Gå til innhold

NieR - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Gjorde akkurat som deg Cloudemyx. Spillte på easy. Feigt? Kanskje, men hater å sitte fast i spill pga at det er vanskelig. Da er det bedre at det er litt for lett synes jeg. Men spiller på normal neste gang da jeg kun slet ett sted i spillet, og det var på den bossen som er på det nest nederste bildet i anmeldesen til gamer. Det jeg er usikker på er om jeg neste gang skal begynne helt på nytt igjen eller begynne der spillet "plasserer" deg når du har rundet det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det plasserer deg ved starten av del 2, og jeg vil anbefale å starte der, da det er da du får de forskjellige endelsene. Du bør også spille på hard, da du får med deg erfaring og items over i New Game+. :)

 

Jeg prøvde å sette vanskelighetsgraden til easy, et lite stykke ut i spillet, men endret det tilbake og loadet saven rett før jeg satte på easy, da bossene ble superenkle på easy. :p

 

Edit: Jeg har det til PS3, og det fungerer utmerket der, vet ikke om det er noen forskjell mellom det og 360, men tror ikke det.

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

Hei jeg vurder og skaffe spillet, men er usikker til hvilken plattform. xbox360 eller PS3? er det noen tekniske forskjeller, feks framerate og sånt. fant det til 200 kr på gamezone http://www.gamezone.no/aspx/produkter.aspx

 

Jeg tror det er noenlunde helt likt. Har ikke lest om noe store forskjeller ivertfall. Jeg har det til PS3, og der var det ingen problemer. Så det er vel bare opp til deg selv, liker du best håndkontrolleren til PS3 eller X360? Og om du bryr deg om trophies/achivements så kan jo det også være med på å gjøre valget lettere.

 

 

@RoR, tenkte det samme siden jeg da får en annen slutt, men så er det jo det at den første delen er veldig koselig og artig også. Får se når jeg begynner på det igjen. Blir ikke med en gang da jeg har en del andre spill som jeg skal spille gjennom først, deriblant The Witcher som du vet jeg har hatt liggende i 3 år :p

Endret av nouse4aname
Lenke til kommentar

Eneste grunnen til at jeg kjøpte Nier var pga anmeldelsen til Furevik. Og fy F så glad jeg er som gjorde det! Det er virkelig en perle. Må sies at jeg fikk en solid "forrige generasjons følelse" av det, men ikke på en negativ måte. Tvert imot, og når musikken slo meg i bakken som noe av det beste siden gud vet når, ble det til at jeg satt klistra til skjermen i mange titalls timer.

Men nå etter å ha lest i denne tråden kan jeg ikke fatte hvorfor jeg ikke har spilt gjennom alle endingene.. *løpe og finne spillet*

Lenke til kommentar

Og jeg har fortsatt ikke spilt denne såkalte perlen :whistle:

Men det blir, det blir. Selv om jeg ikke er noen grafikkhore, så er det en viss standard grafikken må opprettholde.

Så hvor dårlig er denne grafikken?

 

Vanskelig å si da noe jeg synes er greit kan være dårlig for andre, og omvendt. Men for meg, på en skala fra 1-10, så er grafikken på 6. Men musikken, stemningen og historien gjorde at jeg sjelden tenkte over grafikken. Synd at de ikke lanserte en demo så folk kunne prøvd det selv, men du kan jo se på gameplayvideoer ivertfall.

Lenke til kommentar

yes,endelig en Nier tråd og gjett om det fortjener det da.Jeg har runda spillet selv og er en av de heldige spillerne som falt for spillet,du har musikken som er helt epic(lasta ned Nier OST og hører på det mye),gameplayet er utrolig bra synes jeg da.questing systemet var ganske morsomt,men jeg hata og prøve å fange shaman fisken,jeg holdt på i over 1time på pieren når jeg skulle gjort det på stranda :angry:.

Storyen er noe av de beste man kan ønske seg i et spill.mot slutten så sitter du med OMG utrykket ditt.og jeg kødder ikke,jeg gråt når jeg spilte gjennom Nier da Emil ofra seg.

