Gå til innhold

Skyrim-tråden: hvor dragefødte møtes for å prate om løst og fast


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det Esbern oppdraget kunne de virkelig spart seg for, å gå fra Riften til Riverwood i det tempoet han gammern der går i er jo ren selvtortur.. :ermm:

 

Noen mulighet til å skippe det på en eller annen måte?

bruk en cheat

 

men ver forsiktig, det er to cheats den ene completer det qeste du har selecta mens den andre complete alle qesta i spille. til og me dem du ikke har starta ennå

Lenke til kommentar

Det Esbern oppdraget kunne de virkelig spart seg for, å gå fra Riften til Riverwood i det tempoet han gammern der går i er jo ren selvtortur.. :ermm:

 

Noen mulighet til å skippe det på en eller annen måte?

 

Fast travel?

 

Funka ikke istad, men nå prøvde jeg å vente i 10 timer og da dukket han opp :)

Lenke til kommentar

Det Esbern oppdraget kunne de virkelig spart seg for, å gå fra Riften til Riverwood i det tempoet han gammern der går i er jo ren selvtortur.. :ermm:

 

Noen mulighet til å skippe det på en eller annen måte?

 

Fast travel?

 

Funka ikke istad, men nå prøvde jeg å vente i 10 timer og da dukket han opp :)

 

Ja. Hvis du ikke ser followers / companions / friends som følger etter deg når du har fast travelet, så hjelper det som regel å vente en time eller to.

Lenke til kommentar

Hei! :)

 

Har et par ting jeg lurer litt på.. Først lurer jeg på hva folk har bestemt seg for angående hvem de vil støtte.. Stormcloaks, eller Imperials?! Jeg liker alltid å være den snille superhelten, men det er litt vanskelig i dette spillet.. Heller allikevel litt i rettning for Stormcloaks.. Noen tanker angående dette?

 

Lurer også på hvorvidt jeg skal (bør ikke?) selge de juvelene og diamantene som jeg finner.. Jeg styrer unna det meste av magi, men ikke helt satt meg inn i enchantment så usikker.. Er det noe jeg bør spare disse steinene til? Eller bare å selge og tjene pener?

 

Kan man ta alt som det ikke står spesifikt STEAL på, uten konskvenser? Det ligger jo en del mat rundt omkring som burde vært stjeling å ta, men som det ikke står på.. Vet jo at dette til slutt blir styrt av samvittigheten, men lurer allikevel! :)

 

Jeg har også prøvd å installere et par mods, men selv om jeg har pakket ut i riktig katalog, får jeg ikke muligheten til å enable disse i data-menyen.. Noen som vet hva jeg bør/kan gjøre da?!

 

Det siste er om noen har opplevd at deres one hand skill har fått et rødt tall, 20, når den egentlig ligger mye høyere?! Og min health er nå på 155 i grønn skrift, selv om jeg har økt 10 og 10..

 

Takk så meget for all hjelp! :)

Lenke til kommentar

Har et par ting jeg lurer litt på.. Først lurer jeg på hva folk har bestemt seg for angående hvem de vil støtte.. Stormcloaks, eller Imperials?! Jeg liker alltid å være den snille superhelten, men det er litt vanskelig i dette spillet.. Heller allikevel litt i rettning for Stormcloaks.. Noen tanker angående dette?

 

Jeg har både prøvd Stormcloaks og Imperials (Har tatt å revertet til en gammel save for å prøve begge) og jeg må si att jeg foretrekker Imperials. Selv om det var de som hadde tenkt å halshugge meg, så er det ikke så ille som man ska ha det til. Synes personligen Ulfric Stormcloak er en drittsekk. Like ikke attityden hans i det hele tatt >.>

 

Lurer også på hvorvidt jeg skal (bør ikke?) selge de juvelene og diamantene som jeg finner.. Jeg styrer unna det meste av magi, men ikke helt satt meg inn i enchantment så usikker.. Er det noe jeg bør spare disse steinene til? Eller bare å selge og tjene pener?

 

Jeg solgte alt sammen jeg ikke trengte unntatt ores og ingots. Det trenger man alltid ^^

Kan man ta alt som det ikke står spesifikt STEAL på, uten konskvenser? Det ligger jo en del mat rundt omkring som burde vært stjeling å ta, men som det ikke står på.. Vet jo at dette til slutt blir styrt av samvittigheten, men lurer allikevel! :)

 

Teknisk sett så er det fritt fram å ta det.

 

Jeg har også prøvd å installere et par mods, men selv om jeg har pakket ut i riktig katalog, får jeg ikke muligheten til å enable disse i data-menyen.. Noen som vet hva jeg bør/kan gjøre da?!

 

Spørs hva slags mods det er. Jeg vet att noen skal väre i Data Files listen, mens andre er ikke det. Les nøye igjennom på informasjonen om modden.

 

Det siste er om noen har opplevd at deres one hand skill har fått et rødt tall, 20, når den egentlig ligger mye høyere?! Og min health er nå på 155 i grønn skrift, selv om jeg har økt 10 og 10..

