Gå til innhold

Fable 3 tråden


Mr. Pants

Anbefalte innlegg

Har ikke spilt Fable, men har spilt Fable 2 en god del, og det falt ikke særlig i smak. Lite engasjerende, kvalmende effekter (har aldri opplevd så mye etterslep i et spill på skjermene jeg har prøvd det på, noen gang) og skøytegangen i tillegg til lite tilfredsstillende samarbeidsmoduser og en vannvittig treg meny ødela opplevelsen for min del. Kommer til å gi det en sjanse til, en eller annen dag, men inntil videre stiller jeg meg skeptisk til oppfølgeren.

Ser ut til at vi har mange av de samme meningene rundt Fable 2. Selve konseptet og idèen er jeg en stor tilhenger av da en stor verden som kan påvirkes på forskjellige måter er noe jeg håper ikke er langt unna i rollespillsjangeren, men måten det pakkes inn på i dette spillet takler jeg ikke.

 

Måten man går på for eksempel. Det er det første jeg merker når jeg får kontroll over karakteren min i spill, og det var det første jeg bemerket meg at føltes litt feil. Man gikk liksom ikke bortover, man skled og nærmest driftet rundt hushjørner og svinger. Historien i seg selv er kanskje litt mer engasjerende for de som har spilt det første spillet i serien, men jeg klarte rett og slett ikke å involvere meg noe særlig.

 

En dame med lysende blå øyne ber meg om å gjøre ting og jeg gjør dem. Slik føltes oppdragene. Det er greit og effektivt, men forferdelig lite interessant. Karakterene generelt har til tider forresten en vannvittig overdreven stil rent utseendemessig, som regel er det greit, men når man har hansker på størrelse med en fotballbane og støvler på størrelse med månen blir jeg oppgitt.

 

Stemmene i spillet synes jeg heller ikke på noen måte var særlig imponerende, men heller irriterende og skjærende for ørekanalen. Greit nok at spillet skal ha en engelsk vri og det skal være sånn og sånn, men jeg klarte aldri å høre på stemmene og ikke tenke at det var en eller annen betalt fyr/kjerring som snakket til meg og ikke selve karakteren.

 

Utseendemessig i landskapet og i byene har ejg ingenting å klage på da stilen er gjennomført og pen, men som Laland sier virker det som om bildet liksom heger igjen når man beveger seg rundt. Menyene er også ekstremt villige til å henge flere trykk etter og kaster deg helt ut hver gang du bruker en item. Har ikke ord for hvor irriterende det er og skal lese noen bøker og måtte navigere til dem gang på gang på gang.

 

Så nja, jeg synes spillet i seg selv er helt ok og at konseptet er genialt, men det er rett og slett ting med spillet som får meg til å spille det for å bli ferdig og ikke for å ha det moro. Føles veldig som at det bare er ett av de spillene jeg må bli ferdig med for å føle at jeg ikke har kastet bort penger.

 

/rant

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

En nettside snublet over en interessant jobbannonse for noen dager siden. Ifølge annonsen kommer kanskje Fable 3 til PC. Det sies også at Xbox- og PC-versjonen er "cross-compatible". Link

Skjermbilde av annonsen:

 

 

 

 

 

Annonsen har senere blitt endret til å beskrive et "uspesifisert spill".

 

For alt vi vet kan det være snakk om et ekstraspill slik som f. eks Fable 2 Pub Games. Eller kanskje et auksjonsverktøy for å selge våpen via pc'en? Den mest sannsynlige forklaringen er dog at spillet også kommer til PC. Det eneste vi kan gjøre er å vente til Lionhead avslører hva dette egentlig dreier seg om.

 

Med tanke på at Molyneux har tenkt å annonsere en ny funksjon i Fable 3 i løpet av GDC-messa så blir kanskje ikke ventetiden særlig lang. :p

Endret av Leflus
Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle ta en liten oppsummering fra GDC:

 

Molyneux ønsker at Fable 3 skal selge 5 millioner kopier. Ikke fordi han trenger pengene, men fordi han har lyst til å måle hvor godt folk liker endringene. Han klassifierer Fable 3 som et action/adventure spill.

