Gå til innhold

Skyrim-tråden: hvor dragefødte møtes for å prate om løst og fast


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor all denne misnøyen med Skyrims interface på PC? Den fungerer bedere enn den gjorde i Oblivion, man kan både velge diverse items til favoritter og key-mappe dem. Hva er det PC-spillerne er så misfornøyde med?

 

At det er så forbanna konsoll. En av de største fordelene du har på PC er mus og tastatur. Du har mange flere muligheter, men de brukes ikke i det hele tatt. Jeg kunne ønske meg en Diablo stil eller noe nærmere Morrowind.

 

Gode visuelle vinduer der man har oversikt over items er alltid bedre en de tullete listene de har gått for.

 

Ikke lenge til det kommer mods som fikser dette problemet, har allerede lastet ned mod som gjør blod-texturen fire ganger større ( oppløsning ), bedre nattehimmel, bedre texture på ansikter, en mod som forandret den forferdelige fonten til samme som Oblivion, osv.

 

Deilig med PC, dere. :)

Lenke til kommentar

Hvorfor all denne misnøyen med Skyrims interface på PC? Den fungerer bedere enn den gjorde i Oblivion, man kan både velge diverse items til favoritter og key-mappe dem. Hva er det PC-spillerne er så misfornøyde med?

At det fremdeles lukter av konsoll, selv om det funker bedre enn i Oblivion. Det er litt som hvis katten driter i sofaen. Du kan vaske sofaen godt, men du vet at den har vært der.

 

Spøk til side, synes menyene er unødvendig kludrete og åpenbart lagd for å virke på konsoll. Fraværet av en del nyttige saker og ting (hide/show UI-hotkey, anyone?) understreker dette.

 

Men, det er ikke noe særlig ødeleggende og det blir nok moddet snart uansett. Er det ikke noe mer å klage på så er det i grunn gode greier.

Lenke til kommentar

Hvorfor all denne misnøyen med Skyrims interface på PC? Den fungerer bedere enn den gjorde i Oblivion, man kan både velge diverse items til favoritter og key-mappe dem. Hva er det PC-spillerne er så misfornøyde med?

 

At det er så forbanna konsoll. En av de største fordelene du har på PC er mus og tastatur. Du har mange flere muligheter, men de brukes ikke i det hele tatt. Jeg kunne ønske meg en Diablo stil eller noe nærmere Morrowind.

 

Gode visuelle vinduer der man har oversikt over items er alltid bedre en de tullete listene de har gått for.

 

Ikke lenge til det kommer mods som fikser dette problemet, har allerede lastet ned mod som gjør blod-texturen fire ganger større ( oppløsning ), bedre nattehimmel, bedre texture på ansikter, en mod som forandret den forferdelige fonten til samme som Oblivion, osv.

 

Deilig med PC, dere. :)

 

Link?

Lenke til kommentar

Å gud, som jeg elsker archery!

Ingenting er som å snike seg innpå diverse avskum og plante en pil midt i mellom øyenene deres. Lydlyst og ute av syne. Sneak og archery, mine favoritter!

 

 

 

 

 

 

Føler nesten av sneak og archery er litt ubalansert bra. Jeg kan stå fem meter unna en dude å skyte han med bue gjentatte ganger, uten av han oppdager meg. Kan stå rett forran han, uten at han ser meg.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Å gud, som jeg elsker archery!

Ingenting er som å snike seg innpå diverse avskum og plante en pil midt i mellom øyenene deres. Lydlyst og ute av syne. Sneak og archery, mine favoritter!

 

 

 

 

 

 

Føler nesten av sneak og archery er litt ubalansert bra. Jeg kan stå fem meter unna en dude å skyte han med bue gjentatte ganger, uten av han oppdager meg. Kan stå rett forran han, uten at han ser meg.

 

Har du ikke spilt Bethesda spill før, eller? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Er noob når det gjelder Scrolls serien, så jeg lurer på hvor man kan selge tingene man eier? Kan jeg f.eks selge i Whiterun, evnt hvor/hvem?

 

Du selger tingene du samler ettersom hvilken type ting det er du skal selge og til hvem. La oss si du snakker med en alkymist, så vil han/hun som regel kun kjøpe alkymi ingredienser og eliksirer.

 

Det er også andre kjøpmenn som kjøper rustninger, piler, våpen, osv.

Dette gjelder alle byene.

