Gå til innhold

Demo: Aliens vs. Predator (X360, PC, PS3)


Anbefalte innlegg

Til dere som har spilt demoen litt: Er den dårlig i forhold til forventningene deres, eller er det gjennomført pil råttent? Er det noen spill dere kan sammenligne med?

 

Etter min mening er spillet ødelagt av at det også utgis på konsoll, det er altfor tregt og oldschool AVP-fans vil muligens bli en smule skuffet.

 

 

Du kan stille opp sensiviteten på kontrollerne på pc, det er jo helt sirrup orginalt...

 

Men det føles noe rart å spille på pc, så blir nok igjen et spill som blir kjøpt og spillt på konsoll dette. Men det er nå da slik det er blitt med spill nå...glad jeg har klart å rivet meg vekk fra pc gaming stort sett...så slipper en å bli skuffa gang på gang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til dere som har spilt demoen litt: Er den dårlig i forhold til forventningene deres, eller er det gjennomført pil råttent? Er det noen spill dere kan sammenligne med?

 

I forhold til mine forventninger, som var relativt lave, så er jeg positivt overrasket. Jeg har fra før så vidt prøvd AVP1 (kjøpte nyutgivelsen på Steam), som veldig tydelig er et gammel spill (ikke et kompliment). Har dog spilt mye AVP2, som er et av mine favorittspill. Mine tanker om demoen:

 

Positivt

 

+ Artene er tilsynelatende godt balanserte; de har alle sine svakheter og styrker. Jeg har hittil ikke opplevd at noen av artene dominerer på kamparenaen; om man vinner eller ei avhenger av dine evner og oppmerksomhet (selv om flaks også spiller inn, som i aller fleste spill).

 

+ Grafikken er god, selv om demoen kun har støtte for DirectX9. DirectX10 og 11 er tilgjengelig i det ferdige spillet, som gjør at grafikken vil være enda bedre.

 

+ Lydeffektene er herlige. Lite som slår det å tømme et magasin med pulsrifla i en alien, samt svippe mellom de forskjellige synsalternativene til Predator. De som har sett filmene, eller spilt tidligere Alien/Predator/AVP-spill, vil kjenne seg igjen.

 

+ Kontrollene er gode. Ja, spillet er treigere enn forgjengerne, men jeg synes det er å foretrekke. Det blir mer fokus på varsomhet og planlegging, og mindre fokus på å løpe rundt som en gærning.

 

+ Kampsystemet. Det er et veldig simpelt stein-saks-papirsystem, men det fungerer greit. Når du starter en nærkamp, så skifter fokuset på fienden. På grunn av dette er det ikke den som løper i sirkel og slår mest frenetisk som vinner, men den som holder hodet kaldt, bruker riktig angrep og blokkerer i tide.

 

Negativt

 

- Matchmakingsystemet i demoen fungerer dårlig. Dette er dog ikke noe å ta bry seg om når spillet kommer ut, da det vil støtte dedikerte servere.

 

- Visse ting irriterer meg, som f.eks. at man må holde inne en knapp for å plukke opp våpen, samt bruke energistasjoner.

 

- Trophy Kills, som dreper deg umiddelbart dersom noen sniker seg opp på deg bakfra og trykker en knapp. Problemet er at det fungerer fra avstand (1-2 meter). Hvis distansen kortes ned på, så er det akseptabelt.

 

- Deathmatch er ikke AVPs hovedattraksjon, men det er ikke noe problem mtp. det ferdige spillet, som inneholder mange spennende modus.

 

Det skal sies at demoen er basert på gammel kode, så jeg vet ikke hvor representativt det er for det ferdige spillet. Jeg liker uansett demoen veldig godt, og gleder meg til spillet kommer ut.

