Gå til innhold

BC 2 er opphauset og skuffende


Anbefalte innlegg

Kjøpte BC2 for noen få dager siden, prøvde det i går. Starter med Single-player delen for å lære litt mer om weps osv. Foreløpig så er jeg ikke veldig imponert, ikke at jeg har kommet langt heller. Men det faktum at et stikk med en kniv ødelegger en hel dør satt meg ut. Skal gjerne finne realismen, med mindre de hjemmer en Nanosuit under klærne sine :p

 

Skal fortsette med det senere, se hvordan det blir, for å så teste MP delen av spillet. Høres ut som det er der gleden ligger mest.

 

Hvem i alle dager vil bruke fire år på å rote frem skrutrekkeren på sveitserkniven for å skru ned ei dør fra innsiden, eller vente på at karene skal komme med en trestamme for å slå inn døra? Ikke minst skal dette skje mens man blir beskutt.

 

Tror ikke du sier det samme når du starter og spille MP.

-

TL;DR på resten av tråden. Men! Nå som spillet har plitt patchet og det faktisk er stabilt så er jeg helt fornøyd, og syntes ikke det er opphauset eller skuffende på noen måte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte BC2 for noen få dager siden, prøvde det i går. Starter med Single-player delen for å lære litt mer om weps osv. Foreløpig så er jeg ikke veldig imponert, ikke at jeg har kommet langt heller. Men det faktum at et stikk med en kniv ødelegger en hel dør satt meg ut. Skal gjerne finne realismen, med mindre de hjemmer en Nanosuit under klærne sine :p

 

Skal fortsette med det senere, se hvordan det blir, for å så teste MP delen av spillet. Høres ut som det er der gleden ligger mest.

 

Battlefield serien har alltid gjort seg best i MP.

Forøvrig, om det ikke skal mer til for å sette deg ut en at en kniv i et dataspill kan ødelegge en dør så hold deg unna spill i fremtiden :innocent:

Endret av Phydeos
Lenke til kommentar

Som vanlig med DICE får man et sterkt inntrykk på at produktet er uferdig, til tross for at spillet i utgangspunktet er genialt og avhengigetsskapende. Som i BF2 og BF2142 får man ofte følelsen av å løpe i margarin og aksjoner som f.e. å skifte våpen kan ende i tilfeldige resultater.

 

Som med BF2 og BF2142 frykter jeg også at vi aldri kommer til å få en patch som er god nok til å fikse spillet ordentlig. Som vanlig vil det sikkert komme patcher som gjør enkelte ting verre. Det har faktisk allerede skjedd.

Spillet har nå vært ute i 3 uker og uansett hvor lav serverping jeg får opp i server-browseren (nede i ca. 30) ender alle spillere in-game på en gjennomsnitlig ping godt over 150. Det er heller ikke sjeldent at man blir frakoblet fra EA Online. Jeg mener det er uakseptabelt for et online-FPS som skal være markedets leder.

 

Det var en stor utfordring å lage et online-opplegg som var like dårlig som IWnet men joggu meg har EA Online klart det. Det gjenstår bare å gratulere...

Lenke til kommentar

Som vanlig med DICE får man et sterkt inntrykk på at produktet er uferdig, til tross for at spillet i utgangspunktet er genialt og avhengigetsskapende. Som i BF2 og BF2142 får man ofte følelsen av å løpe i margarin og aksjoner som f.e. å skifte våpen kan ende i tilfeldige resultater.

 

Som med BF2 og BF2142 frykter jeg også at vi aldri kommer til å få en patch som er god nok til å fikse spillet ordentlig. Som vanlig vil det sikkert komme patcher som gjør enkelte ting verre. Det har faktisk allerede skjedd.

Spillet har nå vært ute i 3 uker og uansett hvor lav serverping jeg får opp i server-browseren (nede i ca. 30) ender alle spillere in-game på en gjennomsnitlig ping godt over 150. Det er heller ikke sjeldent at man blir frakoblet fra EA Online. Jeg mener det er uakseptabelt for et online-FPS som skal være markedets leder.

 

Det var en stor utfordring å lage et online-opplegg som var like dårlig som IWnet men joggu meg har EA Online klart det. Det gjenstår bare å gratulere...

