Gå til innhold

Piranha Bytes - Risen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har kjøpt alchemyst tingen hos sump farmeren. Men hvordan lager man potiones og andre ting? Finner ikke ut hvordan man gjør det..

 

Du lærer alchemy, kjøper oppskriften og bruker alchemy lab. Som du finner hos de som lærer/selger alchemy ting.

Endret av Stifi
Lenke til kommentar

Spørsmål om Chapter 2

 

Hvor er hula til Gyrger? Har lett all over the place, finner den ikke noe sted. Er den oppe ved de Undeadsa i den ødelagte borgen?

 

Takk for hjelp.

 

 

 

Han er en del east, over en bro som fører til en seperat "øy". Han er ved ruinene der gnomene holder til, mulig det er skjelleter der også men mest gnomer. Før du går over broen jeg nevnte så vil du møte en hunter.

 

Lenke til kommentar

Spørsmål om Chapter 2

 

Hvor er hula til Gyrger? Har lett all over the place, finner den ikke noe sted. Er den oppe ved de Undeadsa i den ødelagte borgen?

 

Takk for hjelp.

 

 

 

Han er en del east, over en bro som fører til en seperat "øy". Han er ved ruinene der gnomene holder til, mulig det er skjelleter der også men mest gnomer. Før du går over broen jeg nevnte så vil du møte en hunter.

 

 

Takk skarru ha, sjekker nå :)

Lenke til kommentar

Spørsmål om Chapter 2

 

Hvor er hula til Gyrger? Har lett all over the place, finner den ikke noe sted. Er den oppe ved de Undeadsa i den ødelagte borgen?

 

Takk for hjelp.

 

 

 

Han er en del east, over en bro som fører til en seperat "øy". Han er ved ruinene der gnomene holder til, mulig det er skjelleter der også men mest gnomer. Før du går over broen jeg nevnte så vil du møte en hunter.

 

 

Takk skarru ha, sjekker nå :)

 

Finner han ikke jeg, Jeg kommmer ikke lenger øst ihvertfall, uten å gå ned i swampen, mulig jeg er for langt nord.

 

 

 

 

Kan legge ved et bilde av mapet mitt, jeg har trålet dette området for det det er verdt. Det er en hengebro, men den leder ikke til noen hunter.

Endret av Mammakamel v2.0
Lenke til kommentar

Spørsmål om Chapter 2

 

Hvor er hula til Gyrger? Har lett all over the place, finner den ikke noe sted. Er den oppe ved de Undeadsa i den ødelagte borgen?

 

Takk for hjelp.

 

 

 

Han er en del east, over en bro som fører til en seperat "øy". Han er ved ruinene der gnomene holder til, mulig det er skjelleter der også men mest gnomer. Før du går over broen jeg nevnte så vil du møte en hunter.

 

 

Takk skarru ha, sjekker nå :)

 

Finner han ikke jeg, Jeg kommmer ikke lenger øst ihvertfall, uten å gå ned i swampen, mulig jeg er for langt nord.

 

 

 

 

Kan legge ved et bilde av mapet mitt, jeg har trålet dette området for det det er verdt. Det er en hengebro, men den leder ikke til noen hunter.

 

Du må skaffe deg ett bedre kart, det der er bare sørvest-sida av øya.

Lenke til kommentar

Først og fremst takk til Ares og Onkel for de svarene jeg fikk på forrige side..

 

 

Men, jeg lurer på litt mer..

 

Denne gangen på utviklingen, progresjonen og forhold til diverse andre steder og fraksjoner etter oppdrag i Dons camp.. (Fortsatt kapittel 1)

 

 

 

Sånn.. jeg har ledet et angrep mot nærmeste klynge av Warriors of the Order.. og vant jo.. men, jeg er ikke helt medlem av Don enda.. selv om det er mulig at det er der jeg kommer til å ende opp.. Uansett: Når jeg kom til en liten gård, husker ikke hva den het, men den ligger ikke så langt unna den enslige "koselige" hytta hvor han skattejegeren holder hus, så er det to munker(?) som sitter ved et bål og har sin siste quest.. de forholder seg helt rolige til meg! Men, det er et par rekrutter, og en (som det tilsynelatende aldri går an å drepe) som heter Severin?, de angriper meg uten at jeg har gjort dem noe... annet enn det å angripe de andre(!) fra det første stedet, men de er jo langt unna.. så: Er det slik at de vil angripe meg pga dette, selv om de ikke har sett at det faktisk var jeg som gjorde det, eller er dette en slags bug? For, resultatet er at når jeg beseiret dem, så drepte jeg dem ikke, men slo dem bare bevisstløse.. men, de angrep meg jo gang på gang etter det, så jeg så meg nødt til å drepe dem helt .. lurer på om dette er en bug og jeg har ødelagt mye, eller om det er slik det skal være!? Fordi det er bare rekruttene som har angrepet meg, han Severin, og en eller to andre (med navn), som er oppe ved husene..