Link

 

John Cleese er butleren din!

Link

 

Vi fikk vite mer om tilhengersystemet. Giftemål, beslutninger du tar som konge og stort sett det meste du gjør i spillet vil påvirke tilhengerskaren din.

 

Menysystemet og HUD'en har blitt minimalisert. Du skifter klær i en garderobe, og kartet er nå plassert i et krigsrom. Kartet blir for øvrig en meget detaljert gjengivelse av spillverdenen. Det vil være mulig å zoome inn og holde øye med NPC'er.

 

Peter Atkins kunne fortelle at vanskelighetsgraden til spillet ligger på nivå med Fable 2. Lionhead ønsker at spilleren skal føle at han/hun er mektig.

 

Til slutt ga Molyneux et lite hint om at spillet kanskje kommer til PC.

Link

 

Video 1 Video 2 Video 3

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Var så sugen på et RPG spill at jeg startet på Fable 2 i går. Nå er jo ikke dette et "skikkelig" RPG, men mer RPG light. Men liker det veldig godt sålangt etter 3-4 timers spilling. Enkelt og greit å sette seg inn i og en stor og flott verden å utforske.

 

Er det noen som vet om hun damen som du prater mye med og ofte treffer, har hun en av stemmene til en del av karakterene i Oblivion? Tenker da på argonian og kahjiit (aner ikke hvordan det staves) rasene, bare hun der bruker enda grovere stemme? Hører ivertfall likheter.

 

Kan ivertfall si at etter det jeg har spillt foreløpig av Fable 2, så gleder jeg meg veldig til Fable 3.

Lenke til kommentar

IGN har startet en ny intervjuserie med Peter Molyneux. Del 1

 

Molyneux har vært forsiktig med å hype Fable 3 frem til nå. I dag kom det imidlertid frem at han har store tanker om rollebesetningen i spillet:

Peter Molyneux has been talking big about his next game again, stating his belief that Fable III will boast "the greatest cast that any computer game has ever had."

Link

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Oi. Den videoen har jeg ikke sett før. Takk for at du postet den. :) Jeg synes at touch-systemet ser spennende ut. Molyneux har sagt at han ble inspirert av Ico, og det ser ut til at det var en god ide.

 

Gleder meg som pokker til Fable 3. Det er det spillet jeg ser mest frem til i år.

Endret av Leflus
Lenke til kommentar

Touch meeeee!

 

Men det virka fett det touch greiene, det er noe i det han sier hvordan man øfler seg når man tar en stakkars jævel og hiver ham i fengsel selv, istedet for at det kommer en tekst som sier at den stakkaren har ankommet fengsel. Fable 3 ser ut til å bli bra, men jeg tar det med en liten klype salt for alle vet jo hvordan Molyneux er...

Lenke til kommentar
Lionhead Studios' Twitter account broke the news today that Academy Award winning actor - and star of such cinematic achievements as BloodRayne and Species - Ben Kingsley will lend his voice to the upcoming fantasy sequel Fable III. Kingsley will voice the "King of Mist,"

 

Link

 

Fable 3 begynner å få en solid rolleliste nå. :)

 

Gamespot's nyeste On the spot har et innslag der en av utviklerne bak spillet prater om combat-systemet til Fable 3. Klippet begynner ca 12 minutter inn i videoen.

 

http://www.youtube.com/watch?v=NVIsOXwrrks

Lenke til kommentar

Flotte videoer!

 

Har gått rundt nå og gledet meg noe voldsomt til RDR og Mafia 2 og har egentlig ikke skjenket Fable 3 en eneste tanke. Før nå, that is! Gleder meg noe helt utrolig og ser virkelig fram til å forme Albion etter eget ønske. Liker også tanken på å forme mine egne våpen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...