Gå til innhold

Fable 3 tråden


Mr. Pants

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I disse dager før Fable 3 sin release, har jeg tatt sjansen til å mekke ett lite tribute spill.

 

Planen min går ut på å ta elementer fra Fable som jeg syns er inspirerende, men ikke gode nok, og gjøre dem dypere. Eksempler på disse er Våpen systemet, Fisking, Økonomien og simpelten hvordan karakteren interegeres i Albions verden.

 

Jeg har valgt å gjøre dette prosjektet i en 2D Retro grafisk stil, og vil dokumentere min framgang hver Torsdag fram til 29.Oktober, Fable 3 sin release dato.

 

Her er en video av hvordan fisking vil fungere i fan prosjektet:

http://www.youtube.com/watch?v=sFFukWaSwe4

 

 

Her er et tidlig screenshot fra Lychfield Graveyard:

scrFableous02.png

 

Følg utviklingen av Fable Fan spillet på min nettside,www.RoflGames.com, og få mer info om design valgene jeg gjør underveis.

 

Det er to uker igjen til release, og jeg kan nesten ikke vente!

Lenke til kommentar

En uke igjen til Fable slippes i Norge, og her i hjemmet er ventetiden nesten uutholdelig!

 

Når Fable først ble annonsert, hadde jeg store forventninger til kampene som skulle kjempes i Albion! Å vokse opp med spill som Baldur's Gate og Might and Magic, gjør at man ser på magi med mange bruksområder, også utenfor kamp.

 

Jeg ble ikke for skuffet med kampene i Fable, men jeg følte aldri at utviklings systemet var riktig dypt nok til å gi karakteren noe spesialisering innen kamp.

 

Denne uken har jeg fokusert på å bringe Magi-Systemet fram i lys i fan-prosjektet. I Fable 2 stoppet man opp i kamp for å lade et magisk angrep, mens motstandere grep sjansen til å hakke løs på spilleren. I kamp forsøker man som oftest å unngå å bli truffet, og å ta et slag er et nederlag i seg selv. Iallefall om man er en ninja(noe de fleste idag er).

 

Det er den magiske utføringen jeg har fokusert på, og ikke mengden av magiske formler(det kommer senere). Når man utfører et magisk formular, blir det liggende et energipunkt i lufta. Dette energipunktet lader seg selv, og lader raskere, eller blir sterkere utifra hvor god spillerens forståelse for magi er. Når formularet er ferdig ladet, blir den faktiske formelen manifistert. Dette gjør at spilleren kan forsvare energipunktet mens det lades, uten å stoppe spillerens bevegelse:

 

http://www.youtube.com/watch?v=k2YEEcTf9TA

Videoen er spillt inn i 30fps(50% hastighet av det spillet kjører)

 

Neste uke er planen å gi ut en spillbar demo, forhåpentligvis er den pusset nok til at spillerene får noe glede utav den.

Følg med videre i utviklingen på http://www.roflgames.com, som oppdateres Torsdager hver uke.

Lenke til kommentar

Etter at jeg fullførte Fable 2 tidligere i dag har jeg havnet i den situasjonen at jeg vil glede meg til det neste. Sitter og prøver å samle sammen videoer og forhåndsomtaler av spillet for å hype meg opp. Jeg er nemlig ikke like begeistret for Fable 2 som mange andre. Det var et greit adventure spill, men jeg synes ikke det var noe helt spesielt. Irriterte meg veldig over menyene, flytende bevegelser og uengasjerende kamper. For ikke å snakke om at historien var rimelig blank. Samle tre helter og besøk gode gamle Lucien. Game over. Det største problemet mitt med serien er vel kanskje det at jeg ikke liker de overdådige karikerte karakterene. Det finnes ikke grenser for hvor rare stemmer folk har i Albion, og det kaster meg rett ut av opplevelsen.

 

Det ser dog ut til at mye av det jeg ikke likte med toeren vil bli forandret i dette spillet. Gleder meg iallefall til å kunne se en verden som ikke er som løftet fra en tegneserie. Det har fremdeles Fable-stilen, men det er ikke lenger så karikatur-aktig, noe jeg er stor fan av. Fantasy er moro, men ikke når man tar helt av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...