Gå til innhold

Den Store XBLA-tråden


Mr. Pants

Anbefalte innlegg

Update Monday, May 14th: In less than one week on the market, Minecraft: Xbox 360 Edition has sold more than 1,000,000 units globally .

 

 

A few other fun facts about Minecraft: Xbox 360 Edition that I though you’d like:

Total Online Hours: 5.2M

Multiplayer sessions: 4M

Total Multiplayer gaming hours: 2.4M

 

 

http://majornelson.com/2012/05/10/minecraft-xbox-360-edition-breaks-digital-sales-records/

 

Syke tall. Jeg trodde at det kom til å gjøre det bra, men ikke bra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Irriterer vettet av meg hvordan MS ga faen i Game room. Sikkert pga det var vanskelig å få tak i spill fra de større selskapene pluss at det er vel lite penger i det.

 

Ser at Sega nå har begynt å gi ut noen sega pakker med 3 spill i hver. Disse spillene hadde passet mye bedre i game room og de skulle kommet der da det var nytt.

 

Og salgstallene for de ser heldigvis utrolig ræva ut også. Golden Axe pakka har bare rundt 100 stk på leaderboardsene ser det ut til. Sånn går det når man blir tvunget til å punge ut 800 points for 3 spill og ikke kan kjøpe stykkvis.

 

Jeg har veldig lyst på Super hang-on men betaler faen ikke 800 points for det som jeg da må.

 

Selv i Game room så er det rundt 20-30K på de mestselgende spillene.

Hadde Sega gitt ut spill der hadde de lett solgt mer enn 50K i snitt per spill det er jeg sikker på.

 

Også mye bedre å ha alt på samme plass. Er jo helt håpløst å bytte mellom spillene i xbla, tar jo evigheter bare å loade opp quick launch menyen, så må man sitte gjennom menyer og drit. I game room har man alt på samme plass.

Lenke til kommentar

Jeg ser den. Game Room hadde et enormt stort potensiale, og det er veldig synd at konseptet ikke tok av. Jeg lurer på om Game Room ble avbrutt på grunn av Krome's nedleggelse, eller om Krome ble nedlagt på grunn av at det ble kansellert.

 

Det får vi nok aldri vite dessverre. Tror det har mest med MS å gjøre.

 

De annonserte jo game room på E3 og slo det ganske stort opp så merkelig hvor raskt de så ut til å gi opp.

 

Ser for meg at en gjeng retro entusiaster i MS fikk det til å høres enkelt ut og fikk MS til å godta prosjektet.

 

Før det kom ut så var det jo snakk om at de ville ihvertfall ha et par tusen spill i game room.

 

Husker jeg leste at utviklerne måtte jobbe veldig mye med å få tak i lisenser og lage emulatorer for de forskjellige formatene. Det ble nok for dyrt og ikke verdt all jobben.

 

Ser dessverre ut som retrospill ikke er liv laga noe sted. Nintendo sin virtual console er jo også så godt som død, og de kan jo til og med selge haugevis av gamle spill de eier selv. Likevel gjør de det ikke.

Endret av Knuttsen
Lenke til kommentar

Ser dessverre ut som retrospill ikke er liv laga noe sted. Nintendo sin virtual console er jo også så godt som død, og de kan jo til og med selge haugevis av gamle spill de eier selv. Likevel gjør de det ikke.

Det må sies at Nintendo har lansert nesten alt de kan lansere til Virtual Console til Wii. Virtual Console til 3DS har på den andre siden vært ekstremt skuffende så langt. Antallet GBC-spill kan telles på en hånd, og de har ikke engang gått løs på GBA-katalogen. Selv lanseringer av vanlige GB-spill er et sjeldent syn nå til dags.

 

Når det gjelder retro-spill til 360 så kunne det vært bedre, men det kommer gjerne en juvel en gang i blant. Guardian Heroes, Sonic CD og Jet Set Radio for å nevne noen av dem. Og Tony Hawk's Pro Skater HD kan bli et herlig gjensyn med 90-tallet om Robomodo klarer å levere sakene. Jeg skulle bare ønske at 4J Studios hadde portet over resten av Rare's spill før de begynte å utvikle 360-versjonen av Minecraft.

Endret av Leflus
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Stranger's Wrath HD XBLA finally ruled out

 

Merkelig av MS. Just Add Water måtte oppfylle noen kriterier for å få lov å gi det ut, noe de tilsynelatende også klarte, men likevel sa MS nei. Jeg har ikke spilt spillet før, men har lest mye positivt om det. Blir vel kjøpt på PSN en gang da. Hadde helst sett at det kom på XBLA. Liker bedre å kjøpe "småspill" der.

 

Edit: Det har visst vært ute på PSN en god stund. Visste ikke det.

Endret av nouse4aname
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Stranger's Wrath HD XBLA finally ruled out

 

Merkelig av MS. Just Add Water måtte oppfylle noen kriterier for å få lov å gi det ut, noe de tilsynelatende også klarte, men likevel sa MS nei. Jeg har ikke spilt spillet før, men har lest mye positivt om det. Blir vel kjøpt på PSN en gang da. Hadde helst sett at det kom på XBLA. Liker bedre å kjøpe "småspill" der.

 

Edit: Det har visst vært ute på PSN en god stund. Visste ikke det.

 

Spilte det på tidenes beste maskin, Xbox. Bra spill, men det solgte elendig da og ville solgt elendig igjen. For sært for massene.

Lenke til kommentar

Stranger's Wrath HD XBLA finally ruled out

 

Merkelig av MS. Just Add Water måtte oppfylle noen kriterier for å få lov å gi det ut, noe de tilsynelatende også klarte, men likevel sa MS nei. Jeg har ikke spilt spillet før, men har lest mye positivt om det. Blir vel kjøpt på PSN en gang da. Hadde helst sett at det kom på XBLA. Liker bedre å kjøpe "småspill" der.

 

Edit: Det har visst vært ute på PSN en god stund. Visste ikke det.

 

Det kan ha noe med dette å gjøre:

http://www.destructo...st-209753.phtml

 

Jeg ser på det som en melding om at jeg virkelig burde få meg en PS3 snart, likte spillet veldig godt på den gamle Xboxen.

Endret av Gormers
Lenke til kommentar

Dette er et problem som Microsoft burde ta tak i ganske snart. I motsetning til PSN går det ikke an å gi ut sine egne spill på XBL.Det nærmeste man kommer er når MS står oppført som utgiver, men da som en slags symbolsk utgiver. I dette tilfellet sa Microsoft nei til å være nettopp en slik utgiver.

 

Det er forståelig nok at MS ikke ønsker å være utgiver for spill som har kommet ut på konkurrerende maskiner, men med tanke på at MS er den eneste platformholderen med en slik strategi så kan dette ende opp med å skade XBL i lengden.

 

Når det er sagt så kan spillet fortsatt dukke opp på XBL, men da med en annen utgiver enn Microsoft.

Lenke til kommentar

Tror også det har noe med at spillet er på over 4gb også. Grensen for xbla releaser er rundt 2gb tror jeg.

 

Uansett ganske tragisk hvor mye oppstyr det er rundt et 7 år gammel spill som ingen brydde seg om. Men siden det nå kan brukes som "console war" ammunisjon så blir det masse blest selvsagt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...