Gå til innhold

Anmeldelse: Red Dead Redemption (X360, PS3)


Anbefalte innlegg

Syns ikke helt dette spillet fortjener 10 med den elendige frameraten. Det ødelegger så utrolig mye. Hadde det sklidd fint slik som det burde hadde jeg kanskje gitt det en 10er jeg og, men RS er blitt så alt for flink til å lage spill med dårlig fps.

 

 

PS3 utgaven du har?

 

Ja. Hvordan det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til anmelder:

 

Dette er hva jeg kaller en knallbra anmeldelse. Ikke fordi jeg er enig i at spillet er bra, men fordi den er velskrevet. Det er sjeldent jeg ser så gode beskrivelser. En av de beste anmeldelser jeg har lest og en av de jeg faktisk ikke endte med å skumlese ;)

Endret av Raggz
Lenke til kommentar

Syns ikke helt dette spillet fortjener 10 med den elendige frameraten. Det ødelegger så utrolig mye. Hadde det sklidd fint slik som det burde hadde jeg kanskje gitt det en 10er jeg og, men RS er blitt så alt for flink til å lage spill med dårlig fps.

 

Jeg opplevde aldri regelrette problemer med frameraten på Xbox 360, i hvert fall. Det var riktignok visse scener som gikk en anelse seigere fordi det hendte mye på skjermen, men med tanke på hvor bra dette spillet ser ut og hvor innholdsrikt det er så er det definitivt etter henhold i mine øyne.

 

Raggz: Tusen hjertelig takk! Det varmer et trønderhjerte å se at så mange setter pris på min håndtering av en rimelig sart tittel.

Endret av Odesseiron
Lenke til kommentar

Syns ikke helt dette spillet fortjener 10 med den elendige frameraten. Det ødelegger så utrolig mye. Hadde det sklidd fint slik som det burde hadde jeg kanskje gitt det en 10er jeg og, men RS er blitt så alt for flink til å lage spill med dårlig fps.

 

 

PS3 utgaven du har?

 

Ja. Hvordan det?

 

Har lest flere steder at PS3 sliter med framerate. Det vil mest sannsynlig bli patchet vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Gief airplane!

Hvilken skjerm har man brukt i anmeldelsen?

FPS drop bet smertefullt tak i meg ifra første stund når jeg prøvde GTA IV på ps3.
Kan man spore flere svakheter ifra forrigje gang disse motorene ble brukte?

Synd at utviklerne valgt å gi blanke ¤"#O! i å holde GTA IV PC online miljøet cheatfritt.
Ingen kroner som vil rulle den vei de neste årene.


Det virker uansett som en saftig opplevelse! =)

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Gief airplane!

 

Hvilken skjerm har man brukt i anmeldelsen?

 

FPS drop bet smertefullt tak i meg ifra første stund når jeg prøvde GTA IV på ps3.

Kan man spore flere svakheter ifra forrigje gang disse motorene ble brukte?

 

Synd at utviklerne valgt å gi blanke ¤"#O! i å holde GTA IV PC online miljøet cheatfritt.

Ingen kroner som vil rulle den vei de neste årene.

 

 

Det virker uansett som en saftig opplevelse! =)

 

Skjermen/fjernsynet jeg bruker er en Sony Bravia KDL-40W4000, 40" Full HD. Veldig fornøyd med den, selv om den ikke er helt splitter ny lenger.

 

Jeg har som sagt ikke prøvd PlayStation 3-versjonen av spillet, så jeg kan ikke uttale meg om ytelsen dens. Jeg er fornøyd med ytelsen til Xbox 360-versjonen, selv om den definitivt ikke er låst til én framerate.

Lenke til kommentar

Først og fremst; Nok en knallgod anmeldelse fra min favoritt på Gamer-laget. Terningkast 6.

 

Second: Må seriøst vurdere en xbox snart, for dette spillet ser utrolig kult ut. Gta IV skuffa, men det kan jo ikke gå galt med Western-spill med så store budsjett. Kjipt at jeg er student :( Donasjoner mottas med takk.

Lenke til kommentar

Syns ikke helt dette spillet fortjener 10 med den elendige frameraten. Det ødelegger så utrolig mye. Hadde det sklidd fint slik som det burde hadde jeg kanskje gitt det en 10er jeg og, men RS er blitt så alt for flink til å lage spill med dårlig fps.

 

Jeg opplevde aldri regelrette problemer med frameraten på Xbox 360, i hvert fall. Det var riktignok visse scener som gikk en anelse seigere fordi det hendte mye på skjermen, men med tanke på hvor bra dette spillet ser ut og hvor innholdsrikt det er så er det definitivt etter henhold i mine øyne.

 

Raggz: Tusen hjertelig takk! Det varmer et trønderhjerte å se at så mange setter pris på min håndtering av en rimelig sart tittel.

