Gå til innhold

Tiårets beste spill (50-41)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er mange av disse spillene jeg ikke har prøvd, men det er herlig å lese om spill dere utelukkende har pent å si om. Ekte spillerglede på innsiden av de til tider beinharde kritikerne med fine begrunnelser og oppriktig entusiasme gjør, ihvertfall denne artikkelen, til en sann glede å lese. Gleder meg til å se hvilke spill det er som befinner seg på topp 40!

Har ingen formening om hva det er som lager et skikkelig kvalitetsspill(lar meg påvirke av hype i for stor grad), men jeg gjetter på at minst ètt Halo-spill kommer, samt Half-Life 2. Muligens også Guitar Hero/Rock Band, siden det er topp 40.

Endret av Laland
Lenke til kommentar

Blir interessant å følge med på dette. Er sannelig ikke sikker på hvilket spill jeg hadde satt øverst selv, men blir "skuffet" om jeg ikke finner noen av disse på lista: No One Lives Forever 2, Elite Beat Agents, Resident Evil 4, Gran Turismo 3, Pixeljunk Monsters.

Endret av leterel
Lenke til kommentar

Haha, her tipper jeg det kommer til å bli bråk etterhvert.... interessant å se hvordan lista blir til slutt.

 

Om ikke skribentene har kommet med mer enn 10 favoritter hver, så kan det vel fort bli litt tilfeldig hva som lander på førsteplass. Siden fire hadde Dragon Age som årets spill så kanskje Baldur's Gate 2 inntar førsteplassen... Ville ikke akkurat vært en bombe, og ingen kunne klagd på det.

Lenke til kommentar

Dead Rising foran Modern Warfare, og Modern Warfare 2 utenfor de 50 beste? Spenstig.

 

Gleder meg til å se hvor dere setter GTA IV, som i mine øyne var en gedigen skuffelse. Vil dere inkludere tilleggstitler som Ballad of Gay Tony, Shivering Isles o.l, eller vil det kun være orginalspill som blir vurdert?

 

Også spent på å se hvor Ico, Bioshock, Halo, <- GTA IV-titlene og CS plasserer seg.

Lenke til kommentar

Det er ingen som har sagt at Modern Warfare 2 er utenfor lista, selv om den første posten min kanskje kunne tolkes dithen. Utvidelsespakker hadde helt sikkert blitt vurdert om noen hadde nominert de, men det var det ingen som gjorde. Det forstår jeg også godt, da jeg ikke kan forstå at noen utvidelser de siste ti årene skal kunne overgå de mest prominente fullversjonsspillene.

Lenke til kommentar

Det er ingen som har sagt at Modern Warfare 2 er utenfor lista, selv om den første posten min kanskje kunne tolkes dithen. Utvidelsespakker hadde helt sikkert blitt vurdert om noen hadde nominert de, men det var det ingen som gjorde. Det forstår jeg også godt, da jeg ikke kan forstå at noen utvidelser de siste ti årene skal kunne overgå de mest prominente fullversjonsspillene.

Okay, da misforsto jeg. Forøvrig ser jeg ikke noen grunn til at utvidelsespakkes ikke kunne være fullverdige, da mine nevnte eksempler nok har vel så høye budsjett og status som de fleste andre spillene som blir produsert. The Lost & The Damned og Ballad of Gay Tony er i mine øyne nesten mer standalone titler enn utvidelsespakker. Men uansett, jeg skjønner at dere ikke har nominert de.

Lenke til kommentar

.. men jeg gjetter på at minst ètt Halo-spill kommer, samt Half-Life 2. Muligens også Guitar Hero/Rock Band, siden det er topp 40.

Det er etter min mening bare ett Halo spill som fortjener å havne på en slik liste og det er Combat Evolved. Ingen av de andre spillene klarte å rekke opp til det, multiplayer eller ei. Det er jo selvfølgelig bare min mening og alle andre har sin, men likevel. Combat Evolved er the shit i den serien.

 

Hal-Life 2 ser jeg på som en selvfølge, samme som GTA San Andreas, Metal Gear Solid 2, God of War, Gears of War og Portal. Dette er, igjen, mine meninger og jeg sier ikke noe som helst annet. Prøv å vri på det den som vil.

Lenke til kommentar

Forventer at Age of Mythology havner et sted på lista. Samme med Resident Evil 4, Mass Effect, Half-Life 2, KOTOR, The Witcher, Battlefield 2, og et av Trackmania-spillene mener jeg også hører hjemme på lista et sted :p

 

Og skryt: Fin liste hittil! Riktignok synes jeg Cod: MW er et relativt dårlig spill som ikke hører hjemme der, men samtidig skal det sies at mange er uenig med meg i det. Resten av lista var forøvrig fin, og jeg gleder meg til å lese neste del :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...