Gå til innhold

Spill ID - Finn navnet på et glemt spill (Fra Innlegg.no)


Anbefalte innlegg

Ser etter ett point and click adventurer game fra mellom 1993-1998 en gang. Grafikken var i tegneseriestil og hadde til tider veldig bisarr humor. Det er desverre alt jeg husker.

Er det Discworld, Toonstruck eller Day of The Tentacle kansje? Det var litt lite å gå på, husker du noe av historie, setting, hovedperson o.l.? Det kan jo og hjelpe litt om du sier hvilke eventyrspill du vet at det ikke er.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Leter etter navnet på et slags enkelt lite vannscooterspill jeg spilte på 90-tallet en gang.

Ikke noe voldsomme greier, man kjørte rundt på en liten bane og så seg selv ovenfra hvis jeg husker riktig.

 

Hvis det var på N64 så er Wave race 64 et vannscooterspill

 

Woops, glemte å si at det var PC, sårri. Antakelig en del eldre enn det der også, etter hvordan jeg husker grafikken.

Lenke til kommentar

Jeg hadde et gammelt spill til SNES hvor man styrte en katt og man skulle fange garnnøster. Ja, spillet hørres helt mongo og veldig barnslig ut, men det er langt ifra slik dere ser det for dere. Husker at katten hadde på seg en hvit (?) t-skjorte og fiendene var romvesner (tror jeg). Er rimelig gammelt og min versjon var spansk, tror jeg : )

 

Takker for all hjelp ;D

Lenke til kommentar
Jeg hadde et gammelt spill til SNES hvor man styrte en katt og man skulle fange garnnøster. Ja, spillet hørres helt mongo og veldig barnslig ut, men det er langt ifra slik dere ser det for dere. Husker at katten hadde på seg en hvit (?) t-skjorte og fiendene var romvesner (tror jeg). Er rimelig gammelt og min versjon var spansk, tror jeg : )

 

Takker for all hjelp ;D

 

Høres ut som Bubsy

Lenke til kommentar
Jeg hadde et gammelt spill til SNES hvor man styrte en katt og man skulle fange garnnøster. Ja, spillet hørres helt mongo og veldig barnslig ut, men det er langt ifra slik dere ser det for dere. Husker at katten hadde på seg en hvit (?) t-skjorte og fiendene var romvesner (tror jeg). Er rimelig gammelt og min versjon var spansk, tror jeg : )

 

Takker for all hjelp ;D

 

Høres ut som Bubsy

 

Ahh! Digg, tuusen takk!

Lenke til kommentar

"Leter etter et spill jeg prøvde bare såvidt for ca. et halvt år siden. Er et turbasert strategispill til PC. Ligner på hearts of iron, men med bedre grafikk. Siden jeg bare prøvde såvidt kan jeg ikke så mye om karakteristisk gameplay, eneste jeg husker er at turtorialen gikk ut på noe flyangrep i stillehavet, er nesten sikker på at spillet var satt til WWII.

..også postet på diskusjon.no uten hell"

 

Er du helt sikker på at det ikke var Hearts of Iron 2? det har et tutorial med flyangrep i stillehavet, og noen båter og greier. Det er jo i og for seg ikke Hearts of Iron 1...

Lenke til kommentar

Han har allerede skrevet at han tenkte på HoI2. Apropos, gleder meg VELDIG til HoI3.:D

 

Jeg ser etter et spill jeg spilte rundt årtusenskiftet(tror jeg), på PC. Du spiller en handelsmann som reiser mellom planetene og tjener penger. Det er ingen kamphandlinger i spillet. Husker det er en figur som sier "money, money, MONEY!" med en slik ekkel stemme, tror det er kreditoren.

Lenke til kommentar

Hei. Da var det jeg som trenger hjelp, etter å ha lett lenge. Det er ganske lenge siden jeg spilte spillet, og det sitter som et vagt minne, men her kommer det jeg husker.