Lenke til kommentar

Har spilt PC-demoen noen runder nå, og falt pladask for det. Å være en Alien er noe av det morsomste jeg har vært med på! Å krabbe rundt som en gærning før en hopper frem foran en Marine og stikker halen inn i ham var ikke annet en vannvittig morsomt. Er bestilt fra Play.com nå. Takk for tilbakemeldin! :)

Lenke til kommentar

hvis folk søker på AVPIEU gruppen på steam så er det en samleplass for å finne folk til games lettere, selv vil jeg ha norske å spille med for å få skikkelig ping, så add ashwa på steam

 

Jeg har akkurat laga ei gruppe for norske spillere! Steam Group

Aliens vs Predator [NOR] - (AvP NOR)

 

Er bare å søke etter Aliens vs Predator [NOR] så finner du/dere den :)

Eller gå hit Aliens vs Predator [NOR]

 

Noen som har lyst til å bli offiser for å fikse å trikse med gruppa, så er det bare å sende meg en post på det =)

 

Håper mange joiner :)

 

edit1: Er det noen som kanskje kunne ha fiksa et bilde til gruppa? Hadde vært råkjekt!

Endret av MightyTor
Lenke til kommentar

Faen for et digg spill. Jeg hadde mine tvil men gud så herlig. Rasene er veldig bra balansert også med variert spillbarhet. Dette blir en slager, jeg skal preordre dette 10 ganger.

 

Jeg kan lage banner for gruppen deres hvis dere vil. Kan poste eksempel her. Laget mer generell gruppe siden dere hadde tag. Ser resten hadde skrevet hele landet sitt, kanskje bedre.

 

http://steamcommunity.com/groups/avpnorway

Endret av Avean
Lenke til kommentar

Til dere som har spilt demoen litt: Er den dårlig i forhold til forventningene deres, eller er det gjennomført pil råttent? Er det noen spill dere kan sammenligne med?

 

 

Første inntrykket var elendig! Alien kontrollen va veldig uvant og vanskelig, d blir ikke bedre av at d tar en evighet å få sjekka og konfigurert kontroll options in-game. + d var en voldsom lagg på musa.

 

Men! Etter å ha fått testa endel og slått av den ubrukelige funksjonen vertical sync så fikk spillet en voldsom stigning i kvalitets inntrykk. Selv om Deathmatch er en ganske dryg modus så presterer jeg å kose meg glugg ihjæl. Spillet er veldig forskjellig avhengig av vilken rase du er og gir en helt annen opplevelse utifra hvilken du velger. Rasene er også rimelig godt ballansert, selv om læringskurva for Alien er noe slakkere enn for de 2 andre. Deathmatch er noe pes å få teste ut ting i da du stort sett ender opp me å dø kontinuerlig om du ikke vet hva du driver med.

Jeg personlig kan nesten ikke vente til fullversjonen kommer og jeg kan i ro og mak få slakte fritt!

 

Two thumbs way up!!!

Endret av TarDeeJay
Lenke til kommentar

Enig med deg der ja TarDeeJay :)

 

men en ting; hvis man kjøper det på en annen butikk, la oss si en av dissen sidene

er det bare for meg å taste inn cd-keyen i Steam for så å laste det ned derifra da?

For det er vel slik som med Call of Duty: Modern Warfare 2 at alt er synca med Steam?

Var slik jeg gjordet det med det spillet ihvertfall. Sparte meg en del penger ^^,

Tror jeg kjøpte spillet til 320 kr istedet for 59 euro som idag er 475 kr

Slik jeg har lyst til å gjøre det nå også =)

Lenke til kommentar

Du kan få det billigere enn det..

 

F.eks. play.com: 169 NOK

Steam: 402 NOK

 

Ikke langt så veldig langt unna to femtedeler av prisen på steam altså..

 

Spillet bruker forresten Steamworks, så det går gjennom steam enten du vil eller ikke.. Når det gjelder nedlastning fra steam med retail key, (noe jeg personlig synes blir litt meningsløst siden det vil ta mye lenger tid enn å bare innstallere fra DVD'en) så er jeg ikke sikker, men hvis det funka med MW2, så burde det vel funke her også.

Endret av Riboflavin
Lenke til kommentar

Blir ikke £-prisen for de som bor utenfor UK, blir Euro da, og da blir det ca 216 NOK =)

Men er jo halvparten av det Steam skal ha da ^^

Takk for tipset btw! :)

 

Hm. Jeg sjekka nettopp nettbank og alle play.com bestillingene mine er i hvertfall betalt i GBP-prisen.. Det er riktignok bøker. Er det noen forskjell på bøker og spill her? (AvP fikk jeg mail om at de hadde sendt i går, men det ser ikke ut til at noe er trukket på konto for det ennå.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...