Grafikken synes jeg var helt ok,og de som sier det er ps2 grafikk må glemt hvordan ps2 grafikk ser ut,det kunne vært litt bedre men er ikke noe grafikkhore så bryr meg svært lite det.

har faktisk lyst og spillet gjennom slutten av Nier engang til,det finnes jo 4endings som forklarer en god del,men jeg har bare gjort Ending A.

veldig bra at noen tok initiativet til å lage en tråd om Nier.

Lenke til kommentar

Grafikken stopper meg ikke :) Spillet skal spilles.

 

Og angående FFXIII: Husker ikke sist jeg ble så skuffet av et spill, så det skal ikke så mye å gjøre det bedre ;)

 

Edit: Ja, når var det gjort. 160,-

Damn dere om jeg blir skuffet. Spesielt RoR :lol:

Endret av nubbiz
Lenke til kommentar

Hey, hva er dette med å skylde på meg? ^_^ Hvis du ikke liker det kan det være smaken din det er noe galt med, tenkt over det? :p

 

Og jeg har fortsatt ikke spilt denne såkalte perlen :whistle:

Men det blir, det blir. Selv om jeg ikke er noen grafikkhore, så er det en viss standard grafikken må opprettholde.

Så hvor dårlig er denne grafikken?

Altså, for å si det slik, hvis du ikke ville ha noe problem med å spille OoT eller FF VII i dag, vil du deffinitivt ikke ha noe problem med å spille NieR.

 

Får du en annen slutt om du spiller på Hard?

Nei, du får en ny ending hver gang du starter en New Game+ (intill 4 endings), etter den fjerde får du spørsmål om du vil slette savene dine og starte helt på nytt. :)

 

yes,endelig en Nier tråd og gjett om det fortjener det da.Jeg har runda spillet selv og er en av de heldige spillerne som falt for spillet,du har musikken som er helt epic(lasta ned Nier OST og hører på det mye),gameplayet er utrolig bra synes jeg da.questing systemet var ganske morsomt,men jeg hata og prøve å fange shaman fisken,jeg holdt på i over 1time på pieren når jeg skulle gjort det på stranda :angry:.

Jepp, musikken er fantastisk, en soleklar 20/10. ^_^ Følte meg nødt til å kjøpe soundtracket fra Japan.

 

Hehe, gjorde samme feilen, men etter hvert som jeg fikk taket på fiskinga, ble det veldig gøy, og jeg har brukt mange timer på å fiske. Akkurat som i Zelda. :p

 

Når vi alt er inne på musikken kan jeg spørre, hva er deres favoritter fra Soundtracket? Det er ikke lov å svare hele, selv om jeg kan skjønne hvorfor dere vil si det. :p

 

RoR! Hvilke oppdrag må jeg gjøre før jeg går til Forest of Myths?

Det kommer ann på om du vil gjøre alle sidequests eller ikke. Etter at du har vært i Forest of Myth, og returnert til landsbyen (snakket med Popola) starter du på del 2. Du må ha fullført alle sidquests fra del 1 før du starter på del 2, da de ikke kan fullføres etter det. Du skal ha 51% fullført ved slutten av del 1, hvis du gjør alle sidequests.

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

Nei, det skal ikke gjøres senere. Antar oppdraget du tenker på er

Det hvor du skal få Devola og Popola til å synge sammen (Ballad of the Twins). I så fall er den listen en oppskrift på en drikk Popola trenger for å synge. Den skal du bringe til bareieren i Seafront. Du trenger 5 musehaler og 5 øglehaler til drinken.

 

 

@nubbiz: Hehe, ikke noe galt med den, tviler på at du vil bli skuffet. I verste fall har du betalt 160 kr (det er jo ingenting nesten) for et ok spill (lite sansynlig), i beste fall har du kjøpt en spillperle av de sjelde for en slikk og ingenting (mer sansynlig).

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...