Gå til innhold

Piranha Bytes - Risen


Anbefalte innlegg

Er det 2 eller 3 factions i Risen. Har spilt i 4 timer nå. Men har litt problemer med å forstå om the Order eller hva de heter og the Inqusition er to forskjellige grupper? Jeg har vel mer eller mindre forståt det som det er to forskjellige. Men holder ikke begge til i klosteret? Hvorfor gjør de det om de ikke er samme gruppe? Kan noen utdype dette litt uten for stor spoiler?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det 2 eller 3 factions i Risen. Har spilt i 4 timer nå. Men har litt problemer med å forstå om the Order eller hva de heter og the Inqusition er to forskjellige grupper? Jeg har vel mer eller mindre forståt det som det er to forskjellige. Men holder ikke begge til i klosteret? Hvorfor gjør de det om de ikke er samme gruppe? Kan noen utdype dette litt uten for stor spoiler?

 

Er 2 factions, men 3 klasser.

 

Don's Gjeng: Warrior

Inquisition: Både Mager, og Warriors of Order.

Lenke til kommentar

Fant Stealbeard hus første gangen, har lyst til å sjekek noe der nå men finner det ikke... Noen som kan beskrive?. Tror jeg har gått mellom hvert hus 5 ganger nå.

 

Hvorfor jeg leter:

 

 

Når piratene trua med meg med å hente skatten for dem, trakk jeg sverdet å slakta hele gjengen og hentet skatten. Men nå er det ingen indigaksjon på hvor dama er. Derfor jeg skal lete i steelbeards hus. Noen?

 

 

Endret av SimalarioN
Lenke til kommentar

Fant Stealbeard hus første gangen, har lyst til å sjekek noe der nå men finner det ikke... Noen som kan beskrive?. Tror jeg har gått mellom hvert hus 5 ganger nå.

 

Hvorfor jeg leter:

 

 

Når piratene trua med meg med å hente skatten for dem, trakk jeg sverdet å slakta hele gjengen og hentet skatten. Men nå er det ingen indigaksjon på hvor dama er. Derfor jeg skal lete i steelbeards hus. Noen?

 

 

 

 

Patty befinner seg innelåst i et rom i den første av ruinene du passerer på veien til West Coast

 

 

edit; btw, tror jeg har gitt det svaret der 3 ganger nå >_>

Endret av Vaine
Lenke til kommentar

Merklig du ikke har fått det med deg, men Nei og takk for det.

 

Amir90:

Hmm forstår ikke helt hvorfor du må gjenta dette igjen, om du har bestemt deg for at du ikke får det til kan du ikke bare finne på noe annet?.

 

Har gitt opp med dette spillet :/

Er visst ikke min form for rollespill :)

 

Får ikke til dette spillet :huh:
Endret av SimalarioN
Lenke til kommentar

Fy flate dette er et stykk fantastisk bra spill! Muligens det beste open-world rpget jeg noengang har spilt! Tror dette er hva jeg hadde syntes om Gothic 2 om jeg spilte det når det utgitt og ikke 5 år etterpå :p

 

Hadde jo problemer med at savegamen min var korrupt(pga. demoen mest sannsynlig, fortsatte på saven fra demoen i fullversjonen.) og gjenstander manglet i Harbour Town, men bestemte meg for å reinnstallere spillet, slette alle saver og begynne på ny. Gjett om jeg ikke angrer på det :)

 

Akkurat lært meg prospecting, så etterjobb idag er det rett hjem og ut hogge stein :p Lyst på et nytt sverd, har ENDA det sverdet med 15 skade :( Fikk dog et fint skjold fra den ene vakten i byen som absolutt skulle drepe meg i forbindelse med et oppdrag. Måtte kite han igjennom hele byen med crossbow!

Lenke til kommentar

Merklig du ikke har fått det med deg, men Nei og takk for det.

 

Amir90:

Hmm forstår ikke helt hvorfor du må gjenta dette igjen, om du har bestemt deg for at du ikke får det til kan du ikke bare finne på noe annet?.

 

Har gitt opp med dette spillet :/

Er visst ikke min form for rollespill :)

 

Får ikke til dette spillet :huh:

 

 

Må ha blandet noen forums her xD

Lenke til kommentar

Går det ikke ann å blokkere angrep fra beasts med staven?

Hvor finner jeg en som kan lære meg lockpicking? Don's Camp er eneste plassen jeg ikke har vært enda.

Gjør lock pick-spellen samme nytte som lock pick egenskapen forresten?

Regner med det er i Monastery jeg får trene alchemy rank 3 også.

 

Pick pockets er utrolig underholdende egenskap, stjeler våpen rett ut av armene på folk, for ikke å snakke om quest items o.l :D

 

Kom nylig til Monastery (fra Harbor Village) for å bli mage (er omkring lvl 10 nå).

