Gå til innhold

BC 2 er opphauset og skuffende


Anbefalte innlegg

Skikkelig luring som svarte meg, har du i hele tatt lest posten til trådstarter?

 

"OH NOES, spillet suger fordi jeg ikke har fått testet multiplayer". Whin3kid..

 

 

Skyt meg gjerne hvis jeg tar feil, men om et spill i det hele tatt skal ha med Single-Player modus (hva nå enn serien er mest kjent for) så fortjener spillet smekk-på-pung om det er grunner til det.

 

Dette er selvfølgelig helt individuelt, men hvis man ikke skal kunne kritisere Battlefields Single-Player kampanjer så skal jeg jaggu legge inn forbud mot å kritisere andre spills elementer.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kritiser det opp og ned for min del men for ørtende gang; at han ikke kommer seg online har ingenting å gjøre med at spillet er opphauset og skuffende.

Som sagt, i et av mine siste innlegg i denne tråden, har jeg testet online. Og det imponerer ikke, og nei, begrunnelsen er ikka at man ikke kommer online. Du kommer lenger med å lese før du svarer.

 

Til info er jeg på nivå seks, men som sagt, jeg synes det er veldig ubalansert, når man omtrent flyr rundt med ertepistol, mens andre har opparbeidet seg klodens mest anvanserte våpen. Da er det vanskelig å jobbe opp. Noen synes sikkert at det er fin balanse, og jeg respekterer det - selv om jeg ikke forstår det.

 

Det har jaggu ikke skjedd mye siden BF 1942, tatt årene som har gått i batrakting. Da BF 1942 ble lansert hadde vi ikke engang MMS. I dag har vi iPhone :)

 

EDIT: og hvis noen ikke skulle ha skjønt det, jeg snakker om PC-versjonen.

Endret av jakkæs
Lenke til kommentar

Nå er jo faktisk mange av de første start våpnene også de best da så om man ikke klarer å skaffe kills, neida er man rett og slett ikke god nok. Ofte blir jeg drept av M24, Og å skaffe poeng er latterlig lett. Kast ut ammobokser, revive folk, eparere kjøretøy, kaste ut medicbokser. Om du bare passer på å få minst en pin på hver av de så har du allerede skaffet 5-600poeng. Det kunne virkelig ikke vært lettere.

 

Selv har jeg hatt mye startproblemer på pc-versjonen, men alt dette har løst seg utover. Jeg tror det er først og fremst det er der problemene var på sitt værste. På X360 har jeg ikke opplevd noen problemer. (Har ikke hatt X360 versjonen like lenge som PC versjonen, så skal ikke uttale meg her).

Lenke til kommentar

Nå er jo faktisk mange av de første start våpnene også de best da så om man ikke klarer å skaffe kills, neida er man rett og slett ikke god nok. Ofte blir jeg drept av M24, Og å skaffe poeng er latterlig lett. Kast ut ammobokser, revive folk, eparere kjøretøy, kaste ut medicbokser. Om du bare passer på å få minst en pin på hver av de så har du allerede skaffet 5-600poeng. Det kunne virkelig ikke vært lettere.

 

Selv har jeg hatt mye startproblemer på pc-versjonen, men alt dette har løst seg utover. Jeg tror det er først og fremst det er der problemene var på sitt værste. På X360 har jeg ikke opplevd noen problemer. (Har ikke hatt X360 versjonen like lenge som PC versjonen, så skal ikke uttale meg her).

Det var lett med sniper ja, og der bruker jeg fortsatt den samme rifla, men jeg sliter veldig med f.eks assault.

Lenke til kommentar

Kritiser det opp og ned for min del men for ørtende gang; at han ikke kommer seg online har ingenting å gjøre med at spillet er opphauset og skuffende.

Som sagt, i et av mine siste innlegg i denne tråden, har jeg testet online. Og det imponerer ikke, og nei, begrunnelsen er ikka at man ikke kommer online. Du kommer lenger med å lese før du svarer.

 

Til info er jeg på nivå seks, men som sagt, jeg synes det er veldig ubalansert, når man omtrent flyr rundt med ertepistol, mens andre har opparbeidet seg klodens mest anvanserte våpen. Da er det vanskelig å jobbe opp. Noen synes sikkert at det er fin balanse, og jeg respekterer det - selv om jeg ikke forstår det.

