Gå til innhold

NieR - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Siden vi ikke hadde en tråd om dette herlige spillet laget jeg en nå.

 

Litt info om spillet fra Wikipedia.org:

 

Nier is an action role-playing video game developed by Cavia and published by Square Enix.[1] It was released in April 2010 for the Xbox 360 and PlayStation 3. In Japan, the game was released as two titles: Nier Gestalt? (??? ??????, N?a Geshutaruto?) for Xbox 360, and Nier Replicant? (??? ??????, N?a Repurikanto?) for PlayStation 3. The sole difference is that Nier Replicant adapted the player character's appearance and relationship with the character of Yonah for the Japanese audience, where Nier is her older brother.[5] By contrast, the Nier from Nier Gestalt is an older, more masculine character, who is Yonah's father, and it is this version that was released on both platforms outside of Japan.

 

The game follows the main character, Nier, as he attempts to find a cure for an illness, known as the Black Scrawl Virus, that Yonah has succumbed to. Partnering with a talking book known as Grimoire Weiss, he journeys with two other characters, Kainé and Emil, as he attempts to find a remedy and understand the nature of the creatures, Shades, that stalk the world. The game was released to mixed reception, with a Metacritic average of 68 and 67 for the PlayStation 3 and Xbox 360 respectively; praise was given to the story, characters and soundtrack but criticism was reserved for the graphics and gameplay mechanics.

 

GAMEPLAY OG TRAILERE

 

 

 

 

 

 

MUSIKK (Ja, de fortjener egne videoer da musikken i dette spillet er noe utenom det vanlige)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Gamer.no anmeldese

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fantastisk! Du leste mine tanker nouse4aname. Har savnet en tråd om dette fantastiske spillet. Tenkte å lage en tråd om det selv, men nå gjorde jo du det, så da slapp jeg. ^_^

 

Det er en skam at spillet ikke har en høyere metacritic score enn 68. Jeg stiller meg fullstendig bak Herr Fureviks anmeldelse, kanskje bortsett fra at jeg ville gitt det 9/10. :)

 

Edit: Risikabelt å legge musikken i første post, nå kommer jeg til å bli så distrahert av den at jeg ikke ser hva folk skriver. :p

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

Eller jeg leste innlegget ditt i konsollkafeen i natt ^_^

 

Jeg vet ikke dette helt, men jeg tipper en del av grunnen til at spillet ikke har scoret så høyt er den noe svake grafikken. Jeg har også sett i andre diskusjoner at folk velger å holde seg unna spillet fordi det ser ut som et PS2 spill osv. Det er isåfall veldig synd for dem, for de går glipp av en perle.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri forstått meg på folk som lar grafikken påvirke valget av spill i så stor grad. Jeg mener, hvem ville kommet og sagt de ikke vil spille OoT fordi grafikken er dårlig. :huh:

 

Det var faktisk en ren tilfeldighet at jeg kom til å kjøpe NieR. Var denne traileren som fikk meg interessert.

 

Og når jeg så tittelen i butikken til bare 349 måtte jeg slå til. Angrer ikkeet sekund på den avgjørelsen.

 

Edit: Den traileren er fra NieR Replicant da, PS3 versjonen som kun ble sluppet i Japan.

 

Eller jeg leste innlegget ditt i konsollkafeen i natt ^_^

Haha, eller det ja.

 

Edit2: Musikken som spilles i andre del av traileren er en av de mest rørende jeg har hørt, både tekst og melodi.

Denne:

http://www.youtube.com/watch?v=YWlCK11qEBg&feature=related

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

Må bare dobbelposte igjen, tilgi meg. :innocent:

 

Det er helt tydelig at de er inspirert av Zelda.

