Gå til innhold

Anmeldelse: Red Dead Redemption (X360, PS3)


Anbefalte innlegg

trur anmeldar bløffar litt. Er ikkje mogleg å spele poker med posse'n sin. Ikkje andre heller for den saks skuld.

 

Me har prøvd i nesten alle modes no.

 

Kan du såfall forklare korleis dette blir "låst opp" eller noko slik Lasse?

 

Hoi! Nå har jeg ikke prøvd dette selv, og hviler på ord fra Rockstar selv ved tidligere spilltester. Om det viser seg at sidespillene virkelig er låst av i frimodusen så skal det selvsagt korrigeres.

Me er no mellom level 15 og 20 alle sammen. Så det er nok ikkje mogleg å korkje jakte på dyr eller spele poker.

 

Eineste me finn er gang games, free for all games og spørsmålsteikn som tilbyr tips. Og sjølvsagt gang-hideouts.

 

Irriterande..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En ting jeg har lyst til å påpeke utenom spillet angående anmeldelsen er at det er knall å se at du tar deg tid til å svare på spørsmål og kommentarer til anmeldelsen din Lasse! Veldig hyggelig å stille spørsmål og få svar fra en som har spilt spillet til gangs selv.

 

 

Jeg mener forøvrig at anmeldelsen er god, men jeg savner en del informasjon jeg føler er nyttig i sandkassespill generelt og dette spillet spesielt, som hvordan det funker med nivåsystemet for hesten og deg om du titt og ofte må finne ny hest. Hvordan - om mulig - sikrer du hesten din når du går i fra den? Garasjer er jo typisk for spill satt i nyere tid, hva slags mekanikk byr RDR på?

Har Rockstar omsider skjønt at det er interessant å få spille enkelte, eller til og med alle, hovedoppdrag flere ganger eller må jeg starte et nytt spill for å få prøve meg på historien igjen? Hva med mellomsekvenser? Mulig å se dem flere ganger?

 

 

Hentet min kopi i dag, og uten at jeg har spilt spillet selv enda (Alan Wake må gjøres ferdig først) må jeg si jeg ble skuffet over å finne ut at de har utelatt en fysisk kopi av lydsporet og heller gjort det kun nedlastbart. Ellers kom jo det velkjente "dette er er et skikkelig spill"-suget det hender jeg får når jeg holder et spill jeg har visse forhåpninger om i hendene. Skepsisen til både tieranmeldelser og Rockstar som utvikler sitter rimelig godt festet etter GTA IV enda, men den holdningen kan da ikke gå uprøvd heller.

Lenke til kommentar

har spilt i over 4 timer nå, (takk for punktlig levering fra cdon) og er mektig imponert. mye av tiden er brukt til å løpe rundt å skyte dyr, men etter 4 timer så er jeg på 19 %. og da har nesten en time gått med til jakting og skyting av fugler osv. og noen strangers. plukket til og med blomster, så fikk en følelse av at campaign i seg sjøl ikke er så veldig lang? regner vel med at som med gta , hvis man bare gjør historia så er man ferdig på rundt 60 %. så bruk tiden man har og gjør spillet skikkelig, for det er latterlig morsomt og tida flyr fort i ville påveitilogblisiviliserte vesten!

Lenke til kommentar

Må si at jeg ikke syntest spillet fortjener 10/10 pga sykt mange møkk irriterende bugs. Verst av de er vel det at alle former for fast travel er ødelagt, og fører til bugs som gjør at spillet må restartes (som det er mange andre av også). Spillt i ca 12 timer, og har restartet spillet ca 10 ganger i løpet av denne tiden.

Ellers er spillet sjef, western er konge!

Lenke til kommentar

Jeg har spilt en hel del timer, og så langt bare opplevd en bug - jeg gikk rundt et hjørne og plutselig kastet spillet meg femti meter opp i luften. Så falt jeg ned igjen, og døde selvsagt da jeg traff bakken.

 

Hehe, interessant bug det der.

 

Jeg har vel fått spilt i en fire-fem timer selv, men mesteparten av tiden har jeg vel strengtatt brukt på å bare ri rundt, skyte alt slags vilt og skinne dem. Jeg er i utgangspunktet ikke noe særlig glad i sandbox-spill, men dette falt i meget god jord. Man trengte rett og slett ett skikkelig gjennomført westernspill!

Lenke til kommentar

Jeg mener forøvrig at anmeldelsen er god, men jeg savner en del informasjon jeg føler er nyttig i sandkassespill generelt og dette spillet spesielt, som hvordan det funker med nivåsystemet for hesten og deg om du titt og ofte må finne ny hest. Hvordan - om mulig - sikrer du hesten din når du går i fra den? Garasjer er jo typisk for spill satt i nyere tid, hva slags mekanikk byr RDR på?

Har Rockstar omsider skjønt at det er interessant å få spille enkelte, eller til og med alle, hovedoppdrag flere ganger eller må jeg starte et nytt spill for å få prøve meg på historien igjen? Hva med mellomsekvenser? Mulig å se dem flere ganger?