Lenke til kommentar

Du kan selge ting til vendors, såfremt de har tilknytning til hva du selger. Om du vil selge våpen/armor, prøv å gå til en kar som selger våpen/armor, eller en general goods-kar.

Om du vil selge potions, gå til ei som driver med potions.

 

Det er vel ikke alltid det er så lett å selge ting som er stjålne. Tror det er en talent i enten pickpocket eller speech som lar deg gjøre det.

Lenke til kommentar

Er noob når det gjelder Scrolls serien, så jeg lurer på hvor man kan selge tingene man eier? Kan jeg f.eks selge i Whiterun, evnt hvor/hvem?

 

Du selger tingene du samler ettersom hvilken type ting det er du skal selge og til hvem. La oss si du snakker med en alkymist, så vil han/hun som regel kun kjøpe alkymi ingredienser og eliksirer.

 

Det er også andre kjøpmenn som kjøper rustninger, piler, våpen, osv.

Dette gjelder alle byene.

Ok, takk :)

Lenke til kommentar

Jeg var ute og spaserte og så et par kjemper sammen med et par mammuter. Så ble jeg litt opptatt med et beist som kom løpende bak meg. Når jeg snudde meg igjen kom den ene mammuten dettende ned fra himmelen...! :ohmy:

 

Noen som har opplevde det? Aner ikke hva som gjorde det, kan det ha vært en drage som tok den med seg? Eller en av kjempene som ble sint på den og ga den et puff? Eller var det en liten glitch som plasserte den der?

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Jeg trenger hjelp med questen "Message to Whiterun".

 

 

Jeg har fått den beskjeden av han generalen som jeg skal gi til Jarlen i Whiterun, men når jeg snakker med han så er det ingen option for å gi meldingen....hva skal jeg gjøre? :S

 

Ingen som har samme problem? Faens irriterende. Tror ikke jeg kan reloade en tidligere save heller, men kan sjekke når jeg kommer hjem :/

Lenke til kommentar

Jeg var ute og spaserte og så et par kjemper sammen med et par mammuter. Så ble jeg litt opptatt med et beist som kom løpende bak meg. Når jeg snudde meg igjen kom den ene mammuten dettende ned fra himmelen...! :ohmy:

 

Noen som har opplevde det? Aner ikke hva som gjorde det, kan det ha vært en drage som tok den med seg? Eller en av kjempene som ble sint på den og ga den et puff? Eller var det en liten glitch som plasserte den der?

 

Geir :)

Har opplevd det samme. Samme plass fant jeg en annen mammut og to kjemper som vandret rundt for seg selv. Så antar det er kjempen som har gitt den en liten luftetur, og at flokken deretter ble splittet opp. Men virker jo som en bug.

Lenke til kommentar

Jeg trenger hjelp med questen "Message to Whiterun".

 

 

Jeg har fått den beskjeden av han generalen som jeg skal gi til Jarlen i Whiterun, men når jeg snakker med han så er det ingen option for å gi meldingen....hva skal jeg gjøre? :S

 

Ingen som har samme problem? Faens irriterende. Tror ikke jeg kan reloade en tidligere save heller, men kan sjekke når jeg kommer hjem :/

Eneste tipset jeg kan komme med er å prøve alle samtaleemner og så vente et døgn eller noe for å se om det kommer opp noe nytt da.

Lenke til kommentar

Jeg var ute og spaserte og så et par kjemper sammen med et par mammuter. Så ble jeg litt opptatt med et beist som kom løpende bak meg. Når jeg snudde meg igjen kom den ene mammuten dettende ned fra himmelen...! :ohmy:

 

Noen som har opplevde det? Aner ikke hva som gjorde det, kan det ha vært en drage som tok den med seg? Eller en av kjempene som ble sint på den og ga den et puff? Eller var det en liten glitch som plasserte den der?

 

Geir :)

I går var jeg og letet etter en drage, som viste seg å være drept eller noe lignende, siden den ikke var på plassen sin. Spaserte litt rundt, fant et word og noen skatter. Og plutselig får jeg øye på en mammut i lufta, kanskje 100 meter unna. Jeg går bort for å loote tusk, men et troll står og skuer ved liket, så jeg avventer. Gjør noe annet, kommer tilbake, og looter. Jeg har ingen anelse om hvordan den kom seg så høyt opp. Det var ingen drage tilstede, og da er vel det eneste alternativet en kjempe, men de beskytter jo mammutene sine som bare rakkern. Snodig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...