Gå til innhold

Skyrim-tråden: hvor dragefødte møtes for å prate om løst og fast


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fant svaret:

 

You're probably going to want to hurt yourself after this one, i know i did, open up your magic menu, go to shouts, hover your mouse over the one you wish to unlock and press "R"

 

Her er foresten en liste over hvor man kan finne alle sammen hvis man ikke gidder å lete i den store verdenen.

 

Dog må man gjøre ferdig hovedquestet for å få den feteste :)

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Jeg hiver den på for å fylle opp disse "glassene", men de blir ikke fylt opp.

Må jeg ha de i hånda, eller er det spesielle "glass" for forskjellige typer souls?

Forskjellige soul gems til forskjellige sjeler (petty, lesser etc). Ting som ikke har sjel (maskiner/undead) vil ikke fylle opp. Du trenger ikke holde dem.

 

Nope, Skeletons gir en "petty" soul etter det jeg vet, dessuten vil våpen med "soultap" automatisk fylle opp gems, problemet er at de setter inn "lesser souls" i "greater gems"... vet ikke hva prioriteten er, men jeg trur de prøver å fylle opp de minste først og spare de større til slutt... men er usikker

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Forskjellige soul gems til forskjellige sjeler (petty, lesser etc). Ting som ikke har sjel (maskiner/undead) vil ikke fylle opp. Du trenger ikke holde dem.

Nope, Skeletons gir en "petty" soul etter det jeg vet,

Godt mulig noen (eller alle) undead fyller opp i Skyrim.

Tidligere spill i TES serien har alltid hatt noen beist som ikke fyller opp (som regel undead/maskiner) og til folk må du ha 'black soul gems'.

dessuten vil våpen med "soultap" automatisk fylle opp gems, problemet er at de setter inn "lesser souls" i "greater gems"... vet ikke hva prioriteten er, men jeg trur de prøver å fylle opp de minste først og spare de større til slutt... men er usikker

Riktig, spillet fyller opp minste mulige først (det var ihvertfall slik i de tidlige spillene). Litt slitsomt når du bruker opp greater gems til lesser souls.

Finn Azura's star og du har en refyllbar stor gem (da spiller ikke sjel størrelsen lenger store rollen).

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Siden jeg er battlemage er vel beke to ganske så fornuftig for min del.

 

Edit: Hvordan fungerer denne soultrap spellen?

Jeg hiver den på for å fylle opp disse "glassene", men de blir ikke fylt opp.

Må jeg ha de i hånda, eller er det spesielle "glass" for forskjellige typer souls?

Lurer på det samme

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

He, he... jeg glemte at jeg hadde healing spell til lvl 10 eller noe. Tragisk.

 

Jeg skylder på konsollifiserte-UI'en. Jeg hadde glemt å legge healing til i fav's og dermed ble det ikke brukt...

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Kjører twohanded, funker fint syns jeg som er på level 7. Hva annet bør jeg satse perks på da?

 

Kommer ann på spille stil, personlig liker jeg muligheten for stealth og har puttet points i stealth, og så har jeg puttet in points for damage i de våpnene jeg bruker mest ( Og ja, bound weapons teller både på conjure og sin weapon skill )

 

Så hva er det du er ute etter?

Lenke til kommentar
Greit nok at interface har et overordnet preg av å være laget for konsoll, men det er et system i hvordan alt fungerer på pc'n - og det fungerer. Lærer man seg det, så er alt helt brillefint :)

Bortsett fra at musepekeren til tider overstyrer resten av interfacet, avhengig av hvor den er parkert. Noen ganger fungerer det å bruke piltaster, noen ganger kan du bruke mushjulet, noen ganger velger den det aktive elementet og noen ganger velger den elementet musepekeren hviler over. Hele grensesnittet for "Skills" (oppover i "TAB"-menyen) er helt ødelagt. Avhengig av hvor på skjermen du klikker relativt til treet flyttes fokuset. Du må klikke på "lysballen", ikke teksten for å velge en perk. Det er ingen indikasjon på at blå ball = noe du kan velge mens baller av andre farger ikke kan velges. Når du navigerer i skill-kategorier er standard navigasjonshastighet for treg og når du holder inne museknappen er aksellellerasjonen og hastigheten for høy. Høyre musetast har ingen effekt i 90% av grensesnittet.

 

Det er ganske klart at grensesnittet er laget for en kontroller med analog navigasjonspinne (både retning og utslag), én knapp for "accept" og én knapp for "back".

 

Jeg har ikke ett eneste av de nevnte problemene dine. Mulig du bare er "for rask". Og mye går på det at man må bruke det systemet som er i spillet. Istedet for å bruke sine egne preferanser eller vaner. Men smak og behag er det vel og.

Lenke til kommentar

Kjører twohanded, funker fint syns jeg som er på level 7. Hva annet bør jeg satse perks på da?

 

Kommer ann på spille stil, personlig liker jeg muligheten for stealth og har puttet points i stealth, og så har jeg puttet in points for damage i de våpnene jeg bruker mest ( Og ja, bound weapons teller både på conjure og sin weapon skill )

 

Så hva er det du er ute etter?

 

Jeg kjører 2hands med en del poeng i både 2hands, heavy armor, blocking og enchanting. Men er på nivå 35 eller noe da, så da har man jo muligheten til å gå litt flere veier. Har også poeng i restoration som gir både liv og stamina tilbake. Men poeng i blocking er seriøst undervurdert. Syns det er helt genialt :)

Lenke til kommentar

Er noe jeg lurer på..

 

Hva skjer om jeg vandrer meg inn en plass hvor jeg dreper alle fiendene og tar alt jeg kan, men så senere i tid finner ut at jeg får en quest på den plassen hvor jeg foreksempel skal hente noe eller drepe en person? Då er jo den personen allerede tatt, eller den tingen allerede tatt.

 

 

Det skjedde meg i en av de første hulene _JEG_ var i.

Hvorpå man ser den lysende skriften på den veggen man blir dratt inn i(hører vel til et av de første oppdragene).

Etter man "leser" dette skal man drepe en litt større dude som dropper en ancient dragon tablet eller noe som den magikeren i den første store byen trenger.

 

 

Denne gangen flaks at jeg slapp å dra dit en gang til, men kan se at det kan medføre problemer senere om du ikke plukker med deg den saken du trenger og den kanskje forsvinner:S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...