 

Det foregår på en øy, jeg er ganske sikker på at man spiller en strandet person. Enten et menneske eller en hund, er litt usikker der. Det er 2D, pek og klikk. Fargene er ganske sterke, og en av tingene jeg husker det gikk an å gjøre er å hugge palmer på stranden og bygge trehytter. Det er mulig at spillet heter noe med Robinson Crusoe, men jeg er ikke sikker. Perioden da jeg mener jeg spilte dette er fra 1996-2000, men kan godt være både eldre og nyere. Om spillet var på norsk eller engelsk husker jeg ikke. Var forresten til windows, 95 eller 98 tror jeg.

 

Håper noen kan hjelpe meg! :)

Lenke til kommentar

Til Deilemark, som postet egne tråder for dette:

 

Hei, når jeg va liten så hadde jeg ekstremt mange demo CD-er....

 

Da husker jeg et konge spill der du kjører radiostyrte bilder igjenom hus og nabolag. kan ikke komme på hva det heter

Var powerups og stuff også i spillet.

 

Et annet spill, var et FPS. Du bruke "leker" som våpen, og husker at en av gamemetodene var at skulle finne baller, 1-9 eller noe sånt, asså skulle du levere de, så var det og gjøre dette raskest.

 

Hjelp!

 

Det du leter etter het Re-Volt, og det er forresten i dag gratis. http://www.abandonia.com/en/games/908/Re-Volt.html

Endret av sfRoyal
Lenke til kommentar

Hei, når jeg va liten så hadde jeg ekstremt mange demo CD-er....

 

Da husker jeg et konge spill der du kjører radiostyrte bilder igjenom hus og nabolag. kan ikke komme på hva det heter

Var powerups og stuff også i spillet.

 

Et annet spill, var et FPS. Du bruke "leker" som våpen, og husker at en av gamemetodene var at skulle finne baller, 1-9 eller noe sånt, asså skulle du levere de, så var det og gjøre dette raskest.

 

Hjelp!

Lenke til kommentar
Hei. Da var det jeg som trenger hjelp, etter å ha lett lenge. Det er ganske lenge siden jeg spilte spillet, og det sitter som et vagt minne, men her kommer det jeg husker.

 

Det foregår på en øy, jeg er ganske sikker på at man spiller en strandet person. Enten et menneske eller en hund, er litt usikker der. Det er 2D, pek og klikk. Fargene er ganske sterke, og en av tingene jeg husker det gikk an å gjøre er å hugge palmer på stranden og bygge trehytter. Det er mulig at spillet heter noe med Robinson Crusoe, men jeg er ikke sikker. Perioden da jeg mener jeg spilte dette er fra 1996-2000, men kan godt være både eldre og nyere. Om spillet var på norsk eller engelsk husker jeg ikke. Var forresten til windows, 95 eller 98 tror jeg.

 

Håper noen kan hjelpe meg! :)

 

Jeg fant nettopp et spill på loftet som heter "Robinson - Et spennende overlevelsesspill". Overraskende nok virket det på Windows Vista av alle ting :D

Det er altså av typen pek og klikk, 2D og er nokså barnevennlig!

post-215-1095345428_thumb.jpg

post-57-1095345741_thumb.jpg

post-23-1095350919_thumb.jpg

 

Var dette riktig spill?

Lenke til kommentar
Husker for veldig lenge siden, på 90 tallet :p tror du spilte en huleboern, hele greia var på en måte som supermario bare med en huleboer :S

 

Muligens at det kan være Caveman Ninja?

 

Hei, når jeg va liten så hadde jeg ekstremt mange demo CD-er....

 

Da husker jeg et konge spill der du kjører radiostyrte bilder igjenom hus og nabolag. kan ikke komme på hva det heter

Var powerups og stuff også i spillet.

 

Et annet spill, var et FPS. Du bruke "leker" som våpen, og husker at en av gamemetodene var at skulle finne baller, 1-9 eller noe sånt, asså skulle du levere de, så var det og gjøre dette raskest.

 

Hjelp!

 

Det første høres ut som Re-volt.

Endret av Sirius Cobra
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...