Gå til innhold

Skyrim-tråden: hvor dragefødte møtes for å prate om løst og fast


Anbefalte innlegg

Har ett spørsmål angående noe som skjer et godt stykke uti Thieves Guild-oppdragene.

 

 

Jeg har fått tak i Skeleton Key, men har nå i oppdrag å levere den tilbake til et sted. Jeg har veldig lyst til å beholde denne. Hva skjer hvis jeg går til ruinene og leverer den tilbake? Får jeg aldri tak i den igjen? Jeg vil veldig gjerne fullføre Thieve Guild-oppdragene, men jeg er redd for å gå videre.

 

Hvis du leser denne Wikien om Skeleton Key, ser det ut til at du kan få den av å gjøre en annen quest. http://elderscrolls.wikia.com/wiki/Skeleton_Key

 

Sitat: "It is the reward from completing Nocturnal's quest, received from speaking to her at the Shrine of Nocturnal. Note that you have to be at least level 10 to activate this quest. "

 

Er vel fra Oblivion akkurat det oppdraget?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ett spørsmål angående noe som skjer et godt stykke uti Thieves Guild-oppdragene.

 

 

Jeg har fått tak i Skeleton Key, men har nå i oppdrag å levere den tilbake til et sted. Jeg har veldig lyst til å beholde denne. Hva skjer hvis jeg går til ruinene og leverer den tilbake? Får jeg aldri tak i den igjen? Jeg vil veldig gjerne fullføre Thieve Guild-oppdragene, men jeg er redd for å gå videre.

 

Hvis du leser denne Wikien om Skeleton Key, ser det ut til at du kan få den av å gjøre en annen quest. http://elderscrolls.wikia.com/wiki/Skeleton_Key

 

Sitat: "It is the reward from completing Nocturnal's quest, received from speaking to her at the Shrine of Nocturnal. Note that you have to be at least level 10 to activate this quest. "

 

Er vel fra Oblivion akkurat det oppdraget?

Ooops, tror jeg var litt for ivrig. Var ikke så lett å se det.

Lenke til kommentar

Stamina for å oppgradere bære kapasitet... noe som maker litt sense ^^

 

Personlig har jeg lagd en snodig karakter, Jeg bruker Bound Sword og Bound Bow som mine våpen og jeg er litt sånn Sneaky snik.Utrolig digg med våpen som ikke tar inventory og unlimited ammo ^^ og det ser ganske kult ut å kaste 2 Bound swords samtidig... men har på følelsen at Bound items er kanskje en smule bedre enn de fleste items du finner rundt lvl 15, hvertfall nå som våpene kaster soul tap og banisher summons og får undeads til å turne.

Lenke til kommentar

hva må man oppgradere for å kunne bære mere om gangen?

Å oppgradere 10 stamina gir mulighet til å bære 5 vektenheter mer om gangen. Har aldri valgt stamina ved level-up selv, ettersom det er relativt ubrukelig sammenliknet med magicka/health.

 

Du kan også skifte stjernetegn til "The Steed", som gir deg +100 bærekapasitet i tillegg til null nedsenkelse av å bruke heavy armor.

 

Midlertidige løsninger er potions med 'strength', som lar deg bære mer i noen minutter.

Lenke til kommentar
Greit nok at interface har et overordnet preg av å være laget for konsoll, men det er et system i hvordan alt fungerer på pc'n - og det fungerer. Lærer man seg det, så er alt helt brillefint :)

Bortsett fra at musepekeren til tider overstyrer resten av interfacet, avhengig av hvor den er parkert. Noen ganger fungerer det å bruke piltaster, noen ganger kan du bruke mushjulet, noen ganger velger den det aktive elementet og noen ganger velger den elementet musepekeren hviler over. Hele grensesnittet for "Skills" (oppover i "TAB"-menyen) er helt ødelagt. Avhengig av hvor på skjermen du klikker relativt til treet flyttes fokuset. Du må klikke på "lysballen", ikke teksten for å velge en perk. Det er ingen indikasjon på at blå ball = noe du kan velge mens baller av andre farger ikke kan velges. Når du navigerer i skill-kategorier er standard navigasjonshastighet for treg og når du holder inne museknappen er aksellellerasjonen og hastigheten for høy. Høyre musetast har ingen effekt i 90% av grensesnittet.