 

Hva som vises i ingame ping lista samsvarer ikke med opplevd ping når man spiller, ikke som jeg har erfart iallefall, så ikke heng deg for mye opp i tallene :)

 

Eller kanskje det bare er vi som har altibox og bare spiller på Battlefield.no serverene som ikke har problemer? som regel 1-15 i ping i server browser, 150ish ingame. Virker dog som det er <50 ping iallefall ingame.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

MrLee, jeg spiller også som regel på Battlefield.no og TV2 sine servere... enkelt og greit fordi de dukker opp først i browseren. Likevel er jeg sterkt uenig i at det føles som <50. Alt henger. Og jeg mistenker faktisk at det ikke har så mye med ping å gjøre men heller om dårlig programmering.

Slike problemer er jo godt kjent for oss som har spilt Battlefield-spillene over lang tid og ping'en er sjelden den skyldige. Hadde DICE og IW samarbeidet på en eller annen måte hadde vi sikkert fått et virkelig fantastisk produkt. Men det er like sannsynlig som at Halo kommer på PS3.

Lenke til kommentar

32 players er for mykje for dei fleste karta i BFBC2 imo. 24 er perfekt, 16 er for lite. Nå snakkar eg om Rush og Conquest. 32 players blir bare heilt forferdelig katoisk, der du blir regna med nades og tubes. Spesielt på forskjellige kart sine chokepoints, der er det eit helvete med 32 players. Konstant regn av nades, tubes og rockets. Lame.

 

24 derimot, er heilt passe. Ikkje for mange eller for få. Problemet med 24 slot, og spesielt 16, er at det ikkje virker som om servers er tilpassa det. Attack har fortsatt evig mange respawns på Rush. Det tar veldig lang tid å vinne 16 slot rush når attack har 100 respawns delt på 8 players.

Lenke til kommentar

MrLee, jeg spiller også som regel på Battlefield.no og TV2 sine servere... enkelt og greit fordi de dukker opp først i browseren. Likevel er jeg sterkt uenig i at det føles som <50. Alt henger. Og jeg mistenker faktisk at det ikke har så mye med ping å gjøre men heller om dårlig programmering.

Slike problemer er jo godt kjent for oss som har spilt Battlefield-spillene over lang tid og ping'en er sjelden den skyldige. Hadde DICE og IW samarbeidet på en eller annen måte hadde vi sikkert fått et virkelig fantastisk produkt. Men det er like sannsynlig som at Halo kommer på PS3.

 

Jeg har vært innom TV2 sine servere i dag (blant annet), og jeg har ikke merket noe til lag i det hele tatt. I tillegg har internett her hjemme vært rimelig elendig i det siste + at jeg ikke har en spesielt god PC (hvis du skulle lure).

 

Jeg synes det blir litt merkelig å skylde på at DICE programmerer dårlig i denne saken, for det er nok din egen PC det gjelder.

Endret av Error
Lenke til kommentar

MrLee, jeg spiller også som regel på Battlefield.no og TV2 sine servere... enkelt og greit fordi de dukker opp først i browseren. Likevel er jeg sterkt uenig i at det føles som <50. Alt henger. Og jeg mistenker faktisk at det ikke har så mye med ping å gjøre men heller om dårlig programmering.

Slike problemer er jo godt kjent for oss som har spilt Battlefield-spillene over lang tid og ping'en er sjelden den skyldige. Hadde DICE og IW samarbeidet på en eller annen måte hadde vi sikkert fått et virkelig fantastisk produkt. Men det er like sannsynlig som at Halo kommer på PS3.

Har aldri hatt problemer med hverken lagg eller heng annet enn en og annen maskinvare bug på min side. Dette gjelder på tv2 sine servere.

Har også spilt Bf spillene siden 1942 ble sluppet til bermen og kjenner meg ikke akkurat igjen i det du sier. Eneste spillet jeg virkelig hadde problemer med var BF2142 hvilket i mine øyne feilet fullstendig på alle måter som et BFspill 0o.

 

Ellers så fungerer BC2 helt udmerket.

Lenke til kommentar

Meget mulig BF.no har tatt konsekvensen av det, føler det er flere og flere av deres servere som ikke er 32 slots lengre? Kanskje større krav til server hardware som er problemet?

