Gå til innhold

Anmeldelse: Red Dead Redemption (X360, PS3)


Anbefalte innlegg

Må si at jeg ikke syntest spillet fortjener 10/10 pga sykt mange møkk irriterende bugs. Verst av de er vel det at alle former for fast travel er ødelagt, og fører til bugs som gjør at spillet må restartes (som det er mange andre av også). Spillt i ca 12 timer, og har restartet spillet ca 10 ganger i løpet av denne tiden.

Ellers er spillet sjef, western er konge!

 

Eneste bug jeg har vært borti var når jeg red ut fra Bonnies farm og havnet under bakken. Der stod jeg som en tulling, jeg kunne ikke gjøre noen ting, bortsett fra å snu meg rundt. Jeg måtte hoppe ut til dashboardet og starte opp spillet igjen, heldigvis hadde spillet autosavet rett før.

 

Har spilt RDR en del timer nå, startet nylig en ny campaign hvor jeg gjør alt "rett og lovlydig". Første gangen jeg prøvde spillet skjøt jeg vel for mange tullinger som springer i villmarka eller kommer ridende i 110 og skyter på et dyr, eller et par betjenter som jager en stakkars ubevæpnet mann i ødemarka. Skjønte fort at man ikke skal dømme boka etter omslaget, alt er ikke slik det først ser ut til. Men mulighetene er enorme, for eksempel dersom man har lyst til å kvitte seg med et "uhell", dvs. at man trykker Y når man passerer en "stagecoach" og river rytteren av, da springer jo normalt han til nærmeste lovmann og ting begynner å skje. Men jeg fanget han med lassoen, kneblet han og bar han til sjøen ved siden av og kasta han uti. Ingen minus poeng og problemet var borte.

 

Et stort og flott spill som jeg på en måte håper aldri helt slutter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ey kan noen hjelpe meg litt her? Jeg har ps3 og har hatt RDR i 3 dager, har vært opttatt med eksamen og nå når jeg skulle spille, klikker spillet konstant, jeg får kanskje beveget meg 100m fra der jeg logget ut sist. Har prøvd å bruke basic campsite for å komme meg unna, men uansett hvor jeg går eller hva jeg gjør begynner John og lagge og sveve noen meter over bakken. Utrolig irriterende og jeg skulle gjerne hatt noe hjelp.

Lenke til kommentar

Storylinen var vel verdt en 10, men jeg må si at jeg ble utrolig skuffet over måten det hele sluttet på. For å se hvorfor, marker det tomme området. SPOILER!! Veldig kjipt å få den personen du har spilt og fulgt og heiet på gjennom hele spillet drept. RDR er et fantastisk bra spill, nå gjenstår det å se om det beholder glansen etter storylinen er avsluttet!

Endret av ridethedevil
Lenke til kommentar

Uff av meg da...

 

Bestilte spillet før lansering, Pc spillet skal ha blitt sendt for snart 2 uker siden. Etter flere e-post frem og tilbake viser det seg at det har Brent på postkontoret så poskontoret er stengt og pakken beveger seg ikke før de kan åpne igjen.

 

Før dette satt spillene jeg skulle kjøpe direkte fra butikken fast på Alnabru grunnet frakt streik.

 

Tydligvis ikke meningen jeg skal spille dette med det første.

 

Beklager offtopic, må bare ut med frurstrasjon ;)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har aldri hatt hverken xbox eller ps3,men har nå bestillt ps3 KUN pga dette spillet!

 

Ser i ettertid at jeg kanskje var for rask med å bestemme meg for ps3 foran 360..

Etter å ha lest mange steder og sett bilder ser det ut som at 360 har bedre grafikk på de fleste spillene.

Jeg har enda ikke fått min ps3 i posten men kommer til å beholde den uansett.

 

Men til dere som har begge konsollene og har testet spillet på begge;

ER det virkelig så stor forskjell på grafikken som enkelte bilder skal ha det til?

For meg som ikke har testet noen av konsollene ser sikkert spillet lekkert ut på ps3 uansett,men jeg bestillte ps3 kun pga spillet...Derfor tok jeg kanskje feil valg..

 

Men er det en merkbar forskjell i grafikken når du sitter og spiller?Stillbilder bryr jeg meg ikke om,men tenker mer på selve gameplayet.

Vil helst ha penest grafikk,så lurer derfor på om forskjeller er så stor at man merker det godt.

Lenke til kommentar

Burdet være mostsatt da PS3 har kraftigere hardware, uansett for du flott blueray spiller på kjøpet samt mulighet til å kjøpe fantastiske WipEout HD. Synes du gjordet et greit valg.

