Gå til innhold

NieR - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For alle dei som elskar musikken vil eg berre nemne remix-albumet til Nier. Det er ganske ulikt sidan det presenterer musikken i alt frå chiptune til metal og hard electronikk, men det er verdt å få med seg for alle som elskar tidenes beste soundtrack (alle som har spelt spelet bør strengt tatt vere einige i det ;) )

Lenke til kommentar

Ah, nice! Takk for tipset Øystein. Skal sjekke det nå tror jeg. Så ekstremt bra musikk i Nier. (ja jeg er helt enig med deg jeg ;)) ^_^

 

Første gang jeg prøvde Nier så la jeg det i fra meg etter 30 minutter. Men, etter noen uker plukket jeg det opp igjen og ble vel hektet første gang jeg hørte voice actinga på Grimmoire Weiss.

Hehe, det er grunn nok til å bli hekte, men i den sammenheng kan jeg også nevne slutten(e). Første gang jeg kom til slutten i Nier, det er faktisk en av de få gangene en slutt i et spill har gjort meg paff. Skikkelig WOW faktor, og samtidig fikk den meg til å sette hjertet i halsen, og der ble det en stund. :cry:

 

@fiberblad: Hehe, tror jeg aldri kommer til å glemme stemmen til Kaine i den introen. :p

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg kan heller ikke fatte at anmelderne gir Nier en kald skulder.Jeg har runda Nier når det kom ut i 2010.I min mening har Nier årets best OST,muligens best OST av alle spill der ute,FFX en close second.

 

Hvis du ikke er grafikkhore så bør du ikke tenke spillet ser ut,meningen er vel at det skal være litt grått pga dysterheten og hva som skjer i spillet med Yonah og Nier.

 

Storyn i Nier er også en utrolig story med plot twists,og de såkalt cheesy dialouges som er nevnt er ganske awesome synes nå jeg da,for eks den scenen med Kainee inne i templet der kongen av facade er og ho blir flytta av en boks og ho begynner og gå apeshitt,lolla som faen.Personlig så har jeg ikke noe imot den grafikken som folk klager på,folk er opptatt av best grafikk på spill,jeg plukker opp FFX any day fremfor et ps3 spill og det er mest med storyn i FFX(og mye annet).

 

jeg liker utrolig godt stemningen Nier spillet har med Nier,Yonah,Kainee og Emil bringer,selv om hussyn kan banne litt væl mye.

 

Jeg har OST til Nier replica og gestalt med remixer på pcen min.Jeg spiller disse daglig på min mp3 spiller selv 1år etter,liker veldig themes til Emil og Kainee,hills of radiant wind,shadowlord,yonah piano gods bound by rules og resten av sangen også.

 

og ja,spillet er så bra og det bør prøves ut,eneste som irriterer meg er fiskingen ellers er det ganske så perfect rpg.

 

Bossene er veldig morsomme og bra lagd

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Spilte gjennom for første gang igår, og syns spillet ble bedre og bedre.. men for meg er det ikke en perle. Musikken er som mange sier, veldig bra, men jeg syns den blir utrolig repetiv hvis man holder på med noe over lengre tid ett sted, ettersom hvert område har kun en sang.

Det er også mange cheezy kommentarer i spillet, men hvilket JPRG har ikke det? Man overlever med andre ord..

Grafikken kunne absolutt vært bedre, men det er heller ingen krise. Var skeptisk i begynnelsen men tenker lite på det nå som jeg er igang med gjennomspilling nr 2. Det anbefales forresten, ettersom man får vite mer rundt historien underveis, og som de fleste har fått med seg, ny endmovie.

 

Ser det er mye klaging på vansklighetsgrad her også, easy bør man holde seg unna med mindre man går for 15timers trofeet, ellers byr det ikke på noen som helst utfordring. Nier er nesten overpowered allerede på første gjennomspilling. Hard er fint, dessuten dropper fiendene items oftere, men er noe seigere.

 

Ellers ett ganske trist spill, uten at jeg tar til noen tårer.

Alt i alt.. absolutt verdt å kjøpe til 200kr eller hva det koster.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...