 

Neida, det er nok ikke slik ståa er. Som du ser her så har vi fortsatt en god del 32 slots servere. Noen moduser som SQDM og SQRUSH limiterer antall maks spillere. Utenom disse så er det primært noen av Rush serverene våre som kjører 16 slots. Dette har litt med at DICE satt en limit på hvor mange slots servertilbyderene kunne kjøre litt tilbake, hvor MG.no (som står bak drift av servene - vår "søsterside") leier ut servere i tillegg, noe som ytterliggere limiterte antall slots. Vi satt nylig opp 6 nye servere da i alle fall noe av limiten ble borte, men jeg vet ikke om den er totalt borte enda. Jeg så i alle fall en chart av ressurser for litt siden, og det er fortsatt god kapasitet :)

 

Når det er sagt så har det til tider vært litt lag på noen av serverene. Nå er dette primært drifterne sitt felt, men som jeg har forstått det av sniklesingen min så er det en kombinasjon av at administreringsprogrammet vi bruker gjør noe uønsket og R8 serverklienten. Jeg har i alle fall brukt mye tid i dag på serverene våre, og ting er tilbake til normalen. :)

 

Om man har lyst til å diskutere hva slags servere vi skal ha, innholdet i spillet eller bare er ute etter litt mannekos, så ta en titt innom forumene våre

Endret av bamsefar
Lenke til kommentar

Jeg har vært innom TV2 sine servere i dag (blant annet), og jeg har ikke merket noe til lag i det hele tatt. I tillegg har internett her hjemme vært rimelig elendig i det siste + at jeg ikke har en spesielt god PC (hvis du skulle lure).

 

Jeg synes det blir litt merkelig å skylde på at DICE programmerer dårlig i denne saken, for det er nok din egen PC det gjelder.

Jeg synes faktisk det var betydelig bedre i helgen. Det henger mindre. Men bevegelsene, våpenskiftning osv. føles fortsett ikke "smooth" i forhold til andre spill og kan i blant henge og hoppe frem og tilbake helt tilfeldig.

 

Min egen PC?? For noe tull. Det har selvsagt med upolert programmering å gjøre. Det er et problem som jeg har observert på en rekke andre Battlefield-spill gjennom årene og det er nok ikke min splitter nye PC sin skyld... og enda mindre min nettforbindelse. Same shit med BF2 og BF2142 på helt ny PC.

 

Siden 2002 (utgivelse av BF1942) har jeg skiftet PC flere ganger, flyttet rundtom i landet, skiftet nettleverandør og spilt haugevis med FPS online. Faen heller... jeg bruker så mye penger på spill at jeg har mye bedre sammenligningsgrunnlag enn gamere flest. Ut i fra erfaring er det bare Battlefield-serien som byr på f.e. margarinløp og våpenzoom som hopper frem og tilbake uten noe som helst grunn, dette uansett ping. T.o.m. i single player. Hvordan forklarer du det uten å nevne DICE, sa du?

 

 

Ellers synes jeg det er mye DICE-fanboyisme i denne tråden. Det neste blir vel at noen påstår han aldri har opplevd noe "sound stutter" i et spill basert på Source-motoren. Haha, det hadde vært dagens!

Endret av Khogn
Lenke til kommentar

Jeg har også hatt laggish når jeg har spilt på servere. En ting jeg merker tydelig er som om spilleren/typen jeg er ingame sitter fast i noe og det lagger/går sakte bortover. Dette varer kanskje i 5-6 sekunder før alt er normalt igjen.

 

Tross litt startproblemer så er jeg i hvertfall sterkt fornøyd med spillet på alle mulige måter. Litt tort og svie er det jo, men ikke værre enn man kan tørke det av seg og spille videre :)

Lenke til kommentar

Khogn:

 

Øhm! Det er voldsomt til konklusjoner du kommer med uten å vite hva du egentlig snakker om her. Dice har dårlig programmering fordi du har problemer som minner om en møkkadata, og prøver å validiere din kritikk med at du bruker mye penger på spill, har kjøpt flere pc'er, og flyttet til forskjellig plasser og har hatt forskjellige leverandører, som i bunn og grunn ikke beviser/eller bekrefter noe annet enn at du gjør det du kan for å kunne hevde at det du sier er en sannhet; DICE sucks!

 

Vel, jeg har ærlig talt vært innom noen av de symptomene du nevner, men det har vært med uTorrent på full guffe i bakgrunnen, eller på polske servere med dårligere ping enn man hadde hatt med 24K modem med alvorlig slitasje!

 

Du begir deg jo i tillegg ut på det ironiske "seriøse" planet med å bruke det å skifte våpen som et minus. Tilfeldige situasjoner, ja!? Selvfølgelig. Det er et FPS spill... Har du noen gang spilt et FPS spill der det å skifte våpen ikke gir deg "tilfeldige situasjoner"?