 

Det er ganske klart at grensesnittet er laget for en kontroller med analog navigasjonspinne (både retning og utslag), én knapp for "accept" og én knapp for "back".

Lenke til kommentar

hva må man oppgradere for å kunne bære mere om gangen?

Å oppgradere 10 stamina gir mulighet til å bære 5 vektenheter mer om gangen. Har aldri valgt stamina ved level-up selv, ettersom det er relativt ubrukelig sammenliknet med magicka/health.

 

Du kan også skifte stjernetegn til "The Steed", som gir deg +100 bærekapasitet i tillegg til null nedsenkelse av å bruke heavy armor.

 

Midlertidige løsninger er potions med 'strength', som lar deg bære mer i noen minutter.

 

 

Er melee karakter, magicka er relativt ubrukelig mens stamina er gull verd da det brukes til power attacks.

Lenke til kommentar

hva må man oppgradere for å kunne bære mere om gangen?

Å oppgradere 10 stamina gir mulighet til å bære 5 vektenheter mer om gangen. Har aldri valgt stamina ved level-up selv, ettersom det er relativt ubrukelig sammenliknet med magicka/health.

 

Du kan også skifte stjernetegn til "The Steed", som gir deg +100 bærekapasitet i tillegg til null nedsenkelse av å bruke heavy armor.

 

Midlertidige løsninger er potions med 'strength', som lar deg bære mer i noen minutter.

 

 

Er melee karakter, magicka er relativt ubrukelig mens stamina er gull verd da det brukes til power attacks.

 

Litt værre for meg som er en Dual-whield Bound mage ^^;; har 150 i health og Stamina og trur det er nesten 200 i magicka... takk og lov for høy sneak :D

Lenke til kommentar

Siden jeg er battlemage er vel beke to ganske så fornuftig for min del.

 

Edit: Hvordan fungerer denne soultrap spellen?

Jeg hiver den på for å fylle opp disse "glassene", men de blir ikke fylt opp.

Må jeg ha de i hånda, eller er det spesielle "glass" for forskjellige typer souls?

Endret av ananashapå
Lenke til kommentar

hva må man oppgradere for å kunne bære mere om gangen?

Å oppgradere 10 stamina gir mulighet til å bære 5 vektenheter mer om gangen. Har aldri valgt stamina ved level-up selv, ettersom det er relativt ubrukelig sammenliknet med magicka/health.

 

Du kan også skifte stjernetegn til "The Steed", som gir deg +100 bærekapasitet i tillegg til null nedsenkelse av å bruke heavy armor.

 

Midlertidige løsninger er potions med 'strength', som lar deg bære mer i noen minutter.

 

 

Er melee karakter, magicka er relativt ubrukelig mens stamina er gull verd da det brukes til power attacks.

 

Litt værre for meg som er en Dual-whield Bound mage ^^;; har 150 i health og Stamina og trur det er nesten 200 i magicka... takk og lov for høy sneak :D

Om det eneste du gjør er å summone 2 bound 1-handers og spamme i vei trenger du vel strengt tatt ikke å adde noe mana … Sett at du perker riktig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Jeg hiver den på for å fylle opp disse "glassene", men de blir ikke fylt opp.

Må jeg ha de i hånda, eller er det spesielle "glass" for forskjellige typer souls?

Forskjellige soul gems til forskjellige sjeler (petty, lesser etc). Ting som ikke har sjel (maskiner/undead) vil ikke fylle opp. Du trenger ikke holde dem.

Har lært flere nye dragonwords, men hvordan aktiverer jeg dem?

Dragesjeler - drep drager. Ellers aktiveres de via menyen 'Magic' og brukes ved hjelp av 'Z' (PC)

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...