Gå til innhold

Anmeldelse: Red Dead Redemption (X360, PS3)


Anbefalte innlegg

Godt og se noen som virkelig tar seg tid til og gjøre en grundig jobb.

GR tråkket virkelig i salaten tirsdag, og leverte en middelmådig anmeldelse, kun for og merke anmeldelsen "først i norden".

 

Og lese en skikkelig anmeldelse av et spill en har gleda seg til lenge har ALT og si.

Ihvertfall for meg :rolleyes:

 

Det er som de sier, "den som venter på noe godt venter ikke forgjeves"

For dette er det beste skrivet jeg har lest her på Gamer noen sinne!

 

Denne blir nok lest flere ganger denne helgen.

 

Takk for en flott lesning Lasse :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er veldig tydelig at Rockstar kom fra Grand Theft Auto IV med dette spillet, men det bør også tas til ettertanke at de garantert har lyttet til det aller meste av kritikk i etterkant av den særs polariserte utgivelsen av GTA IV. Jeg opplever Red Dead Redemption som er inkarnasjon av alt som er bra med den spillserien og et nytt og bedre forsøk på noe de ikke greide helt før.

 

Den store fordelen må vel være at de har satt spillet i en tidsepoke hvor det ikke fantes mobiltelefoner.

 

Dessverre har jeg inntrykket av at de ikke har greid å kvitte seg med alt for mye reisetid denne gangen heller (som i stor grad drepte GTA IV for meg jo lenger ut jeg kom), selv om det er muligheter for "teleportering" så vidt jeg har fått med meg av andre anmeldelser. Greit nok, det er et sandkassespill hvor det ligger i genrens natur å få store avstander fra A til B, men det betyr ikke at det ikke blir et problem allikevel.

 

Det som derimot er ganske oppløftende er at de tilsynelatende har lagt inn en del ting å gjøre utenom oppdrag, og det er alltid positivt.

Lenke til kommentar

Sognaprest: Tusen, tusen takk skal du ha. Du har nok ingen anelse om hvor hyggelig det er å motta en slik tilbakemelding. Når man investerer så mye tid (som sagt brukt drøyt 30 timer + de timene det tok å skrive saken i kveld siden tirsdag) og gir så mye av seg selv i en sak så er det uvurderlig å bli belønnet med slike lovord.

 

"Teleportering" eksisterer på flere måter, blant annet ved hjelp av hestekjerrer og å slå opp leir ute i villmarka. Det er garantert noen rastløse sjeler der ute som foretrekker dette, og det er ikke noe mer tungtvint enn hva det var å ringe taxi i GTA IV. Jeg synes likevel at Red Dead Redemption har veldig mye mer å by på hva reiseglede og ting å gjøre utenfor hovedhistorien angår. Det er ikke det samme spillet.

Endret av Odesseiron
Lenke til kommentar

Er det ikke slik at en kan være totalt 15stk i den "åpne" verdenen? Enten alene eller slå seg sammens å lage ugang...

 

Håper multiplayer biten er knallsolig og at det viser utviklere at det er potensiale til å lage et mye større konsept ut av det her slik...50 spillere som rir rundt i gjenger og slåss om områder....woohoo!

Lenke til kommentar

Det stemmer at man kan være totalt 16 spillere i frimodusen, ja. Har korrigert artikkelen nå.

 

Jeg er veldig fornøyd med flerspillerdelen, i hvert fall, og har prøvd den både hjemmefra og hos Rockstar i London (med 16 journalister og PR-personer i samme rom). Opplevelsen med posse-spilling er rett og slett fortreffelig, både i form av å ri i formasjon og leke seg i ørkenen og å ta konkurransen til det ytterst i de mer segregerte flerspillermodusene.

Lenke til kommentar
Du kan riktignok ikke hoppe på de ordinære oppdragene, men det er absolutt ingenting i veien for å dra på jakt sammen, knuse banditthovedkvarter, spille et slag poker eller utforske den omfattende verdenen. Og det med opptil sytten andre spillere!

 

Så det er mulig å spille poker online med andre?

 

 

Edit: Flott anmeldelse, fikk en følelse med en gang jeg begynte å lese at dette førte mot en 10er.

 

Ja, det er mulig å spille minispillene med andre. Det inkluderer også poker :)

 

Hvordan fungere det? Må du dra til et spesielt sted med posse'en din? Føler at jeg ikke er helt sikker enda, da jeg også har lest på div. andre sider som sier det ikke er mulig. F.eks: http://www.reddead.net/forums/thread-mp-free-roam-wish-list står jo mini-games, som jeg da antar poker inngår i.

 

Poker, i likhet med alle de andre minispillene, må aktiveres fra en dedikert pokerplass. Det betyr at du og de du spiller med må løpe til samme by og entre det samme bordet.

Lenke til kommentar

Poker, i likhet med alle de andre minispillene, må aktiveres fra en dedikert pokerplass. Det betyr at du og de du spiller med må løpe til samme by og entre det samme bordet.

 

 

Er dette noe du har prøvd selv? Beklager skepsisen min, hehe.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Syns ikke helt dette spillet fortjener 10 med den elendige frameraten. Det ødelegger så utrolig mye. Hadde det sklidd fint slik som det burde hadde jeg kanskje gitt det en 10er jeg og, men RS er blitt så alt for flink til å lage spill med dårlig fps.

Endret av BloodyBastard
Lenke til kommentar

Syns ikke helt dette spillet fortjener 10 med den elendige frameraten. Det ødelegger så utrolig mye. Hadde det sklidd fint slik som det burde hadde jeg kanskje gitt det en 10er jeg og, men RS er blitt så alt for flink til å lage spill med dårlig fps.

 

 

PS3 utgaven du har?

Lenke til kommentar

GTAIV er for min del det aller beste spillet jeg noensinne har spilt, men da etter å ha spilt begge tilleggspakkene. Forøvrig Ballad of gay Tony som er den absolutt beste.

Etter å ha spilt alle tre historiene har jeg fått et langt bedre forhold til Libert City og de forskjellige områdene byen har å by på. Og den er absurd godt lagd.

 

Derfor er jeg veldig spent på dette :) Har skjønt lenge at det kom til å sparke rumpe :)

Lenke til kommentar

Har allerede prøvd dette en del timer, og hadde det IKKE fått 10/10 hadde det bare blitt for dumt. Dette er nyvinning i sandkassa.

Ettersom du spiller finner du jo ALLTID noe nytt og spennende å utforske. Nye mennesker. Rare mennesker. Rare oppdrag. Du blir glad i karakterene på en helt annen (og litt koselig) måte enn man gjorde i GTA. Der var de fleste karakterene bare masehuer for min del. Som hele tiden skulle mase på deg om oppdrag, dates ect.

 

aaaawsome. Har bestilt 5 stykker for å støtte en god sak og i tillegg ha noen gaver fremover. (etter jeg selvfølgelig fikk prøve spillet selv) :D

 

 

(VEL og merke at jeg gikk lei av gta etter noen timers spilling, dette er kanskje "likt", likevel noe helt annet.)

Endret av Paulex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...