Gå til innhold

Piranha Bytes - Risen


Anbefalte innlegg

Har gitt opp med dette spillet :/

Er visst ikke min form for rollespill :)

 

Vet ikke helt hvor langt du har kommet, men spillet blir desidert bedre ettersom man kommer litt lenger ut. Chapter 1-2 kunne trengt en god del ekstra spill-testing. Sent chapter 2 og 3 er ganske bra, men føler etterhvert at det er lite nytt igjen selv om jeg ikke er nær slutten enda.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann! :)

 

Jeg står litt halvfast, og lurer på litt tips.. lurer kanskje på om det kan være en bug også, får det er diverse quester jeg ikke helt får til å fullføre, og det er noen jeg lurer på om jeg kan fullføre på andre måter.. Legger det i spoiler, men det gjelder quester i swampen / hos Don, og jeg er fortsatt på første kapittel..

 

 

 

Først og fremst må jeg si at jeg prøver å spille god så godt jeg kan.. i absolutt ALLE andre spill, så er jeg en helgen, og alt som ikke er pur godhet, gjør jeg ikke.. Her ser det ut til å være et litt større problem, i hvert fall hvis man skal komme noe særlig fremover..

 

Jeg har i hvert fall surret meg inn i en quest som jeg ikke helt vet hvordan jeg skal komme ut av, om det er mulig, på en god måte .. jeg prøver å være snill ved å hjelpe Rachel og samfunnet ved å få frem i lyset all korrupsjon og pengeutpressing Brogar driver med, men for å klare det, så må jeg samarbeide litt med Brogar.. og det innebærer å kreve inn penger.. noe Rachel også sier at jeg skal gjøre.. men, dette er egentlig ikke noe jeg liker å gjøre! Men, hvis jeg ikke gjør NOE, så ser jeg ikke ut til å komme videre..

 

1) Er dette en quest som jeg bør fullføre, da dette vil hjelpe "the greater good", ..for jeg liker ikke å ta penger fra de folka..

 

2) Jeg lurer også på om jeg skal levere listen som Dorgan hadde på seg.. leverer jeg den, så får jeg masse XP, og muligheten til å fortelle at jeg har sagt det til Rachel.. men, er dette noe jeg trenger etterpå? Hvis jeg skal presse Brogar? Blir pressmiddelet ødelagt om jeg leverer den? For, det er jo ikke noen annen måte å løse questen på?!

 

3) Jeg klarer ikke å sloss mot alle.. jeg har nå 4 sånne sverdblader, så vidt jeg har talt, og Brogar har den siste.. men, jeg får ikke et valg om at han vil sloss mot meg.. eller jeg har fått et valg en gang, men han avslo.. Jeg har ikke fått til å sloss mot Lorenzo, fordi han er fortsatt furt fordi jeg vant over han når han ville banke meg opp i ei "bakgate", og jeg får ikke sloss mot "Craig(?)", siden jeg forstår det som om han ønsker at jeg skal vedde noe, for at skal bli med å kjempe.. men, jeg kan ikke vedde noe, siden jeg har fortalt om dette til Rachel, og det vet Craig, og prøver jeg å vedde, "stenger han meg ute for alltid" ..så, hvordan skal jeg få sloss mot Brogar, Craig og Lorenzo (igjen)?

 

Vel, dette var vel dette foreløpig.. :)

 

 

 

Takk for all hjelp! :)

Lenke til kommentar

Må si jeg er litt skuffet så langt.

Elsket Gothic-spillene, men synes Risen virker veldig lineært og klaustrofobisk i starten.

Savner et mer åpent landskap og mer frihet. Føler jeg blir presset inn på fastlagte stier.

Den første byen virket og 'trang' - hvor man ikke ser byen før man plustelig står forran en dør/inngang i et fjell...hallo...

 

Skal sies at jeg bare har spilt littegrann...men håper dette bedre seg etterhvert...

