Gå til innhold

Skyrim-tråden: hvor dragefødte møtes for å prate om løst og fast


Anbefalte innlegg

Jeg var ute og spaserte og så et par kjemper sammen med et par mammuter. Så ble jeg litt opptatt med et beist som kom løpende bak meg. Når jeg snudde meg igjen kom den ene mammuten dettende ned fra himmelen...! :ohmy:

 

Noen som har opplevde det? Aner ikke hva som gjorde det, kan det ha vært en drage som tok den med seg? Eller en av kjempene som ble sint på den og ga den et puff? Eller var det en liten glitch som plasserte den der?

 

Geir :)

I går var jeg og letet etter en drage, som viste seg å være drept eller noe lignende, siden den ikke var på plassen sin. Spaserte litt rundt, fant et word og noen skatter. Og plutselig får jeg øye på en mammut i lufta, kanskje 100 meter unna. Jeg går bort for å loote tusk, men et troll står og skuer ved liket, så jeg avventer. Gjør noe annet, kommer tilbake, og looter. Jeg har ingen anelse om hvordan den kom seg så høyt opp. Det var ingen drage tilstede, og da er vel det eneste alternativet en kjempe, men de beskytter jo mammutene sine som bare rakkern. Snodig.

Dette er en awsome bugg som jeg håper de ikke fikser, jeg så en hest flygende i super fart fram og tilbake jeg hadde max draw distance på pc og det var et syn og se på, helt til den forsvant,, fy flate jeg elsker sånner buggs

 

Jeg trenger hjelp med questen "Message to Whiterun".

 

 

Jeg har fått den beskjeden av han generalen som jeg skal gi til Jarlen i Whiterun, men når jeg snakker med han så er det ingen option for å gi meldingen....hva skal jeg gjøre? :S

 

Ingen som har samme problem? Faens irriterende. Tror ikke jeg kan reloade en tidligere save heller, men kan sjekke når jeg kommer hjem :/

Eneste tipset jeg kan komme med er å prøve alle samtaleemner og så vente et døgn eller noe for å se om det kommer opp noe nytt da.

gå ut og inn av rommet, det funket for meg, dette har hjulpet meg mange ganger med forskjellige små bugs, som når man ikke kan snu stenene i puslespillet i hulene, eller når folk ikke vil snakke med deg,

Endret av Realzi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg var ute og spaserte og så et par kjemper sammen med et par mammuter. Så ble jeg litt opptatt med et beist som kom løpende bak meg. Når jeg snudde meg igjen kom den ene mammuten dettende ned fra himmelen...! :ohmy:

 

Noen som har opplevde det? Aner ikke hva som gjorde det, kan det ha vært en drage som tok den med seg? Eller en av kjempene som ble sint på den og ga den et puff? Eller var det en liten glitch som plasserte den der?

 

Geir :)

I går var jeg og letet etter en drage, som viste seg å være drept eller noe lignende, siden den ikke var på plassen sin. Spaserte litt rundt, fant et word og noen skatter. Og plutselig får jeg øye på en mammut i lufta, kanskje 100 meter unna. Jeg går bort for å loote tusk, men et troll står og skuer ved liket, så jeg avventer. Gjør noe annet, kommer tilbake, og looter. Jeg har ingen anelse om hvordan den kom seg så høyt opp. Det var ingen drage tilstede, og da er vel det eneste alternativet en kjempe, men de beskytter jo mammutene sine som bare rakkern. Snodig.

 

Fast travlet til rett utenfor en av holdene.. Og en mammut landet bokstavelig talt rett ved siden av meg da loadingen var over. Noe for konspirasjonsteoretikerne?

Lenke til kommentar

Du kan selge ting til vendors, såfremt de har tilknytning til hva du selger. Om du vil selge våpen/armor, prøv å gå til en kar som selger våpen/armor, eller en general goods-kar.

Om du vil selge potions, gå til ei som driver med potions.

 

Det er vel ikke alltid det er så lett å selge ting som er stjålne. Tror det er en talent i enten pickpocket eller speech som lar deg gjøre det.

 

Rettelse: Hvis du stjeler ting der ingen ser du stjeler kan du fritt selge det til en kjøpmann, eller snakke med en vakt rett etterpå. Det var langt værre i Oblivion, enn Skyrim.

 

Selv har jeg omtrent 800 stjålne gjenstander, og jeg har solgt det meste av det, så det er ikke et eneste problem. Når det gjelder posten angående å fjerne alle perks og sette inn nye så skal det gå ann via konsoll-komandoer og fjerne de du har, og forandre hvor mange poeng du har til å bruke. Vet desverre ikke kommandoen for det, og det kommer sikkert en modifikasjon til spillet snart som fikser det. ( Jeg gleder meg enormt til det, siden jeg har tenkt til å totalrenovere karakteren min. )

Lenke til kommentar

Har ett spørsmål angående noe som skjer et godt stykke uti Thieves Guild-oppdragene.

 

 

Jeg har fått tak i Skeleton Key, men har nå i oppdrag å levere den tilbake til et sted. Jeg har veldig lyst til å beholde denne. Hva skjer hvis jeg går til ruinene og leverer den tilbake? Får jeg aldri tak i den igjen? Jeg vil veldig gjerne fullføre Thieve Guild-oppdragene, men jeg er redd for å gå videre.

 

Lenke til kommentar

Hvilken måte liker dere best å spille på? Husker da jeg kom til de 3 steinene på starten av spillet hvor jeg kunne velge mellom 3 ting som jeg kunne komme 20% raskere opp i level med. Tror det var tyveri, magi og vanlig sverd/skjold? Hva liker dere best? :)

 

Lurer på å lage meg en ny person og totalt ignorere hovedoppdragene til jeg er høy level, så jeg har noe å gjøre hele tiden. ''Shouts'' er ikke noe du absolutt har bruk for uansett.

