Gå til innhold

Tiårets beste spill (50-41)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Baldur's Gate 2 - Rett inn på top 5.

Diablo 2

Warcraft 3

World of warcraft

Morrowind

Half Life 2/orange box

 

Dette er titlar som eg meinar bør kome innom top 10

 

Andre gode spel som bør vere elles på lista

 

Dragon Age

Medieval II Total war

Battlefield 1942

Max payne

Oblivion

Football Manager ----

GTA 3 / vice city/ San Andreas (IV fortjener ikkje å vere på top 50, snakk om baisj)

FIFA ----

Lenke til kommentar

Synes ikke Portal har noe på listen å gjøre (var noen som nevnte det) var altfor kort til at det ga meg samme følelsen som feks: Dragon Age har gjort. Godt og kort, men ikke langt nok til at jeg synes det var verdt pengene.

 

Det skal jammen bli spennende hvilke spill som kommer på de resterende 40 spillene, jeg skal ikke klage på plasseringen av spillene deres pga. jeg er flau over og se så mange titler jeg aldri har spillt der :)

 

 

regner med Battlefield 2, Half Life 2, og sikkert Baldurs Gate spillene kommer på listen. Men som sagt.. ren gjetting ! :D

Lenke til kommentar

Artig at et FlatOut spill er med, siden det er et av de få bilspillene jeg noensinne har fått noe ut av. Har forresten ikke prøvd UC siden jeg har fått inntrykk at det er for lite nytt i forhold til to'ern. Hadde vært ålreit med en oppfølger, har blitt litt mer interessert i sånne spill etter at jeg kjøpte xbox kontroller til pc'en ;)

 

Noen spill jeg regner med kommer på lista etterhvert:

HalfLife 2

Bioshock

Fallout 3

Batman: Dark Asylum

Left4Dead 1 eller 2

FarCry?

TES4: Oblivion

 

Synes ikke Portal har noe på listen å gjøre (var noen som nevnte det)

 

Jeg er faktisk helt enig. For min del har det ingenting med lengden på spillet å gjøre; synes det rett og slett er veldig mange andre spill som er mye bedre og morsommere.

 

Jeg ble også egentlig litt skuffet over Portal. Jeg synes humoren osv var genial, men gameplayet ble liksom aldri det jeg hadde forventet etter å ha lest begeistrede anmeldelser osv..

Lenke til kommentar

Jeg venter bare spent på å se hvor langt opp Portal kommer.

 

Egentlig det eneste spillet jeg bryr meg litt om på en måte når det gjelder slike lister, fordi det er forholdsvis utradisjonelt hva spilltyper og spilletid angår, men presenterer allikevel en knakende sterk historie og har en fabelaktig sisteboss.

Lenke til kommentar

I mitt eget hode havnet FFX omtrent 40 plasser for langt nede på lista, men men er lite man kan gjøre med det.

 

Top 10 lista mi ville vært noe sånt:

 

World of Warcraft

FF X

Warcraft III: Reign of Chaos

FF IX (Var vel år 2000 det kom ut)

The Legend of Zelda: Majora's Mask

Warcraft III: The Frozen Throne (ja faktisk)

HL2

Gears of War 2

Modern Warfare 2

Heroes of Might and Magic IV (Fy faen så genialt dette var)

Endret av Lightningwolf
Lenke til kommentar

Mesteparten av spillene på liste har jeg ikke spilt, men syntes det er litt trist at Dead Rising kommer foran Call of Duty 4: Modern Warfare. Førstnevnte syntes jeg var et spill av middels kaliber med et noe tregt gameplay og en irriterende og unødvendig lagringsmetode, mens sistnevnte er noe jeg mener om ikke har revolusjonert multiplayer, i alle fall har forbedret den drastisk og i en viss grad har preget spillindustrien de siste årene.

 

Men, selvfølgelig, det er deres mening, jeg sier bare min. :) Jeg kommer til å følge godt med på artikkelserien, og forventer noen spill som begynner på bokstaven H blant top-ti!

Lenke til kommentar

The Legend of Zelda: Majora's Mask

Oioi, den kom jo dette tiåret. Da må jo den havne veldig høyt opp, hvis de har husket den vel og merke. :)

 

Skal se ann utviklingen fremover før jeg kommer med antakelser, det er jo 40 plasser igjen og tusenvis av spill som kan fylle de plassene. Men av spill jeg har spilt så tror jeg Portal, Half-Life 2, Morrowind, The Witcher og Dragon Age, men det er så utrolig mange jeg mener fortjene å komme på denne lista, og jeg har aldri vært flink til å rangere ting så jeg skal ikke komme med noen uttalelser om hva som kommer hvor. :)

Lenke til kommentar

Hoy! Siden Kotor 2 er på listen forventer jeg også å se det originale Kotor på listen, jeg synes personlig eneren var best og det er også det jeg har fått inntrykk av at den allmenne oppfatningen er. Jeg er også ganske sikker på at eneren generelt ble bedre mottatt av anmelderne også.

 

Det er nok sikkert at vi ser Half Life 2 på listen, som fortsatt idag er noe av det fremste innen fps sjangeren. Gravity gun, god story, stemningen i Ravenholm og morsomme fysikk gåter gjorde spillet både unikt og kunne vel kalles "genre defining". Er nok fortsatt i dag det beste fps spillet jeg har spilt.

Lenke til kommentar

Som vanlig sklir jeg skeivt ut med gamer sine meninger :p Og det begynner allerede på toppen av siden :)

Metroid Prime på 50. plass :) De skryter jo selvsagt av spillet men noe lavere enn topp 10 dette tiåret kommer ikke Metroid Prime ihvertfall på min liste.. bare å grue seg til hva som svimer seg inn på topp 10 på denne kåringa tenker jeg :)

Lenke til kommentar

Jeg er i hvertfall enig i listen hittil. :) Gleder meg til resten. Spill jeg håper og tror får plass på listen inkluderer (i tilfeldig rekkefølge):

 

Red Alert 2

Far Cry (ikke FC2)

MGS 3

Kanskje en av Flight Sim-spillene? Lite trolig, men jeg synes de fortjener en plass blandt de 50 beste.

Halo: CE

Crysis

GTA 3

Half-Life 2

Portal

Left 4 Dead 1

Company of Heroes (og/eller World in Conflict)

 

 

 

Og sikkert flere, men det er i hvertfall noen jeg tror kommer med.

Lenke til kommentar

COD MW så langt nede skjønner jeg ikke helt. Men det er deres liste, ikke min. :)

Spørsmålet er:

Hva er det som er så sabla bra ved Single-Playeren til MW?

 

Det eneste jeg virkelig ble "awestruck" av i enspiller-delen var Tsjernobyl-oppdraget, resten var bare et generiskt skytespill i mine øyne.

 

For min egen del var hele singleplayerdelen en eneste stor, cinematisk opplevelse som var veldig fengende fra start til slutt. Forøvrig det eneste spillet der jeg virkelig satt med en klump i halsen på slutten. Min interesse for krigføring, eldre eller moderne, kommer også godt med. (Har sett Generation Kill og Band of Brothers altfor mange ganger :))

 

Selvfølgelig, dette er jo en smakssak, men for min del så er Modern Warfare blant topp 10, og heller MW2 nede blant de første på lista. Ble skuffet av oppfølgeren, to say the least.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...