 

 

Pingproblemet ditt er åpenbart DITT problem, og ikke DICE eller en patch sin feil, og uansett om du ikke har noen garanti for det, så har jeg utrolig sjeldent ping over 100, og for at jeg, og alle andre jeg spiller med (Clanen) skal merke noe, så må den passere 150-200, og da er det knapt nok barnesykdommer. Bruker du ISDN, eller? :p

 

Hvorfor sier du "man" ofte blir koblet fra EA serverene!? Taler du for alle, eller deg selv? Jeg ble frakoblet EA serverene etter release, og jeg er enig i at det var uakseptabelt, men i 2-3 uker nå, så har jeg ikke blitt frakoblet serverene en eneste gang. Spiller har heller ikke krasja en eneste gang, enda dét muligens kommer av brukbar hardware.

 

Det eneste jeg irriterer meg over er at hver minste lille "kant" eller "ting" kan være grunn til at du må hoppe deg spent ihjel for å komme deg over. Det skal alt for lite til for at du er /stuck. Noe mer har jeg virkelig ikke å klage over med tanke på spillets omfang, konsept og utgangspunkt. Det er i alle hovedsak et krigsspill, ikke et rent skytespill.

Lenke til kommentar

Det er mye som vitner om dårlig programmering.

Første er serverbrowsern som er utrolig treg, dem skrev at det skyldtes mye trafikk men nå har det gått over en måned siden dem skrev om det. Enda er den ufattelig treg.

 

I tillegg registrerer ikke mye av tingene du gjør ingame, kjører du kjapt over noen med kjøretøy så vil du som oftest bare kjøre rett gjennom han. Nettkoden klarer ikke å følge med. Samme med kniving og skyting. Bare kaos føler jeg.

 

Og så yter spillmotoren dårlig, jeg spiller det på Low med 8gb minne. Quad 3.0 Ghz, GTX 280 XXX edition. Merker at ytelsen går ikke veldig mye opp og ned når jeg justerer på innstillingene. Føles som en port egentlig. Så kjører jeg Just Cause 2 som fører noe av det nyeste innen teknologi og ser forbløffende ut og har etter min mening bedre fysikk og 100x større omgivelser. Nei sorry... 1000x større. Da kan man spørre seg selv.

Lenke til kommentar

Det er mye som vitner om dårlig programmering.

Første er serverbrowsern som er utrolig treg, dem skrev at det skyldtes mye trafikk men nå har det gått over en måned siden dem skrev om det. Enda er den ufattelig treg.

 

I tillegg registrerer ikke mye av tingene du gjør ingame, kjører du kjapt over noen med kjøretøy så vil du som oftest bare kjøre rett gjennom han. Nettkoden klarer ikke å følge med. Samme med kniving og skyting. Bare kaos føler jeg.

 

Og så yter spillmotoren dårlig, jeg spiller det på Low med 8gb minne. Quad 3.0 Ghz, GTX 280 XXX edition. Merker at ytelsen går ikke veldig mye opp og ned når jeg justerer på innstillingene. Føles som en port egentlig. Så kjører jeg Just Cause 2 som fører noe av det nyeste innen teknologi og ser forbløffende ut og har etter min mening bedre fysikk og 100x større omgivelser. Nei sorry... 1000x større. Da kan man spørre seg selv.

 

Jeg kan si meg enig i dette med server browser, uten å bruke ordet ufattelig. Det føles ufattelig, men om jeg krysser av noe, og spesifiserer littegranne hva jeg vil, som f.eks å velge RUSH eller lignende gjør at det tar maks 10-15 sek. Ufattelig? Nope! Overdrivelser er populært og skaper reaksjoner, men slapp av, vennen :)

 

Jo, den registrerer bortimot alt, det er få ting som ikke blir registrert, og det stemmer på en prikk det du sier. Sjeldent jeg har opplevd dette med å kjøre gjennom noen. Jeg pleier å få mine road kills, så jeg er nesten fornøyd der. Kniving er jeg 100% enig. Der trenger det litt pleie. Jeg har skreket og forbannet meg over flere ganger der knivingen er fullstendig random, og det ér den også. Du trykker kniven i nakken på en, men likevel skjer det ikke noe, og tufsen som fikk kniven i nakken snur seg og setter kniven sin i trynet mitt. Helvete! :)

 

 

Dette med ytelsen kan jeg ærlig talt ikke fatte eller forstå! Jeg kjører en gammel Quad Core 2,5 Ghz, med et innstøvet GeForce 9800 GT, og noe billig 4 Gb Ram. PC'en er 2 år gammmel, og jeg kjører bortimot på fullt, med FPS på gjennomsnitt 60.

 

At det da må være noe som feiler din PC høres for meg ut som en total selvfølge!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...