Barren Temple(tror jeg det er)

 

Tok nettopp bossen der og klarte det akkurat, med minimalt med liv igjen. Da prinsen kom og fikk øye på den tremaskegreia, så gjorde han akkurat som Link gjør når han får et nytt item. For ikke å snakke om den lille fanfaren som kom da han holdt den opp, akkurat på samme måte som i Zelda. ^_^

 

 

Også en ting til er en av de dagboksidene til Yonah. På en av de står det noe sånt som dette: "I want to meet this Kainé lady dad's been talking about. I bet she is nice and always says nice things."

:whistle: Not...

Endret av Cloudemyx
Lenke til kommentar

Den der ja, det var vel det stedet som minnet meg mest om Zelda. Veldig bra "tempel".

 

Du skal vel til Forest of Myth neste gang. Du bør gjøre eventuelle sideoppdrag før du returnerer derfra. Hvis ikke kan de ikke fullføres. Forest of Myth var faktisk en av de sterkeste scenene i spillet synes jeg.

 

Spiller du på hard Cloudemyx?

 

Edit: De dagboksidene ja. Var en "I heard Devola say that Kainé is "put together in the right places". I don't know what that means, but I want to be like that when I grow up." Å som jeg lo. :lol:

 

Edit: Noen av de er ganske trist også.

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

Et av mine favorittspill i år, forøvrig helt waste of time å spille det på hard. Det gjør bare spillet mye dårligere. Knall spill når man spiller normal though. Må trekke fram den sinnsykt deilige musikken, karakterne som er svært gode, og en god historie. Eneste som manglet var grafikken og kanskje litt på gameplay siden. Også et utrolig trist spill, bare synd jeg aldri har fått tid til å gå igjennom alle endingene.

 

Gjorde quest nesten bare for dialogen som rett og slett til tider var genial, spesielt la jeg merke til det når du møtte Grimoire Weiss, genialt rett og slett. Skulle jo nesten bare gitt de et litt høyere budsjett og spillet ville vært ikke bare ganske bra, men fantastisk.

Lenke til kommentar

Et av mine favorittspill i år, forøvrig helt waste of time å spille det på hard. Det gjør bare spillet mye dårligere. Knall spill når man spiller normal though. Må trekke fram den sinnsykt deilige musikken, karakterne som er svært gode, og en god historie. Eneste som manglet var grafikken og kanskje litt på gameplay siden. Også et utrolig trist spill, bare synd jeg aldri har fått tid til å gå igjennom alle endingene.

 

Gjorde quest nesten bare for dialogen som rett og slett til tider var genial, spesielt la jeg merke til det når du møtte Grimoire Weiss, genialt rett og slett. Skulle jo nesten bare gitt de et litt høyere budsjett og spillet ville vært ikke bare fantastisk, men legendarisk.

Fix'd! ;)

 

Er helt enig med deg, bortsett fra det med hard. Jeg spiller alltid gjennom på hard først, og i dette spillet passet det utmerket. Man skal slite litt med bossene. :) Spillet er ikke spesielt vaskelig, så med mindre du er ute etter Lightspeed Fighter-trophy så anbefaler jeg å spille på hard.

Lenke til kommentar

Den der ja, det var vel det stedet som minnet meg mest om Zelda. Veldig bra "tempel".

 

Du skal vel til Forest of Myth neste gang. Du bør gjøre eventuelle sideoppdrag før du returnerer derfra. Hvis ikke kan de ikke fullføres. Forest of Myth var faktisk en av de sterkeste scenene i spillet synes jeg.

 

Spiller du på hard Cloudemyx?

 

Edit: De dagboksidene ja. Var en "I heard Devola say that Kainé is "put together in the right places". I don't know what that means, but I want to be like that when I grow up." Å som jeg lo. :lol:

 

Edit: Noen av de er ganske trist også.

Nei... Jeg er skikkelig noob og spiller på easy... :innocent::whistle:

Jeg gjør sideoppdrag nuh. Timene flyr sannelig.

Jeg vil mestre spillet og vite hva som møter meg før jeg begir meg utpå en større vanskelighetsgrad.

Endret av Cloudemyx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...