 

ps:ser potensiell x-box VS ps3 fisking i innlegget ditt, det gidder ikke jeg bli med på videre så det er skrevet.

Endret av SimalarioN
Lenke til kommentar

Jeg har aldri hatt hverken xbox eller ps3,men har nå bestillt ps3 KUN pga dette spillet!

 

Ser i ettertid at jeg kanskje var for rask med å bestemme meg for ps3 foran 360..

Etter å ha lest mange steder og sett bilder ser det ut som at 360 har bedre grafikk på de fleste spillene.

Jeg har enda ikke fått min ps3 i posten men kommer til å beholde den uansett.

 

Men til dere som har begge konsollene og har testet spillet på begge;

ER det virkelig så stor forskjell på grafikken som enkelte bilder skal ha det til?

For meg som ikke har testet noen av konsollene ser sikkert spillet lekkert ut på ps3 uansett,men jeg bestillte ps3 kun pga spillet...Derfor tok jeg kanskje feil valg..

 

Men er det en merkbar forskjell i grafikken når du sitter og spiller?Stillbilder bryr jeg meg ikke om,men tenker mer på selve gameplayet.

Vil helst ha penest grafikk,så lurer derfor på om forskjeller er så stor at man merker det godt.

 

Er det KUN dette spillet du tenker på, så har xboxen best grafikk ja... Noe høyere oppløsning og antialiasing... Mindre blurring og mer vegetasjon.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri hatt hverken xbox eller ps3,men har nå bestillt ps3 KUN pga dette spillet!

 

Ser i ettertid at jeg kanskje var for rask med å bestemme meg for ps3 foran 360..

Etter å ha lest mange steder og sett bilder ser det ut som at 360 har bedre grafikk på de fleste spillene.

Jeg har enda ikke fått min ps3 i posten men kommer til å beholde den uansett.

 

Men til dere som har begge konsollene og har testet spillet på begge;

ER det virkelig så stor forskjell på grafikken som enkelte bilder skal ha det til?

For meg som ikke har testet noen av konsollene ser sikkert spillet lekkert ut på ps3 uansett,men jeg bestillte ps3 kun pga spillet...Derfor tok jeg kanskje feil valg..

 

Men er det en merkbar forskjell i grafikken når du sitter og spiller?Stillbilder bryr jeg meg ikke om,men tenker mer på selve gameplayet.

Vil helst ha penest grafikk,så lurer derfor på om forskjeller er så stor at man merker det godt.

 

Om du hadde hatt ps3 og x360 versjonen side ved side, så hadde du sikkert sett forskjell, men jeg tror ikke det er noe særlig å tenke på når du faktisk spiller det. Nå har ikke jeg prøvd ps3 utgaven, men på de fleste spill jeg har sett bilder fra begge versjonene, så virker det som om det er mye tydeligere på stillbilder enn når man faktisk spiller de.

Lenke til kommentar

Generelt sett er regelen at multiplattform ser bedre ut på Xbox, men ekslusive spill ser best ut på PS3 (generell regel, ikke alltid sann).

 

Om du ikke vil ha PS3'en din har du 14 dagers angrerett så fremt du ikke åpner pakken, så det burde ikke være noe problem.

Lenke til kommentar

Ok, ett par eksempler jeg har opplevd som er blandt de mest irriterende:

 

- Jeg har tatt ut leiren til en som er ettersøkt og kneblet fyren, jeg løfter han, men får ikke lagt han på hesten, backupen hans kommer ridende, og jeg må legge han ned for å ta meg av de, når de er nede forsøker jeg å legge han over hesten igjen, men får det forsatt ikke til. Ny gjeng kommer ridende, legger han ned og tar ut de også. Dette gjenntar seg enda 3 ganger, og på den 5. gangen blir jeg skutt ned.

 

- Flere ganger blir jeg også "nektet" å trekke våpenet mitt når det kommer f.eks. bjørner eller ulver løpende mot meg.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Midt i vestlandsgriseværet i går bestemte jeg meg for å prøve ut RDR, og jammen santen satt jeg ikke ut i de sene nattetimer. Og jeg tror jeg kun har tatt 3-4 av historieoppdragene! Har løpt rundt, trukket revolveren for fort og skutt i hytt og pine, for deretter å gjøre alt jeg kan for å få 'æren' tilbake i pluss. Storkoser meg! Selv om jeg skal si at jeg ble ufattelig skuffet etter knappe 1,5 minutter ut i spillet, hvor jeg utforsket togvognene og fant passasjerene i vognen nærmest lokomotivet sittende med overkroppen opp av gulvet..... Ikke at jeg bryr meg særlig om slike småbrølere, noe spilletiden min i går konkluderte med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...