 

Det har jaggu ikke skjedd mye siden BF 1942, tatt årene som har gått i batrakting. Da BF 1942 ble lansert hadde vi ikke engang MMS. I dag har vi iPhone :)

 

EDIT: og hvis noen ikke skulle ha skjønt det, jeg snakker om PC-versjonen.

Vel, siden det store flertallet er storfornøgd med spillet så faller du inn i den gruppen som er i et stort mindretall.

Vet ikke helt hva du syns er opphauset med BFBC2 egentlig.

Greit nok, jeg skal innrømme at en og annen pistol burde blitt jekket ned et par hakk men generelt sett så er det en god balansegang i våpenarsenalet.

Det er enkelt å få tak i nok poeng for å skaffe seg nye våpen om det er problemet.

Ellers er det vanskelig å si om du troller eller ei her...

Hva nytt skulle ha skjedd utenom det grafiske og miljøet i spillet?

Frostbite motoren er den beste så langt på fpsmarkedet når det kommer til multiplayerspill.

Lenke til kommentar

jakkæs.

 

Startinnlegget ditt ga utrykk for at du kritiserte spillet uten å ha testet det ordentlig online.

For all del kritiser til du blir gul og blå. Men da skulle du kanskje tatt en annen vinkling.

Folk reagerer ikke fordi du kritiserer, men pga måten du gjør det på.

Lenke til kommentar

Jeg er enig i at alle skytevåpnene er ganske balanserte, men ca 50% av gangene jeg dør er en 40mm granat den skyldige. IMO hadde spille vært mer gøy uten så mange tubes. Det er litt for vanskelig å drepe noen med kuler i forhold til tube med uendelig ammo.

 

Du skjønner vel at granatkasteren må være lettere å drepe med, når man først treffer, enn kuler? Ellers hadde noe av poenget vært borte og de fleste hadde valgt medic foran assault. Og slik jeg ser det, den som får første treff, vinner som regel duellen uansett og det spiller mindre rolle om det er en pistol, rifle, maskingevær eller GL, selv om GL kan være raskere ja. Men fra et balanseperspektiv... medics får like mye poeng som kill ved å revive og har utmerkede angrepsvåpen... hva skal assault egentlig være for noe, hvis man nerfer granatlauncheren?

 

Dessuten har den en lang reloadingsekvens og den må etterfylles med ammo relativt raskt så det begrenser hva den kan brukes til.

 

Og husk at selv om du finner det irriterende å dø pga. den, så hadde nok mange av de deathene du opplever ved GL forekommet uansett, enten den andre skjøt med kuler eller GL, når du først var i rekkevidden og lot fienden få den slags overtak.

Lenke til kommentar

lampard8: Jeg er enig med deg at GL må kunne drepe raskere enn kuler (åpenbart). Kan imidlertid ikke si jeg er helt enig i at den som får den første treffen alltid vinner siden man med de fleste våpnene må ha flere bursts for å ta livet av noen. Den med det tyngste våpnet kan slik sett ofte ta livet av den andre selv om han ikke fikk inn den første treffen. Spesielt SMG på litt for lang avstand tar ganske mange treff før den andre dør.

 

Fordi det som oftest tar flere burst for å drepe noen, er det (med min bad aim) sjelden man klarer å drepe to stykker med et magasin (assualt og spesielt engineer). Hvis man uansett må lade for å drepe to eller flere kan man like gjerne lade med en ny 40mm granat.

 

For en person med to tubes må man jo fylle etter ganske ofte, men har man den ekstra ammoperken (granade+40mm) får man vel seks (?) stykker. Da kan man enten løpe rundt med GL som primary, eller stille seg opp med en ammoboks og leke mortar. Slik jeg ser det trenger man aldri å fyre av en eneste kule.

 

Sist, siden rush og conquest er ganske sentert mot enkelte punkter på kartet så vet man etter hvert hvor folk står for å enten plante/fjerne bomben, eller for å ta et flagg. Har man en overflod av 40mm granater kan man jo bare fyre av en i den retningen for sikkerhetskyld.

 

Jeg synes ikke selve granaten er OP, men jeg tror at man kunne redusere antallet 40mm granater man kan bære på og øke tiden det tar å lade.