 

 

En annen sak.. det er flere quester i Dons camp som jeg ikke har fullført.. selv om jeg ikke skjønner hvordan jeg skal fullføre dem..

 

Den ene er å få tilbake Sam i arbeid, altså jakt.. jeg har sagt at det er ordnet opp med Brogar, men det vet jeg ikke om jeg har gjort.. men, questen står nå åpen... Jeg har også igjen "pengeutpressingsspørsmålet", enda jeg har (hadde i hvert fall) listen, og samlet inn alle pengene.. men ingen bryr seg mer.. jeg har heller ikke gjort noe med "power struggle", og ikke får jeg sloss mot Brogar og ikke vinner jeg "arena-konkurransen"..

 

 

 

 

Takk for all hjelp1 :)

 

EDIT: Har nå spilt i 15 timer ca.. og er level 7, eller snart 8.. og på kapittel 1 ..

Endret av Bone
Lenke til kommentar

Først og fremst takk til Ares og Onkel for de svarene jeg fikk på forrige side..

 

 

Men, jeg lurer på litt mer..

 

Denne gangen på utviklingen, progresjonen og forhold til diverse andre steder og fraksjoner etter oppdrag i Dons camp.. (Fortsatt kapittel 1)

 

 

 

Sånn.. jeg har ledet et angrep mot nærmeste klynge av Warriors of the Order.. og vant jo.. men, jeg er ikke helt medlem av Don enda.. selv om det er mulig at det er der jeg kommer til å ende opp.. Uansett: Når jeg kom til en liten gård, husker ikke hva den het, men den ligger ikke så langt unna den enslige "koselige" hytta hvor han skattejegeren holder hus, så er det to munker(?) som sitter ved et bål og har sin siste quest.. de forholder seg helt rolige til meg! Men, det er et par rekrutter, og en (som det tilsynelatende aldri går an å drepe) som heter Severin?, de angriper meg uten at jeg har gjort dem noe... annet enn det å angripe de andre(!) fra det første stedet, men de er jo langt unna.. så: Er det slik at de vil angripe meg pga dette, selv om de ikke har sett at det faktisk var jeg som gjorde det, eller er dette en slags bug? For, resultatet er at når jeg beseiret dem, så drepte jeg dem ikke, men slo dem bare bevisstløse.. men, de angrep meg jo gang på gang etter det, så jeg så meg nødt til å drepe dem helt .. lurer på om dette er en bug og jeg har ødelagt mye, eller om det er slik det skal være!? Fordi det er bare rekruttene som har angrepet meg, han Severin, og en eller to andre (med navn), som er oppe ved husene..

 

 

En annen sak.. det er flere quester i Dons camp som jeg ikke har fullført.. selv om jeg ikke skjønner hvordan jeg skal fullføre dem..

 

Den ene er å få tilbake Sam i arbeid, altså jakt.. jeg har sagt at det er ordnet opp med Brogar, men det vet jeg ikke om jeg har gjort.. men, questen står nå åpen... Jeg har også igjen "pengeutpressingsspørsmålet", enda jeg har (hadde i hvert fall) listen, og samlet inn alle pengene.. men ingen bryr seg mer.. jeg har heller ikke gjort noe med "power struggle", og ikke får jeg sloss mot Brogar og ikke vinner jeg "arena-konkurransen"..

 

 

 

 

Takk for all hjelp1 :)

 

EDIT: Har nå spilt i 15 timer ca.. og er level 7, eller snart 8.. og på kapittel 1 ..

 

 

når det gjelder penge uttpressings spørsmålet så er det en alle overser, det er en som sitter oppe bak arenaen, du må få penger fra han også, etter det så må du vinner over alle fighters, Domingo, lorenzo, craig og en eller annen person. Etter du har gjort det kan du ta å banke skitten ut av Brogar, husk å ta å loot folka du banker, de har items du trenger. Du må også sanke sverd deler fra alle folka. Når alt er gjort så vil du til slutt få gjort ferdig Sam Questet. Da kan du gi Sam lov til å gå og hunte siden du har tatt over for plassen til brogar.

 

Lenke til kommentar

Først og fremst takk til Ares og Onkel for de svarene jeg fikk på forrige side..

 

 

Men, jeg lurer på litt mer..

 

Denne gangen på utviklingen, progresjonen og forhold til diverse andre steder og fraksjoner etter oppdrag i Dons camp.. (Fortsatt kapittel 1)

 

 

 

Sånn.. jeg har ledet et angrep mot nærmeste klynge av Warriors of the Order.. og vant jo.. men, jeg er ikke helt medlem av Don enda.. selv om det er mulig at det er der jeg kommer til å ende opp.. Uansett: Når jeg kom til en liten gård, husker ikke hva den het, men den ligger ikke så langt unna den enslige "koselige" hytta hvor han skattejegeren holder hus, så er det to munker(?) som sitter ved et bål og har sin siste quest.. de forholder seg helt rolige til meg! Men, det er et par rekrutter, og en (som det tilsynelatende aldri går an å drepe) som heter Severin?, de angriper meg uten at jeg har gjort dem noe... annet enn det å angripe de andre(!) fra det første stedet, men de er jo langt unna.. så: Er det slik at de vil angripe meg pga dette, selv om de ikke har sett at det faktisk var jeg som gjorde det, eller er dette en slags bug? For, resultatet er at når jeg beseiret dem, så drepte jeg dem ikke, men slo dem bare bevisstløse.. men, de angrep meg jo gang på gang etter det, så jeg så meg nødt til å drepe dem helt .. lurer på om dette er en bug og jeg har ødelagt mye, eller om det er slik det skal være!? Fordi det er bare rekruttene som har angrepet meg, han Severin, og en eller to andre (med navn), som er oppe ved husene..