Prøver å utforske alle kriker og kroker jeg måtte komme over. Drepe, loote, plukke og naske. :p

Endret av PantZman
Lenke til kommentar

Går det ikke ann å blokkere angrep fra beasts med staven?

Hvor finner jeg en som kan lære meg lockpicking? Don's Camp er eneste plassen jeg ikke har vært enda.

Gjør lock pick-spellen samme nytte som lock pick egenskapen forresten?

Regner med det er i Monastery jeg får trene alchemy rank 3 også.

 

Pick pockets er utrolig underholdende egenskap, stjeler våpen rett ut av armene på folk :D

 

Kom nylig til Monastery (fra Harbor Village) for å bli mage (er omkring lvl 10 nå).

 

 

Mener både Cid og Patty kan lære deg lockpicking.

Du finner disse 2 i Harbour City.

 

Open Lock spellen åpner låsen/kista momentant, uten stresset med å 'picke' låsen.

 

Alchemy rank 3 mener jeg alchemisten i harbour city kan lære deg, du finner ham i Market District, rett back Sonja's Brothel.

 

Ang. blocking med staver, så kan jeg ikke uttale meg. Har ikke spilt som Warrior of Order ennå.

 

Lenke til kommentar

 

 

Mener både Cid og Patty kan lære deg lockpicking.

Du finner disse 2 i Harbour City.

 

Open Lock spellen åpner låsen/kista momentant, uten stresset med å 'picke' låsen.

 

Alchemy rank 3 mener jeg alchemisten i harbour city kan lære deg, du finner ham i Market District, rett back Sonja's Brothel.

 

Ang. blocking med staver, så kan jeg ikke uttale meg. Har ikke spilt som Warrior of Order ennå.

Alle disse er død, vil ikke snakke eller lære meg noe mer. Har snakket med alle angående lockpicking uten hell. Mulig jeg myrdet noen for tidlig. :<

Blir vel å gå for lockpick spellen og får forhåpentligvis alchemy rank 3 fra han i Monastery.

Endret av PantZman
Lenke til kommentar

 

 

Mener både Cid og Patty kan lære deg lockpicking.

Du finner disse 2 i Harbour City.

 

Open Lock spellen åpner låsen/kista momentant, uten stresset med å 'picke' låsen.

 

Alchemy rank 3 mener jeg alchemisten i harbour city kan lære deg, du finner ham i Market District, rett back Sonja's Brothel.

 

Ang. blocking med staver, så kan jeg ikke uttale meg. Har ikke spilt som Warrior of Order ennå.

Alle disse er død, vil ikke snakke eller lære meg noe mer. Har snakket med alle angående lockpicking uten hell. Mulig jeg myrdet noen for tidlig. :<

Blir vel å gå for lockpick spellen og får forhåpentligvis alchemy rank 3 fra han i Monastery.

 

Det er i slike situasjoner Tell Joke scrolls kommer til god nytte :)

Lenke til kommentar

Og då var eg ferdig med første gjennomspeling, som magikar. I rein speletid låg eg på 37-38 timar. Om eg reknar med dei gongane eg måtte laste inn på nytt, blir det vel rundt 40.

 

Eg synast slutten kom litt brått og litt for tidleg, men det er eigentleg det største negative eg kan seie om spelet. Eg håpar dei tek ein "Night of the Raven", og lagar ein bra add-in som kan forlenge det ein del. Akkurat no spørs det om eg skal hente inn nest siste lagra spel og utforske meir, eller om eg skal starte heilt frå nytt og slutte meg til Giml...Don Esteban. :)

 

Kay

Lenke til kommentar

 

 

Mener både Cid og Patty kan lære deg lockpicking.

Du finner disse 2 i Harbour City.

 

Open Lock spellen åpner låsen/kista momentant, uten stresset med å 'picke' låsen.

 

Alchemy rank 3 mener jeg alchemisten i harbour city kan lære deg, du finner ham i Market District, rett back Sonja's Brothel.

 

Ang. blocking med staver, så kan jeg ikke uttale meg. Har ikke spilt som Warrior of Order ennå.

Alle disse er død, vil ikke snakke eller lære meg noe mer. Har snakket med alle angående lockpicking uten hell. Mulig jeg myrdet noen for tidlig. :<

Blir vel å gå for lockpick spellen og får forhåpentligvis alchemy rank 3 fra han i Monastery.

 

 

Cid kan lære deg lock pick rank 3 etter at du har renvasket han fra anklagene om at han har stjelt (dette støtter Don)

Alchemy 3 kan læres flere steder, blant annet i Don camp og monastery.

 

Anbefaler lockpick skillen fremfor spellen, det er MANGE kister å lockpicke i spillet og spellen koster mye mana.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...