Gå til innhold

Hva er det neste store spillet?


Anbefalte innlegg

Ehm, må mimre tilbake til gode gamle Counter-strike tidene, en av mine første online gaming spill, som jeg spilte hverdag i flere år.

 

Jeg husker jeg brukte å tenke hva i all verden kan replace "counter-strike" ,det var jo liksom "teh best" men så kom jo world of warcraft, guild wars og slike spill (mmo), jeg prøvde det ut og er per dags dato bare MMO gamer, og tenker nu det samme jeg gjorde da jeg spilte CS.

 

Hva er det neste stor spillet for meg?

Hva er next generation?

Har vi kommet til enden?

 

Vet ikke om jeg får fram poenget, men spør i vei, hva mener dere, eller hva tror dere? har dere tenkt noe slikt når det gjelder online gaming?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq

Tja, de neste store MMOs blir vel Guild Wars 2 og Blizzard sitt neste. (Foreløpig rykter)

 

Ellers har du The Secret World fra Funcom

Endret av Slettet-J0FoqSqMwq
Lenke til kommentar

Hva er det neste stor spillet for meg?

Ikke godt å si. Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D kommer i juni, og strengt tatt kan det ikke bli dårlig. Ellers har vi jo Dragon Age 3, om vi kan få et DA2 som ikke foregår 90% i byen. Diablo 3 kan jo bli bra, men etter StarCraft 2 er jeg skeptisk. Torchlight 2 kan bli bra, men hvor mange har hørt om Torchlight 1? Ellers har vi jo en del flere spill til 3DS. Super Mario 3D, Paper Mario 3D og StarFox 64 3D kan jo bli ganske så interessante. Og ikke glem Mortal Kombat. Ny motor, ny utviklere, ny suksess?

 

Men det neste store for massene vil jeg tippe er Duke Nukem Forever. Ikke at jeg har forhåpninger til det, men FPS er svært populært blandt massene, Duke er populær, og hvor mange har ikke hørt om Duke Forever til nå?

 

Hva er next generation?

Strengt tatt har jeg aldri forstått det med next generation. Spill har vært i gradvis utvikling helt siden de aller første på 70-tallet uten at noen har nevnt noe som helst med this generation, previous generation, next generation og så videre. Det var ikke før andre generasjons konsoller vi fikk det tullet der.

Har vi kommet til enden?

Av hva da? Vi fikk en håndholdt konsoll med ekte 3D-grafikk for under en måned siden for aller første gang. Så lenge folk ser film og spiller dataspill vil utviklingen fortsette.

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

3D er ikke noe nytt, har hatt det på PC en god stund nå, briller eller ikke, og spillene dere nevner her ovenfor er "OLD" altså, greit nok at dem ikke er kommet ut men det er samme opplegg som de forrige, BF3, det samme som den forrige, bare i nyere skin.

 

Nå er ikke grafikk som er viktig for meg heller, det er ikke noe nytt, er ikke det som meg til å game world of warcraft akkurat, det er måten hvordan spillet er bygd opp, samme med guild wars da det kom ut for første gang, counter-strike også.

 

Du nevner duke nukem, det er som å gå tilbake i tid, spillet har brukt xx år for å bli ferdig med spillet, de fleste her gamet vel ikke data spell den tiden og slike spill som duke nukem har dødt for lengst, greit nok det er morro de første minuttene for å opplevede nye duke nukem lydene og ting, men det blir for gammeldags.

 

3DS er utelukket, tilhører ikke i samme kategori, har tenkt å kjøpe det som side-spillemaskin men det er nok ikke noe jeg kan sitte dager/uker/år med.

 

Tenker mest på spill som faktisk kan gå lenger enn MMO som er per dags dato bare det største der ute,... Hrmf, jeg tenker vel på noe som ikke eksisterer ennå, noe som ikke er lagd, noe vi ikke tenker på engang, som MMO da vi spilte FPS spill, RPG, etc.

 

Det er selvsagt snakk om online spill nå, for de som ikke fikk med seg det.

 

men men yes, secret world som ble nevnt her kan være noe spesielt, men det er jo/blir laget av Funcom? har mine tvil, men det får tiden vise.

Guild Wars 2 endrer vel måten hvordan man skal levle i et MMO game, men vi så jo hvordan det gikk med Age of Conan da de prøvde å endre spillestilen, FAIL, men ja, var nok ikke bare det som var dårlig, hele spillet var det.

Lenke til kommentar

Tja, alt Funcom tar i blir jo til drit så the Secret world blir vel bare enda en flopp.

 

Selv med alle de store phete titlene som kommer, Skyrim, Titan etc så blir det vel ikke noe "det neste store". Er mer bare mer av det samme. Greier ikke å forestille meg at Titan blir mer enn bare WoW 2 utenom historien som ingen bryr seg om uansett. Og Skyrim, BF3 og alt der er jo bare enda et fps, enda et RPG. Sier ikke at spillene ikke blir 10/10, men de er definitivt ikke noe "det neste store".