Lenke til kommentar

BFBC2 slår MW2 rett ned i støvlene når det gjelder MP: og av ganske enkle grunner du er aldri safe som camper og camper du hjelper du ingen og får sugen score. og BC har en så sinnsyk bedre våpenfølelse og lyd i forhold til MW2

og for å ikke nevne en helt unik lagfølelse og sqadmember spawn

 

ang problemer med PB kicks. last ned PBsetup fra even balance kjør oppdateringer etter at BC2 er addet så er problemet fikset(funket hvertfall for meg) linken skal faktisk være på rulleteksten inne i BC2

 

problemer med å logge på: er litt enig med at dette skulle vært fikset før spillet ble releaset men men...håper at dice og EA tar til vette og kaster di J***A økonmifolka ut av serverromma og starter og utvider(plagdes som faen i går kveld å komme online for klantrening

 

til OP: ikke dømm et MP spill uten å ha spilt MP delen minst 10 timer

 

Off-Topic :spiller ofte recon men veldig sjeldent at jeg sitter bak og sniper med mindre det er snakk om conquest da finner jeg en brukbar spot og plukker folk ned som prøver å ta flags, men som oftest springer jeg rundt med hagle eller AG3 og C4 med ekstra explosive og magnum ammo spec og planter c4 på tanks og på M-com stasjoner og seff hiver ut spotmines og spotter alt jeg møter på

 

ang assault og drepe multiples er det bare snakk om å kontrollere skytinga har klart 4 stk på ett 30 skudds magasin som assault 3 døde på 6 skudd hver og 1 måtte ha 8 skudd for å falle(gjenomsnitt for å drepe noen med

assault våpen er ca 4-6 skudd )

 

@oyvind : med ekstra grenade spec har man 2 nades og 4 40mm 6 tilsammen da

 

litt wall og tekst her prøvd som best å dele det opp(halveis stein på sterke smertestillende)

 

Edit : par skriveleifer

Endret av Ra1dMaX
Lenke til kommentar

Kjøpte BC2 for noen få dager siden, prøvde det i går. Starter med Single-player delen for å lære litt mer om weps osv. Foreløpig så er jeg ikke veldig imponert, ikke at jeg har kommet langt heller. Men det faktum at et stikk med en kniv ødelegger en hel dør satt meg ut. Skal gjerne finne realismen, med mindre de hjemmer en Nanosuit under klærne sine :p

 

Skal fortsette med det senere, se hvordan det blir, for å så teste MP delen av spillet. Høres ut som det er der gleden ligger mest.

Lenke til kommentar

Den meste behagelige følelsen jeg får er når en eller annel n00b prøver å skyte meg fra laaaaaaaaaaaaaaaang avstand - jeg sikter meg inn med GL --> BANG.

 

:D

 

GL er kanskje litt OP iforhold til hva det var i BF2, hvor en måtte treffe 10cm fra beina for å drepe. Uansett, å wipe flagg fra andre siden av mappet er så deilig!

Lenke til kommentar

Kjøpte BC2 for noen få dager siden, prøvde det i går. Starter med Single-player delen for å lære litt mer om weps osv. Foreløpig så er jeg ikke veldig imponert, ikke at jeg har kommet langt heller. Men det faktum at et stikk med en kniv ødelegger en hel dør satt meg ut. Skal gjerne finne realismen, med mindre de hjemmer en Nanosuit under klærne sine :p

 

Skal fortsette med det senere, se hvordan det blir, for å så teste MP delen av spillet. Høres ut som det er der gleden ligger mest.

 

Seriøst? en stikk med en kniv? snakk om realisme jaja for vel prøve på døra hjemme har ikke prøvd det i praksis ennå maybe it works :p

Lenke til kommentar

Kjøpte BC2 for noen få dager siden, prøvde det i går. Starter med Single-player delen for å lære litt mer om weps osv. Foreløpig så er jeg ikke veldig imponert, ikke at jeg har kommet langt heller. Men det faktum at et stikk med en kniv ødelegger en hel dør satt meg ut. Skal gjerne finne realismen, med mindre de hjemmer en Nanosuit under klærne sine :p

 

Skal fortsette med det senere, se hvordan det blir, for å så teste MP delen av spillet. Høres ut som det er der gleden ligger mest.

 

Seriøst? en stikk med en kniv? snakk om realisme jaja for vel prøve på døra hjemme har ikke prøvd det i praksis ennå maybe it works :p

 

Nå fikk nesten jeg lyst til å prøve også :o Tviler på at mamma blir så fornøyd av det, så stopper ved tanken :p Prøve på skolen? Hmmmmm :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...