 

Nye hester får man enten via oppdrag, DLC, ved å temme de selv eller kjøpe de i butikker. Nivået kan egentig ikke ses i annet enn veldig grove trekk via å inspisere løyet hvis man har kjøpt den. Man lagrer hester ved å tjore de fast ved et trau i en by. Da vil den alltid være tilgjengelig når du plystrer på den, og dør den så får du benytte den forrige hesten du tjoret fast.

 

Alle hovedoppdrag kan gjentas, meg bekjent. Mellomsekvensene er jeg usikker på, da jeg ikke har prøvd dette systemet selv.

 

I det som nå nærmer seg 40 timers spilletid har jeg heller ikke opplevd én gameplay-relatert bug, for øvrig.

Endret av Odesseiron
Lenke til kommentar

Sukk. En hel måned igjen til jeg får spilt det med masse eksamener før den tid.

Synes en ny regel skal bli innført her på Gamer.no: Det skal ikke være lov til å legge ut 10/10 anmeldelser av spill før Nether har mulighet til å spille det.

 

Håper problemene på PS3 ikke er like ille som de høres ut. Jeg pleier ikke være så nøye på FPS så forhåpentligvis merker jeg det ikke her heller.

 

Hvordan er vanskelighetsgraden i spillet? Skyting på konsoll er ikke helt min sterkeste side selv om jeg klarer meg godt gjennom spill som Uncharted og slikt. Regner med at det er forskjellige vanskelighetsgrader man kan velge mellom. Tror dere spillet er for lett, vanskelig eller helt passe på normal grad for en som ikke er helt vant til slike spill?

Lenke til kommentar

Vanskelighetsgraden i spillet er nok veldig bekvem for den gjennomsnittlige spillerne. Som en rimelig erfaren og avansert spiller syntes jeg kanskje at det var en anelse enkelt til tider, men det fungerer veldig godt til tross for det. Jeg oppfattet aldri utfordringen med kamp som et sentralt element - snarere tvert imot var det veldig tilfredsstillende å fyke rundt som en cowboyhelt og knalle kuler i trynet på hvermannsen.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er VELDIG rart at en manglende multiplayerdel ikke nevnes med ett ord i anmeldelsen. Free Roam virker forhastet uten noen særlige morsomme muligheter - mangelen på banker\tog\hestevogner å rane og mangelen på alle typer minispill gjør at free roam bare blir en slitsom lobby der du konstant blir beskutt av 13 år gamle unger med autoaim. Det eneste man strengt tatt kan gjøre er "gang hideouts", og det blir kjapt kjedelig.

 

I tillegg virker public matches (gang matches og ffa) relativt dårlig - for det første MÅ man levle opp til lvl 15 for å spille uten autoaim (expert mode) - og gang matches (som består av grab the bag, team deathmatch og en annen form for grab the bag) er uten begrensninger, det vil si at et potensielt spennende spill med din posse (si 4 mot 4) fort blir til en 8on8 med bare rot og fjas. Legger man til ingen spawn-timer og en veldig random spawnalgoritme blir det strengt tatt ikke gøy. Håper på fremtidige updates som rydder opp i noe av dette, selv om måten Rockstar neglisjerte GTA 4 på gjør meg skeptisk til at det blir noe bedre... vi får bare vente på RDR 2 :-)

 

mvh Eirik

Lenke til kommentar

Jeg synes det er VELDIG rart at en manglende multiplayerdel ikke nevnes med ett ord i anmeldelsen. Free Roam virker forhastet uten noen særlige morsomme muligheter - mangelen på banker\tog\hestevogner å rane og mangelen på alle typer minispill gjør at free roam bare blir en slitsom lobby der du konstant blir beskutt av 13 år gamle unger med autoaim. Det eneste man strengt tatt kan gjøre er "gang hideouts", og det blir kjapt kjedelig.

er jo faktisk Free Roam bare en eneste stor lobby med noen sideaktiviterer mens man venter. Free Roam i seg selv er ikke der fokuset ligger.

Lenke til kommentar

er jo faktisk Free Roam bare en eneste stor lobby med noen sideaktiviterer mens man venter. Free Roam i seg selv er ikke der fokuset ligger.

 

Hva i alle dager - hvorfor heter det da free roam? Og hvorfor er det da sideaktiviteter der? Og hva i alle dager mener du man skal vente på? Fokuset ligger helt klart ikke på selve multiplayerdelen heller grunnet de graverende missene de har gjort i forhold til gang matches og free for all. Og hva er vitsen med å tjene dollars på gang hideouts når man ikke kan bruke penger til NOE? Om man skyter rundt seg og får $1000 bounty på hodet blir man wanted, men spilleren som dreper vedkommende blir ikke spesielt rewarded. Jeg vil ha $1000 jeg kan bruke på poker, blackjack og fete våpen jeg kan bruke til å rane og begå ugagn med!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...