 

Kanskje det ikke kommer et "det neste store", men at ettersom spillbransjen vokser blir det heller mer plass for subsjangere som hardcore MMOs ala Darkfall, kompetive ting ala Bloodline Champions osv? Tviler sterkt på at Bloodline Champions blir det neste store innen arena gaming ihvertfall ettersom Funcom nekter å reklamere for det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Battlefield 3. Har aldri gledet meg så mye til et spill før.

 

+1

Prøv denne knappen, den er til for å forhindre dumme poster som din.

 

 

Kanskje det, men isteden for å skrive "gleder meg også til dette spillet" så kan jeg vel skrive +1 uten at du skal kommentere hva jeg skriver og hva jeg ikke skriver?

 

:)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349

1. Hva er det neste stor spillet for meg?

2. Hva er next generation?

2. Har vi kommet til enden?

1. Det neste er Battlefield 3 eller Portal 2.

2. Føler at next generation er styringen, 3D og selve grafikken i spill, føler disse blir mer fokusert på enn historien i generelle spill idag. Eks. Crysis 2.

3. Overhodet ikke, tenkte det om filmer for noen år siden, men så lenge det finnes drømmer, folk som skriver historier og personer som vil skape, så vil vi ikke nå enden på lang lang tid.

 

 

Lenke til kommentar

3D er ikke noe nytt, har hatt det på PC en god stund nå, briller eller ikke, og spillene dere nevner her ovenfor er "OLD" altså, greit nok at dem ikke er kommet ut men det er samme opplegg som de forrige, BF3, det samme som den forrige, bare i nyere skin.

 

Nå er ikke grafikk som er viktig for meg heller, det er ikke noe nytt, er ikke det som meg til å game world of warcraft akkurat, det er måten hvordan spillet er bygd opp, samme med guild wars da det kom ut for første gang, counter-strike også.

 

Du nevner duke nukem, det er som å gå tilbake i tid, spillet har brukt xx år for å bli ferdig med spillet, de fleste her gamet vel ikke data spell den tiden og slike spill som duke nukem har dødt for lengst, greit nok det er morro de første minuttene for å opplevede nye duke nukem lydene og ting, men det blir for gammeldags.

 

3DS er utelukket, tilhører ikke i samme kategori, har tenkt å kjøpe det som side-spillemaskin men det er nok ikke noe jeg kan sitte dager/uker/år med.

 

Tenker mest på spill som faktisk kan gå lenger enn MMO som er per dags dato bare det største der ute,... Hrmf, jeg tenker vel på noe som ikke eksisterer ennå, noe som ikke er lagd, noe vi ikke tenker på engang, som MMO da vi spilte FPS spill, RPG, etc.

 

Det er selvsagt snakk om online spill nå, for de som ikke fikk med seg det.

 

men men yes, secret world som ble nevnt her kan være noe spesielt, men det er jo/blir laget av Funcom? har mine tvil, men det får tiden vise.

Guild Wars 2 endrer vel måten hvordan man skal levle i et MMO game, men vi så jo hvordan det gikk med Age of Conan da de prøvde å endre spillestilen, FAIL, men ja, var nok ikke bare det som var dårlig, hele spillet var det.

 

Om det er meg du mener skal jeg tillate meg å kommentere denne idiotiske posten din. No offense.

 

Den første 3D-filmen kom i 1922, skjønt mange sier den første kom i 1954, Uansett er 3D ikke akkurat nytt på skjerm. At vi har hatt det på PC en god stund er ren logikk. Det jeg sa var at 3DSen er den første håndholdte konsollen noensinne med ekte 3D-grafikk, og vi slipper til og med å bruke briller. Det er noe helt annet. PC og PS3 kan vise 3D, men begge er i hovesak 2D. 3DS er bygd opp for 3D helt fra grunnen av. Utviklerne trenger ikke tenke på hvordan de skal lage 3D-grafikk, da det er bygd inn i selve maskinvaren. 3D på PC og PS3 lager 3D i programmene.

 

Duke Nukem er å gå tilbake i tid? Haha, morsom du. Duke har vært med oss veldig lenge, men du tror vel Duke 3D var det første? Hint: 3D. Det var det tredje spillet om fyren, og det har kommet nye spill jevnlig siden starten. Faktisk kommer et nytt Duke Nukem til DS om ikke så lenge, og så vidt jeg vet vil det være starten på en trilogi. Duke Forever har vært i utvikling lenge, men hva så? Du kan like gjerne si Warcraft er dårlig fordi du ikke liker WoW.

 

Og hva mener du med at 3DS er utelukket som det neste store? Bare fordi du er så trangsynt at du ikke klarer å forstå at håndholdte spill kan være minst like bra som de voksne betyr det ikke at alle andre også gjør det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...