selv.

Lenke til kommentar

XBLA har forresten potensiale til å ha sitt beste år noensinne i år.

 

 

 

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=CwCjKnlfmoA

 

http://www.youtube.com/watch?v=iBX4Z3wucGc

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=_6sMr-qKmD4

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=5wbgPCqr06o

 

+++ Joe Danger: The Movie, Happy Action Theatre, Happy Wars, Class 3, Hybrid, Project draco, Gore Verbinski's Kinect-spill osv.

 

That is, om alle spillene kommer ut i løpet av 2012. Noen av dem har vært under utvikling i ganske mange år nå.

Endret av Leflus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du virker å ha god oversikt over xbla Leflus, hva vil du si er de mest essensielle spillene der?

Hmm. Hvor skal jeg begynne?

 

Super Meat Boy - Er du ute etter et beinhardt, men rettferdig platformspill så er SMB det beste alternativet på 360. Spillet har en slags NES/retro-look som er veldig sjarmerende.

 

Splosion Man og Ms. Splosion Man - Begge spillene, men spesielt Ms. Splosion Man, er gode spill. Jeg er kanskje alene om å mene dette, men Twisted Pixel er på vei til å bli det nye gamle Rare. Denne serien er riktignok ikke like bra som Donkey Kong Country 1-2, men jeg kan ikke unngå å tenke på DKC når jeg spiller Ms. Splosion.

 

Trials HD - Et av de XBLA-spillene jeg har spilt mest. Det er en platform/racer hybrid der målet er å komme seg til målet raskest mulig. I likhet med Super Meat Boy er Trials HD beinhardt, men rettferdig. En får en slags mestringsfølelse av å avansere gjennom nivåene.

 

Limbo - Et dystert, men samtidig vakkert platformspill med lett gåteløsing. Det var en av mine GOTY-kandidater i 2010.

 

Shadow Complex - Metroidvania-spill utviklet av Epic. Jeg vet at du allerede har spilt det, så det er ikke nødvendig å tilføye noe.

 

Braid - Hypen rundt spillet har kanskje lagt seg, men det er fortsatt et av de mest unike spillene på XBL. Jeg mener at alle som har en 360, PS3 eller PC burde spille dette spillet.

 

Geometry Wars 2 - Den beste twinstick-shooteren jeg har prøvd på XBL. Og det er faktisk et av få 360-spill som kjører i full HD. Pacifism-modusen er overraskende vanedannende.

 

Castle Crashers - Beatemup med 4 player co-op. Det er en grunn til at CC har passert to millioner nedlastinger.

 

Bastion - Fjorårets beste XBLA-spill. Stilmessig føles det ut som et SNES-spill, og fortellerstemmen er en interessant vri. Gameplayet er litt monotont i begynnelsen, men det tar seg opp når du får flere våpen og oppgraderinger.

 

Lara Croft & The Guardian of Light - Action/adventure-dungeon/crawler med isometrisk vinkel. Det beste Tomb Raider spillet på mange år.

 

ilomilo - Det søteste spillet på XBL? Det er et puzzle-spill i 3D der målet er å få Ilo og Milo til å møtes. Grafikkstilen minner meg en del om Super Mario Galaxy og LittleBigPlanet, og musikken er vidunderlig.

 

Du kan også ta en titt på Zeno Clash HD, N+, Hydro Thunder Hurricane, Insanely Twisted Shadow Planet, PB Winterbottom, Rocket Riot, Toy Soldiers og Game Room.

 

Samt en rekke klassiske spill som jeg ikke trenger å si så mye om: Sonic CD, Beyond Good & Evil, Castlevania Symphony of the Night, Banjokazooie, Banjotooie og Perfect Dark.

Endret av Leflus
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Wow, dette var litt av et svar Leflus! Kan bare si tusen takk for det!

 

Jeg har spilt Braid, Shadow Complex, Super Meat Boy, Splosion Man, Limbo og Trials HD, men setter de andre på listen min :)

 

Noe jeg lurer på anngående Castle Crasher dog - hvordan er dette spillet i singleplayer? Er det verdt å spille gjennom alene, eller bør jeg vente til en anledning med en kamerat? Samme spørsmålet gjelder forøvrig Lara Croft & The Guardian of Light.

Lenke til kommentar

Jeg ønsker å kjøpe R-Type Dimensions og Lode Runner, og lurer derfor på hvor ofte spill er på billigsalg på Xbox Marketplace? De koster henholdsvis 1200 og 800 MSP, så jeg tenker at om de bare settes ned rundt 200 MSP når de er på billigsalg, så venter jeg ikke, men kjøper med en gang.

 

Er MSP-kort globale? Jeg skal forhåpentligvis kjøpe disse spillene med et '2100 MSP'-kort jeg har bestilt fra Amazon UK, som sendes om en dag eller to.

Endret av are1981
Lenke til kommentar

Det er nok over to år siden jeg tittet i Xbox-butikken sist, men nå finner jeg ingenting. Hvor er alle XBLA-spillene og de nye såkalte Indi-spillene? Jeg finner bare en lang liste med alle typer spill blandet, og jeg vil ikke se alle spillene som også kommer på DVD.

 

Er MSP-kort globale? Jeg skal forhåpentligvis kjøpe disse spillene med et '2100 MSP'-kort jeg har bestilt fra Amazon UK, som sendes om en dag eller to.

Ikke helt globalt, us har egene poeng men tror uk går bra :cool:

 

Takk for svar, men er det noen som vet med sikkerhet om UK-kort fungerer?

Lenke til kommentar

Synes Haunts ser litt kult ut

Jo takk for det du ;)

 

XBLA har forresten potensiale til å ha sitt beste år noensinne i år.

 

.....

 

That is, om alle spillene kommer ut i løpet av 2012. Noen av dem har vært under utvikling i ganske mange år nå.

Oh yes indeed!

Selv venter jeg spent på Battleblock Theater, Spelunky (selv om jeg spilt originalen en del), Fez såklart og Dust an Elysian Tale.

 

Vet ærlig talt ikke hvor lenge jeg har venta på Dust an Elysian Tale, så jaggu blir jeg glad om det viser seg at det kommer i år :w00t:

 

Deadlight virker også ganske spennende, liker zombie plattformer vrien. Av det lille vi har sett virker det som det kan bli bra, dog litt skeptisk til at det kommer i år?

Lenke til kommentar

Det er nok over to år siden jeg tittet i Xbox-butikken sist, men nå finner jeg ingenting. Hvor er alle XBLA-spillene og de nye såkalte Indi-spillene? Jeg finner bare en lang liste med alle typer spill blandet, og jeg vil ikke se alle spillene som også kommer på DVD.

Marketplace -> Game type -> XBLA

 

Mulig jeg har glemt et ledd der.

 

Deadlight virker også ganske spennende, liker zombie plattformer vrien. Av det lille vi har sett virker det som det kan bli bra, dog litt skeptisk til at det kommer i år?

De har jo annonsert at det vil komme denne sommeren. Det er selvsagt mulig at det kan bli utsatt, men jeg er ganske sikker på at det blir et Summer of Arcade spill.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...