Gå til innhold

Demo: Aliens vs. Predator (X360, PC, PS3)


Anbefalte innlegg

Har testet demoen litt nå og må si at jeg har troen på dette spillet. Ny spillmekanikk og annerledes kontroller var uvant først, men en "welcome change" når en ble vane med det. ( I forhold til tidligere AvP spill - tydelig at spillet er "konsollisert")

 

Det eneste negative er at det kan ta evigheter før en finner en server.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg spilte det en time i formiddag, og det gjorde ikke noe særlig inntrykk; mest fordi demoen tilbyr et generisk brett og en helt uinteressant gamemode. Det blir for tåpelig å springe rundt med predator og lete etter våpen på gulvet, og uten lagspill ble det hele ganske tilfeldig og tamt. "Deathmatch" som konsept døde for meg en gang på nittitallet.

 

Det sagt, så var lydbildet godt, gameplayet smooth og animasjonene underholdende. Grafikken var tilstrekkelig, selv om ovennevnte bane var ganske platt. Det virker litt som en mod til et annet spill eller som et lavbudsjetts indie-spill, noe som i og for seg er helt OK - var det ikke for den drøye prisen. Jeg hadde betalt 250 kroner på steam, men ikke mer.

Lenke til kommentar

Hvilket problem er det du har da?

Har ikke hørt om noe problem ang. installeringen eller spillingen.

Da har du ikke lest steam forumet! Mange som har problemer med å finne 'servere', inkludert meg selv! Tar jo evigheter og mikrofonen til alle er på!! Utrolig irriterende.

 

Hadde høye forventninger for AvP, men etter denne demoen ble jeg utrolig skeptisk. Enda en console port som jeg står over.

Lenke til kommentar

Er problemet med serverne at de er fulle eller at de ikke fungerer?

 

Isåfall har jeg tatt feil, trodde bare de var fulle.

 

Nå er det vel strengtatt ikke dedikerte servere...men ett P2P system som brukes i demoen. Og når matchmakingen da er søppel, så kan du jo tenke deg selv hvordan det går. Det vil forøvrig være dedikerte servere i full release.

 

"We've identified an issue with the matchmaking system that is causing the very long wait times to get into a PC game, and hope to release an update shortly which addresses this."

 

"In addition to the matchmaking functionality the full game features dedicated servers, server browsers, and the ability to host games directly"

Endret av TheScorp
Lenke til kommentar

Hvorfor i alle dager slipper de en multiplayer-demo? De tidligere spillene viste jo at det egentlig ikke er så kjempeinteressant, selv om potensialet i teorien er der når man har tre forskjellige raser å velge mellom. Problemet er å balansere det såpass at det blir underholdende for alle som spiller, og å finne noen fornuftige game modes. Er det en ren free-for-all Deathmatch det er snakk i denne demoen? Har ikke PC til å prøve selv, nå. Det minste de kunne gjort var å spandere på seg en lagmodus også i demoen.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Ja det der fatter jeg ikke, irriterer meg grenseløst. Ingen som har sett Predator filmen ? Hva var det som gjorde den dødsrå? Jo Predator i jungelen som jaktet på de en etter en. Det er det som er predatoren i sitt ESS. Isteden tvinger man dem i trange ganger ? Greitnok Aliens er vant til det men gud bedre ... hvert eneste spill har gjort det til nå.

 

Gi meg råsvær jungel, gi meg bar overkropp og muligheter for å sette ut feller. Gi meg blod og sår. Noen lag det vær så snill :p

Skulle ønske jeg studert spillutvikling siden så mange utviklere kommer opp med half ass ideer nå om dagene.

Endret av Avean
Lenke til kommentar

Førsteinntrykket var ikke noe særlig. Etter mye krangling med matchmaking systemet kom jeg til slutt inn i en gruppe som jeg fikk tatt litt med. Kontrollen virket seig og omgivelsene føltes alt for kaotiske, men etter omtrent 10 runder må jeg si spillet har vokst voldsomt. Siste matchen jeg tok var direkte nervepirrende der jeg lista meg rundt som eneste marine mot 2 predators og 3 aliens.

 

Spillet virker på mange måter litt gammeldags (ingen mulighet for å dukke eller iron sight), men det gjør egentlig ikke så mye når man blir vant til det. Synes også nærkamp systemet fungerer bra. Marines virket i overkant trege i begynnelsen, men etter litt prøving synes jeg faktisk det bidrar til å gjøre det hele mer spennende. De kunne dog med fordel ha gitt oss team deathmatch i demoen. Ren deathmatch blir til tider litt for tilfeldig og uoversiktlig for alle parter og representerer jo ikke hvordan de fleste kommer til å spille.

 

Jeg tror dette kan bli knall når vi får prøve de andre modusene og kan spille på dedikerte servere.

Endret av Galten
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...