 

Jeg vet riktig nok ikke hvordan spillet kjører på Xbox 360, men på PS3'en kjører det i alle fall ikke bra. Jeg mener ikke at det plutselig begynner å hakke. Jeg mener det har alt for lite bilder i sekundet hele tiden. Jeg er faktisk sikker på at det er mer bilder i sekundet på en vanlig video og der er det jo bare 24 som også er for lite.

 

Jeg får ta en titt på 360 versjonen en gang og se om det er noe forskjell.

 

Syns ikke helt dette spillet fortjener 10 med den elendige frameraten. Det ødelegger så utrolig mye. Hadde det sklidd fint slik som det burde hadde jeg kanskje gitt det en 10er jeg og, men RS er blitt så alt for flink til å lage spill med dårlig fps.

 

 

PS3 utgaven du har?

 

Ja. Hvordan det?

 

Har lest flere steder at PS3 sliter med framerate. Det vil mest sannsynlig bli patchet vil jeg tro.

 

Det håper jeg at de gjør for dette spillet fortjener virkelig en høyere framerate. Det ødelegger mye av opplevelsen for meg slik som det er nå.

Lenke til kommentar

Takk for flott anmeldelse.

 

Til de som snakker om patching av ps3-utgaven for å bedre frameraten litt, er dette noe håndfast som har blitt sagt av Rockstar ? Relativt dårlige konversjoner (spesielt fra Rockstar!) er desverre ikke noe nytt, det som ville vært noe nytt derimot er en slik fiksepatch som forbedrer ytelsen.

 

Har lyst på dette spillet, men med konstant lav framerate på ps3 tror jeg neppe jeg kommer til å holde ut lenge. Dersom det faktisk skulle komme en fiks av ps3-varianten som forbedrer ytelsen litt frister det straks mye mer!

Lenke til kommentar

Au! Har kjøpt RDR på PS3 håper ikke frameraten blir så dårlig at jeg ikke holder ut. Er så surt å måtte kjøpte nytt på xboxen. Men vi får nå se. Eksamen, drikking, dra med meg noe godsaker hjem, sove, jage godsakene hjem, game Red dead redemption! Lett eid helg for min del :D

Lenke til kommentar

Antar at dere som allerede har spilt spillet har bestilt fra utlandet? Etter hva jeg har hørt så er spillet nå et par dager forsinket i hele Skandinavia, så dere som har tenkt til å stikke innom deres lokale spillbutikk i dag får mest sannsynligvis ikke kjøpt det. Det samme gjelder vel dere som har forhåndsbestilt det gjennom en norsk butikk også.

Lenke til kommentar

Skeptisk.

 

GTA 4 fikk jo best karakter stort sett overalt mens spillet er tross alt lite mer enn middelmådig. Telefonspam'en er drittirriterende, mange oppdrag er fullstendig platte og uengasjerende, dialogene er utrolig pinlige (antageligvis med vilje?), det samme gamle lagringssystemet er intet annet enn frustrerende og "underholdnings"- (bowling osv.) sekvensene føles unødvendige og vanvittig kjedelige. Alt i alt er det heller ikke mye positivt nytt ift. de eldre titlene i serien som nådde etter min mening sin topp med Vice City. Til det punktet der jeg begynner å lure på om Rockstar er den mest oppskrytte spillutvikleren noensinne.

 

Jeg vet ikke... Red Dead 2 er kanskje et supert spill men jeg er også stygt redd for at vi får servert nøyaktig samme suppe i et helt annet universe. Jeg håper det kommer en demo slik at jeg får et bedre bilde.

Lenke til kommentar

Jeg liker også Vice City klart best av Grand Theft Auto-spillene, mye fordi det har en så tydelig stemning og gjennomført stil. Det er akkurat de samme tingene jeg verdsetter veldig mye hos Red Dead Redemption, og som jeg kanskje følte at GTA IV falt gjennom på. Jeg hadde problemer med å trives i den digre, dystre storbyen etter en stund, og jeg likte ikke å ferdes lange distanser i omgivelser som så temmelig homogene ut etter hvert.

 

Red Dead Redemption er en tydelig forbedring av det meste med GTA IV i mine øyne, og den tyngste forandringen er akkurat det at du ikke føler deg "tvunget" til å fortsette på hovedhistorien fordi sideoppdragene enten er monotone "stjel ti biler, skyt ti folk"-oppdrag. I stedet har du en verden som er så rik og levende at hoved- og sideoppdragene flyter sammen i en nydelig helhet.

 

Og her finner man heller ingen telefoner, dialogene holder jevnt over veldig høy kvalitet og oppdragene har for det meste mer livlighet og substans enn mye av det GTA IV bød på. Når det er sagt så er det jo ingen spill som er for alle, og litt sunn skepsis skader ingen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...