Gå til innhold

Nedgang av kvaliteten og mangfolde av Xbox 360 eksklusiver


REALRAW

Anbefalte innlegg

Som sagt så er det tidvis nedgang på denne plattformen her har jeg merka som eier av 360 i 4 år.

Gears Of War 2 er dårligere en Gears Of War 1, Fable III er dårligere en Fable 2, Crackdown 2 er dårligere en Crackdown 1 osv " dette er bare mitt syn" men kansje noen andre sitt syn og.

 

Så eneste som kom iår så jeg likte var Mass Effect 2 og Alan Wake. Og nå siden Kinect ble lansert så frykter jeg for framtiden med eksklusive spill her som kommer til å bli bra. Gears Of War 3 er et lys i tunnelen selv jeg frykter at det blir det samme som 2eren bare med bedre grafikk. Vil helst ikke ha noe on rails shooters med Halo karakterer med Kinect eller dens slags "styre bil med luft" spill.

 

Kingdoms bør egentlig ikke nevnes fordi det er såpass ukjent tittel. Men en Halo 1 remake hadde solgt i bøtter og spann og jeg hadde garantert kjøpt den for å holde liv i 360 Slimmen min.

Så hva andre eksklusive spill kan jeg se fram til som er noe velkjent?

Noe fra RARE, Bungie eller noe som fansen vil se igjen og det hadde passa veldig godt for meg!

 

Eller så viss det er ikke noe som helst så blir nok maskinen min solgt eller pælma ut av vinduet "refferer til et innlegg i den tråden i Sony-delen"

 

 

Jeg prøver på ingen måter å henge ut, Toman. Syntes detter et viktig tema som vi burde fortsette å diskutere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grunnen til at den forrige tråden ble stengt var at bl.a jeg gikk langt over streken med hva som burde bli tatt offentlig i en tråd. Jeg mente derimot hvert eneste ord, men det er en helt annen historie. Men istedenfor å ha en tråd om det samme temaet synes jeg godt vi kan ha en slik tråd i "Generell Spilldiskusjon"-kategorien. Jeg opplever det nemlig ikke som at èn spesiell plattform har noen nedgang på kvalitet, men heller at spill generelt forandrer seg i forhold til hva vi tidligere har sett. Dette har jeg uttalt meg om i tråden på Sony-forumet i mer detalj.

Lenke til kommentar

Jeg mener som en av de andre i Playstation 3 posten at dette burde bli flyttet over til felles og bytte tittel til noe som passer for både Xbox 360 og Playstation 3. Når det er sagt skylder jeg på mangelen på eksklusive spill på butikker som EB Games, Game og Gamestop da det virker som de ikke gidder å ta inn noe som de ikke vet selger. Dette er et spesielt stort problem i Oslo hvis man tenker på hvordan situasjonen var før, da Spiderman fortsatt var Spiderman og hadde gode ansatte som kunne hver sin nisje. Går du innom de fleste Gamestop rundt Oslo S er det nesten ingen nye spill som ikke er multiplattform og aldeles sjeldent noe verdt å se på i bruktavdelingen.

Lenke til kommentar

Hvorfor vil dere egentlig ha eksklusive xbox og PS3 spill? Er det noe som irriterer meg grenseløst er det eksklusive spill. Har drit lyst og spille feks. God of war, men det er ikke til PC. Er ikke så vanskelig og porte slike spill, men de gjør de ikke...

Er det så vanskelig å skjønne hvorfor man vil ha eksklusive spill? Bare se på Call of Duty-serien.. spillene har jo nesten ikke HD-oppløsning engang, og PS3-versjonen av Black Ops er den med lavest oppløsning hittil. Eksklusivitet sikrer (i beste fall) at spillet er optimalisert for plattformen med maksimal oppløsning, framerate og teksturkvalitet. En annen positiv ting med eksklusive titler er at Sony/Microsoft/Nintendo er villige til å dekke kostnader for utviklingen. Dermed får man bedre kvalitet og unngår i mange tilfeller deadline-presset som mange multiplattform-releaser lider under. Gran Turismo og Zelda hadde f.eks. aldri fungert som multiplattformspill.

Lenke til kommentar

Call of duty er jo laget mainly for PC, så er det portet til konsoll. Jeg kan gjerne leve uten 1080p bilde og de peneste texturerne, bare jeg kan spille de. De aller fleste spill er jo laget for en plattform og så portet over.

Hvorfor kan ikke Gran Turismo og Zelda fungere på PC?

 

BTW: Sist jeg sjekket er det ikke lov med animert avatar...

Lenke til kommentar

Det er ganske tragisk at det ennå er krig i konsolldelen av dette forumet. Man skulle tro det var barn som var her. Det er 5 år siden denne generasjonen startet. La nå dette ligge.

 

En annen positiv ting med eksklusive titler er at Sony/Microsoft/Nintendo er villige til å dekke kostnader for utviklingen.

 

Utviklerer er delt inn i tre kategorier:

 

 

 

  • First party - Et selskap som er en del av de som lager maskinen
  • Second party - Er et eksternt selskap som har avtale om å lage spill bare til den maskinen
  • Third party - Selvstendig og bestemmer selv hvilken plattform de lager spill til. Kan lage eksklusive spill om de vil.

 

 

Bare de to første kategoriene får R&D og ekstra pengestøtte.

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Utviklerer er delt inn i tre kategorier:

 

 

 

  • First party - Et selskap som er en del av de som lager maskinen
  • Second party - Er et eksternt selskap som har avtale om å lage spill bare til den maskinen
  • Third party - Selvstendig og bestemmer selv hvilken plattform de lager spill til. Kan lage eksklusive spill om de vil.

 

 

Bare de to første kategoriene får R&D og ekstra pengestøtte.

Nintendo er f.eks. sterkt involvert i sine "third party" eksklusive titler. De får benytte Mario Club (Nintendo's egen kvalitetskontrollgruppe) og mye direkte support fra Nintendo. Det nylig utgitte GoldenEye 007 og det kommende Epic Mickey er to eksempler på dette. Microsoft var også inne med økonomisk støtte (lån) til Rockstar Games for utviklingen av GTA IV, noe som resulterte i de tidseksklusive Liberty-episodene. Man kan nok også regne med (uten at jeg har sett noen offisiell informasjon om dette) at den tidsekslusive 3-årsavtalen for Call Of Duty DLC til Xbox 360 er et resultat av økonomisk støtte til spillutviklingen. Insomniac sin avtale med Sony var nok også sterkt påvirket av den økonomiske friheten en slik avtale gav.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...