Lenke til kommentar

En ting som irriterer meg i spillet er hvorvidt man tvinges til å drepe ved å bruke snikmord hvis man ikke skal bli oppdaget og at bounty går opp "uten grunn". Altså selv når jeg er alene i et hus med offeret, og det kommer et ord ut av kjeften på offeret etter jeg har gjort et hogg, kommer vaktene på bare få sekunder.

 

For det første er det usannsynlig at vaktene hørte det, for det andre går bountyen opp før vaktene har kommet, dvs jeg har blitt markert før de i det hele tatt har sett meg, og de burde abselutt ha sett meg først.

 

 

Dette er bagateller som har irritert meg, men bør egentlig lett kunnes fikses

Lenke til kommentar

En ting som irriterer meg i spillet er hvorvidt man tvinges til å drepe ved å bruke snikmord hvis man ikke skal bli oppdaget og at bounty går opp "uten grunn". Altså selv når jeg er alene i et hus med offeret, og det kommer et ord ut av kjeften på offeret etter jeg har gjort et hogg, kommer vaktene på bare få sekunder.

 

For det første er det usannsynlig at vaktene hørte det, for det andre går bountyen opp før vaktene har kommet, dvs jeg har blitt markert før de i det hele tatt har sett meg, og de burde abselutt ha sett meg først.

 

 

Dette er bagateller som har irritert meg, men bør egentlig lett kunnes fikses

Enig der MrLG, det blir altfor urealistisk. Script som ikke burde aktiveres når man er i et helt annet rom og alene.

Endret av Snasent
Lenke til kommentar

Hallo,

 

Noen med et GTX 580 kort som kan si meg hvor mye fps de kjører med på max :)? oppløsning: 1680x1050

 

Stort sett mellom 100-120 fps med alt på max uten 3D. Men det er på 1980x1020

 

En ting som irriterer meg i spillet er hvorvidt man tvinges til å drepe ved å bruke snikmord hvis man ikke skal bli oppdaget og at bounty går opp "uten grunn". Altså selv når jeg er alene i et hus med offeret, og det kommer et ord ut av kjeften på offeret etter jeg har gjort et hogg, kommer vaktene på bare få sekunder.

 

For det første er det usannsynlig at vaktene hørte det, for det andre går bountyen opp før vaktene har kommet, dvs jeg har blitt markert før de i det hele tatt har sett meg, og de burde abselutt ha sett meg først.

 

 

Dette er bagateller som har irritert meg, men bør egentlig lett kunnes fikses

Enig der MrLG, det blir altfor urealistisk. Script som ikke burde aktiveres når men er i et helt annet rom og alene.

 

Ja ikke sant, forhåpentligvis kan det komme mods som fikser dette ;)

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Hallo,

 

Noen med et GTX 580 kort som kan si meg hvor mye fps de kjører med på max :)? oppløsning: 1680x1050

 

Stort sett mellom 100-120 fps med alt på max uten 3D. Men det er på 1980x1020

ah nå ble jeg lettet :) Var redd jeg måtte kjøre det på medium eller noe for å få brukbart med FPS... Greier ikke 30-40 :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Enig der MrLG, det blir altfor urealistisk. Script som ikke burde aktiveres når men er i et helt annet rom og alene.

Det kom mods til Oblivion (som forøvrig var mye værre, der hadde de virkelig radar) og det vil sikkert komme mods til Skyrim som gjør vaktene mer "menneskelige".

 

Foruten diverse flyvende objekter og et par "sitter fast"-episoder har jeg hatt veldig lite problemer. Veldig lite Quest relaterte bugs hittil. Bethesda har gjort en kjempejobb i forhold til tidligere TES utgivelser.

Lenke til kommentar

Har ett spørsmål angående noe som skjer et godt stykke uti Thieves Guild-oppdragene.

 

 

Jeg har fått tak i Skeleton Key, men har nå i oppdrag å levere den tilbake til et sted. Jeg har veldig lyst til å beholde denne. Hva skjer hvis jeg går til ruinene og leverer den tilbake? Får jeg aldri tak i den igjen? Jeg vil veldig gjerne fullføre Thieve Guild-oppdragene, men jeg er redd for å gå videre.

 

 

 

 

Om du leverer den inn kan du velge mellom 3 powers som kan brukes 1 gang om dagen. Ingen av de er noe å hoppe i taket av. (120 sek usynlighet, noe life leech, og den siste husker jeg ikke).

Om du ikke leverer den tilbake har du et herlig verktøy resten av spillet. :)

 

 

Endret av Naken_Greve
Lenke til kommentar

Har ett spørsmål angående noe som skjer et godt stykke uti Thieves Guild-oppdragene.

 

 

Jeg har fått tak i Skeleton Key, men har nå i oppdrag å levere den tilbake til et sted. Jeg har veldig lyst til å beholde denne. Hva skjer hvis jeg går til ruinene og leverer den tilbake? Får jeg aldri tak i den igjen? Jeg vil veldig gjerne fullføre Thieve Guild-oppdragene, men jeg er redd for å gå videre.

 

Hvis du leser denne Wikien om Skeleton Key, ser det ut til at du kan få den av å gjøre en annen quest. http://elderscrolls.wikia.com/wiki/Skeleton_Key

 

Sitat: "It is the reward from completing Nocturnal's quest, received from speaking to her at the Shrine of Nocturnal. Note that you have to be at least level 10 to activate this quest. "

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...