Gå til innhold

Den sosiale Minecraft-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan er det save systemet til Minecraft fungerer?

 

Altså spilte mange timer igår hjemme hos meg selv, har kjøpt så har beta utgaven. Lagret og lastet det mange ganger, idag så stikker jeg til faren min og logger meg på men saven ligger ikke der. Trodde det ble lagret på kontoen din men er det lokalt på maskinen altså?

Lenke til kommentar

ds2.norcraft.no

 

Enkelt og greit. Silentspy la ut en post om serverne våre på forrige side. Hvis dere er nysgjerrige så bare besøk Norcraft!

Takker, ble alt for sent hos dere igår...tror klokka bikka 4 jeg før kroppen sank samens som en sekk poteter her... :p

 

Minecraft saven ligger lokalt. Saven er faktisk en folder med masse diverse filer og mapper inni og heter "World" + et tall fra 1 til 6

 

Den letteste måten å finne savene er å åpne "kjør" i Windows, skrive inn "%appdata%" Deretter navigerer du slik: .minecraft -> saves

 

Takk, da skal jeg prøve det! :)

Lenke til kommentar

Vareide fortjener skryt (igjen). Kotaku har laget en post over 2010 i spilltrailere, og av de 11 beste er jaggu meg hans Minecraft-trailer plukket ut. Jaggu meg ikke dårlig når du ser på de andre trailerne (og tenker på hva de kan legge i en slik trailer).

 

Tusen takk for den linken. Ble veldig fornøyd når jeg leste den artikkelen :)

 

Og tusen takk folkens!! Setter pris på det :D

Lenke til kommentar

Notch har endret bittelitt i coden som gjelder når blad skal falle ned, så nå har ikke tre hytta mi tak lengre :( Lastet saven i går, så bladene forsvinne litt og litt... Det skar meg i hjerte!

 

Argh.. Vet hvordan det føles, skjedd med meg også :|

 

Skulle gått an å plante busker, ikke bare trær og blomster!

Lenke til kommentar

Grav til du kommer til en lava innsjø og grav litt rundt så burde du finne noe ganske kjapt!

Jeg har funnet opptil flere innsjøer av lava nå og er i ferd med å lage plattformer jeg kan gå på og ganger som går mellom dem alle. Har dessverre bare funnet 6 diamanter på noe som sikkert er fem fotballstadioer av lavainnsjø. Da jeg får gravd vekk alt rundt disse innsjøene håper jeg god på å sitte igjen med en pen liten samling.

 

Uansett godt å høre at jeg er på rett sted. Nå gjenstår det bare graving.

Lenke til kommentar

Altså strip mining og gjennomsøking av dype hulesystemer. Jeg har hørt og erfart at diamant havner ofte med lava, men dette kan være tilfeldighet så langt. På det 16 layeret og ned som sagt over.

 

Dette her er en god måte å strip mine på.

OOXOOXOO

OOXOOXOO

OOXOOXOO

 

Hvor X representerer veien du lager. På denne måten dekker du det meste. Etterhvert så kan du legge flere etasjer hvor du får se toppen av O'ene dine. Dette vil igjen øke sjansene dine for å finne diamant.

 

EDIT: Man kan lete seg ihjel på diamond, enten bruker du de overflodene med jern du samler opp etterhvert eller så er stein picks ikke så feil heller.

Endret av DagensDag
Lenke til kommentar

Altså strip mining og gjennomsøking av dype hulesystemer. Jeg har hørt og erfart at diamant havner ofte med lava, men dette kan være tilfeldighet så langt. På det 16 layeret og ned som sagt over.

 

Dette her er en god måte å strip mine på.

OOXOOXOO

OOXOOXOO

OOXOOXOO

 

Hvor X representerer veien du lager. På denne måten dekker du det meste. Etterhvert så kan du legge flere etasjer hvor du får se toppen av O'ene dine. Dette vil igjen øke sjansene dine for å finne diamant.

 

EDIT: Man kan lete seg ihjel på diamond, enten bruker du de overflodene med jern du samler opp etterhvert eller så er stein picks ikke så feil heller.

 

Ooo, må teste dette her. Kanskje det er litt mer effektivt en å finnen diamanter så sjeldent som jeg gjør!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...