 

 

En annen sak.. det er flere quester i Dons camp som jeg ikke har fullført.. selv om jeg ikke skjønner hvordan jeg skal fullføre dem..

 

Den ene er å få tilbake Sam i arbeid, altså jakt.. jeg har sagt at det er ordnet opp med Brogar, men det vet jeg ikke om jeg har gjort.. men, questen står nå åpen... Jeg har også igjen "pengeutpressingsspørsmålet", enda jeg har (hadde i hvert fall) listen, og samlet inn alle pengene.. men ingen bryr seg mer.. jeg har heller ikke gjort noe med "power struggle", og ikke får jeg sloss mot Brogar og ikke vinner jeg "arena-konkurransen"..

 

 

 

 

Takk for all hjelp1 :)

 

EDIT: Har nå spilt i 15 timer ca.. og er level 7, eller snart 8.. og på kapittel 1 ..

 

 

 

 

Den campen med Severin var fientlig mot meg også fram til jeg nådde kapittel 2 og fikk en quest der jeg skulel snakke med Severin. Da ble de plutselig fromme som lam og samarbeidsvillige! Usikker på om de alltid er fientlige i kapittel 1, men det er iallfall ikek unormalt.

 

Mest sannsynligvis så har du ikke samlet inn penger fra alle enda.Har du for eksempel husket han som dyrker weed og assistenten hans? hva med de to som graver ute i sumpen? han hunteren som står ved inngangen til sumpen som du drepte en rotworm med?

 

En annen enkel løsning på problemene dine er å google navnet på questet og se om andre har samme problem som deg. Fant noen svar jeg lurte på på den måten :)

 

 

Lenke til kommentar

Bone: Du har allerede fått en del hjelp ser jeg, men når det gjelder power struggle:

 

Gjorde meg ferdig med første del av don camp i går og dro videre til harbour town, og merket også at noen av oppgavene man må gjøre for å snakke med don er litt buggy.

Når det gjelder arena konkurransen kan du bare si i fra til Craig at du vil kjempe og gå til hver utfordrer. Jeg er tror ikke du må vedde (hadde mulighet til å spørre Lorenzo uten å satse noen penger på kampen).

Hvis du banket opp Lorenzo vil han ikke kjempe mot deg, men spillet later som om du har slått han likevel. Tror det samme gjelder Craig hvis han er sur på deg.

Du må spørre Richardo, Craig, Lorenzo og Domingo før du går til Brogar.

Hvis du ikke får opp dialogalternativet hos Brogar kan det være du må snakke med Rachel først.

Da får du til slutt beskjed av henne om å konfrontere Brogar.

 

Når det gjelder å vinne kampen mot Brogar så råder jeg deg til å bruke blokkering for alt det er verdt. Vær tålmodig og vent på en åpning rett etter han har angrepet deg. Vær forsiktig siden han av og til angriper to ganger. Løp vekk og drikk potions hvis du blir skadet. Det kan ta en stund, men du burde klare det med et vanlig sverd. Worker clothes gir deg litt ekstra beskyttelse.

 

 

Ble mye tekst, men håper det hjelper. Ble litt forvirret selv av den oppgaven.

 

Takk for svaret du ga meg Onkel. Så plutselig at du hadde svart på det om trading en gang før. Må ha gått glipp av det første gang jeg leste gjennom tråden. Fint at du tok deg bryet med å svare en gang til. :)

Begynner endelig å få inn litt penger nå. Sneak er utrolig nyttig. Fant en sneak ring i harbour town. Hvis noen lurer på hvor den er:

 

Kan grave opp en kiste rett ved siden av bygningen Commander Carlos er. Er til høyre for vakten bak et skjelett. Veldig nyttig ring. Fant ut hvor den var når jeg lette på google etter en trainer for sneak i harbour town. Bedre å slippe å bruke LP på det med det første :)

 

Endret av Nether
Lenke til kommentar

Eg tørr ikkje å lese noko i denne tråden her i frykt for å lese noko eg ikkje vil vite, men eg må berre slenge inn ein kommentar om at Risen er eit nydeleg spel! :D

 

Veit ikkje helt om det er helt oppe med Gothic 2, men eg storkosar meg i alle fall. Litt synd at min to år gamle bærbare ikkje klarer å vise spelet i all sin prakt, men får ta det igjen når eg spelar spelet på nytt ein gong i framtida :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...