Lenke til kommentar

Heisann! :)

 

Jeg står litt halvfast, og lurer på litt tips.. lurer kanskje på om det kan være en bug også, får det er diverse quester jeg ikke helt får til å fullføre, og det er noen jeg lurer på om jeg kan fullføre på andre måter.. Legger det i spoiler, men det gjelder quester i swampen / hos Don, og jeg er fortsatt på første kapittel..

 

 

 

Først og fremst må jeg si at jeg prøver å spille god så godt jeg kan.. i absolutt ALLE andre spill, så er jeg en helgen, og alt som ikke er pur godhet, gjør jeg ikke.. Her ser det ut til å være et litt større problem, i hvert fall hvis man skal komme noe særlig fremover..

 

Jeg har i hvert fall surret meg inn i en quest som jeg ikke helt vet hvordan jeg skal komme ut av, om det er mulig, på en god måte .. jeg prøver å være snill ved å hjelpe Rachel og samfunnet ved å få frem i lyset all korrupsjon og pengeutpressing Brogar driver med, men for å klare det, så må jeg samarbeide litt med Brogar.. og det innebærer å kreve inn penger.. noe Rachel også sier at jeg skal gjøre.. men, dette er egentlig ikke noe jeg liker å gjøre! Men, hvis jeg ikke gjør NOE, så ser jeg ikke ut til å komme videre..

 

1) Er dette en quest som jeg bør fullføre, da dette vil hjelpe "the greater good", ..for jeg liker ikke å ta penger fra de folka..

 

2) Jeg lurer også på om jeg skal levere listen som Dorgan hadde på seg.. leverer jeg den, så får jeg masse XP, og muligheten til å fortelle at jeg har sagt det til Rachel.. men, er dette noe jeg trenger etterpå? Hvis jeg skal presse Brogar? Blir pressmiddelet ødelagt om jeg leverer den? For, det er jo ikke noen annen måte å løse questen på?!

 

3) Jeg klarer ikke å sloss mot alle.. jeg har nå 4 sånne sverdblader, så vidt jeg har talt, og Brogar har den siste.. men, jeg får ikke et valg om at han vil sloss mot meg.. eller jeg har fått et valg en gang, men han avslo.. Jeg har ikke fått til å sloss mot Lorenzo, fordi han er fortsatt furt fordi jeg vant over han når han ville banke meg opp i ei "bakgate", og jeg får ikke sloss mot "Craig(?)", siden jeg forstår det som om han ønsker at jeg skal vedde noe, for at skal bli med å kjempe.. men, jeg kan ikke vedde noe, siden jeg har fortalt om dette til Rachel, og det vet Craig, og prøver jeg å vedde, "stenger han meg ute for alltid" ..så, hvordan skal jeg få sloss mot Brogar, Craig og Lorenzo (igjen)?

 

Vel, dette var vel dette foreløpig.. :)

 

 

 

Takk for all hjelp! :)

 

 

 

Du kan stort sett bare glemme å spille Risen hvis du ikke vil gjøre noe som kan virke "slemt". Alt i dette spillet er gråsoner og avhengig av perspektiv.

 

Når det gjelder Lorenzo så vil jeg anta at du kan bruke en Joke scroll på'n så vil han snakke med deg igjen, vet ikke helt hvordan du skal fikse det med Craig. Hvis du ikke klarer å fikse det så er det også mulig å bare pick-pockete delen fra Brogar.

 

 

Lenke til kommentar

Har et nytt spørsmål:

 

 

Hvor finner jeg Sirius og Krayban?? Er på oppdrag for master Abrax, har samlet plantene men vet ikke hvor jeg finner de to..

 

 

 

Sirius sitter rundt bålet nede ved den campen under Volcano Keep. Han forteller at Krayban er et sted i skogen. Han er død, så se på bakken :) Ligger litt vestover inni skogen nedenfor campen.

 

 

Jeg skal ha han sniken av en Blacksmith til å lage bastard blank til meg men jeg bare mister 10 ore og får ingenting igjen. Hvis jeg gir han 12 gir han meg 2h Sword blank. Jeg er blacksmith level 3. Noen som har opplevd samme?