Jeg vet ikke om dette er helt hundre prosent sikkert, men har du vart i fengsel noen gang? Vet att skills går ned om du spanderer for lang tid i fengsel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg mistet bare Lydia når jeg fast travelet til Whiterun. Finner henne ikke igjen. Så jeg fant en ny companion, Uthgard. Hun døde i første dungeon jeg tok henne med i :p Så nå har jeg ingen igjen.

 

Stormcloaks er like mye drittsekker som Imperials, så jeg holder meg til imperials. Det er tross alt Empire som har holdt orden i Tamriel i utallige århundrer. Mens stormcloaks har vekt opp drager eller whatever og myrdet konger.

Og er forbanna hippier i tillegg.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Lurer også på hvorvidt jeg skal (bør ikke?) selge de juvelene og diamantene som jeg finner.. Jeg styrer unna det meste av magi, men ikke helt satt meg inn i enchantment så usikker.. Er det noe jeg bør spare disse steinene til? Eller bare å selge og tjene pener?

Sånn jeg har fortsått det kan du kun bruke juveler og diamanter til å lage ringer og necklaces. Du kan lage dette for en liten profit fremfor å selge juvelene og diamantene "løst". Siden penger ikke er noe problem etter hvert i spillet så ville jeg bare solgt dem. Men soul gems burde du spare på. Før eller siden vil du sikkert begynne å levle opp enchanting og da er det greit å ha så mange soul gems som mulig.

Lenke til kommentar

Lurer også på hvorvidt jeg skal (bør ikke?) selge de juvelene og diamantene som jeg finner.. Jeg styrer unna det meste av magi, men ikke helt satt meg inn i enchantment så usikker.. Er det noe jeg bør spare disse steinene til? Eller bare å selge og tjene pener?

Sånn jeg har fortsått det kan du kun bruke juveler og diamanter til å lage ringer og necklaces. Du kan lage dette for en liten profit fremfor å selge juvelene og diamantene "løst". Siden penger ikke er noe problem etter hvert i spillet så ville jeg bare solgt dem. Men soul gems burde du spare på. Før eller siden vil du sikkert begynne å levle opp enchanting og da er det greit å ha så mange soul gems som mulig.

 

Du går dog glipp av smithing-experience

Lenke til kommentar

Heyhey, bestemte meg i går for å powerlevele Smithing og skaffe fullt Daedric gear, satan så stilig det er.

 

Har sett folk på videoer og sånn med langt over 150 damage og sånn på buene sine, er det bare høyere lvl og Archery perks som gjør dette? Jeg kunne bare oppgradere min Daedric bow fra 31 til 48 damage (Legendary). Er lvl 22 og har 100 smithing.

Lenke til kommentar

Har berre funne ein kar som sel Daedric Hearts (i Winterhold College). Kjem vel in stock hos andre alchemists òg, etter kvart? Eller får han nye? Merkte iallefall at det vart ein del enklare då smedane plutseleg byrja selje Ebony, så eg slapp å plyndre gruvar.

Jammen vendors... Selg deadric hearts! :p

Daedric hearts er gratis og farmbare. Travel til Mehrunes Dagons altar, drep 4 daedras, 100% drop rate for hjerter. Mulig du må ha gjort et superkort quest (som du får av museum-invitasjonen) før de spawner. De respawner etter å ha dødd, så en kan gå tilbake og farme så mange hjerter man vil.

Endret av Pingas
Lenke til kommentar

Jeg har også prøvd å installere et par mods, men selv om jeg har pakket ut i riktig katalog, får jeg ikke muligheten til å enable disse i data-menyen.. Noen som vet hva jeg bør/kan gjøre da?!

 

Spørs hva slags mods det er. Jeg vet att noen skal väre i Data Files listen, mens andre er ikke det. Les nøye igjennom på informasjonen om modden.

Eller bare se om det følger med esm/esp-fil.

 

Har sett folk på videoer og sånn med langt over 150 damage og sånn på buene sine, er det bare høyere lvl og Archery perks som gjør dette? Jeg kunne bare oppgradere min Daedric bow fra 31 til 48 damage (Legendary). Er lvl 22 og har 100 smithing.

Craft armor, og enchant så det gir + på smithing.

Lenke til kommentar

Ooh, må jeg lære en "pluss smithing enchant" først?

 

Har berre funne ein kar som sel Daedric Hearts (i Winterhold College). Kjem vel in stock hos andre alchemists òg, etter kvart? Eller får han nye? Merkte iallefall at det vart ein del enklare då smedane plutseleg byrja selje Ebony, så eg slapp å plyndre gruvar.

 

Han karen i Winterhold College får 2 nye Daedra hearts igjen hver 48. time.

 

Edit: En ting til, noen som veit hvor jeg kan finne Daedric arrows/andre bra piler? Føltest helt feil og fly rundt med Daedric bow og skyte med Iron og Steel arrows.

Endret av Trollface
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...