Lenke til kommentar

Har fått spilt en del nå, og jeg lurer litt når det kommer til trade. Bargain er tydeligvis ikke i spillet som skill (var en grei måte å få mer penger for det du solgte i Gothic 3) så får man aldri mer penger for det man selger? Er litt irriterende å bare få 20 for noe som er verdt 100 f.eks.

Eller er det sånn at kjøpmennene er mer rettferdige når du blir med i deres fraksjon?

 

Lurte også litt på det Bone spurte om? Greit nok at jeg må samle inn penger, men vil noen nekte å snakke med meg igjen etter det? De fleste blir vel ikke akkurat glade for at jeg tar pengene deres. Gothic spill kan være ganske nådeløse på dette området, men det er slik RPG spill er ment å være. :)

Lenke til kommentar

Heisann! :)

 

Jeg står litt halvfast, og lurer på litt tips.. lurer kanskje på om det kan være en bug også, får det er diverse quester jeg ikke helt får til å fullføre, og det er noen jeg lurer på om jeg kan fullføre på andre måter.. Legger det i spoiler, men det gjelder quester i swampen / hos Don, og jeg er fortsatt på første kapittel..

 

 

 

Først og fremst må jeg si at jeg prøver å spille god så godt jeg kan.. i absolutt ALLE andre spill, så er jeg en helgen, og alt som ikke er pur godhet, gjør jeg ikke.. Her ser det ut til å være et litt større problem, i hvert fall hvis man skal komme noe særlig fremover..

 

Jeg har i hvert fall surret meg inn i en quest som jeg ikke helt vet hvordan jeg skal komme ut av, om det er mulig, på en god måte .. jeg prøver å være snill ved å hjelpe Rachel og samfunnet ved å få frem i lyset all korrupsjon og pengeutpressing Brogar driver med, men for å klare det, så må jeg samarbeide litt med Brogar.. og det innebærer å kreve inn penger.. noe Rachel også sier at jeg skal gjøre.. men, dette er egentlig ikke noe jeg liker å gjøre! Men, hvis jeg ikke gjør NOE, så ser jeg ikke ut til å komme videre..

 

1) Er dette en quest som jeg bør fullføre, da dette vil hjelpe "the greater good", ..for jeg liker ikke å ta penger fra de folka..

 

2) Jeg lurer også på om jeg skal levere listen som Dorgan hadde på seg.. leverer jeg den, så får jeg masse XP, og muligheten til å fortelle at jeg har sagt det til Rachel.. men, er dette noe jeg trenger etterpå? Hvis jeg skal presse Brogar? Blir pressmiddelet ødelagt om jeg leverer den? For, det er jo ikke noen annen måte å løse questen på?!

 

3) Jeg klarer ikke å sloss mot alle.. jeg har nå 4 sånne sverdblader, så vidt jeg har talt, og Brogar har den siste.. men, jeg får ikke et valg om at han vil sloss mot meg.. eller jeg har fått et valg en gang, men han avslo.. Jeg har ikke fått til å sloss mot Lorenzo, fordi han er fortsatt furt fordi jeg vant over han når han ville banke meg opp i ei "bakgate", og jeg får ikke sloss mot "Craig(?)", siden jeg forstår det som om han ønsker at jeg skal vedde noe, for at skal bli med å kjempe.. men, jeg kan ikke vedde noe, siden jeg har fortalt om dette til Rachel, og det vet Craig, og prøver jeg å vedde, "stenger han meg ute for alltid" ..så, hvordan skal jeg få sloss mot Brogar, Craig og Lorenzo (igjen)?

 

Vel, dette var vel dette foreløpig.. :)

 

 

 

Takk for all hjelp! :)

 

 

 

1. Den gode løsningen er å følge det rachel sier, selv om den som alt annet i spillet er i gråsonen. Senere får du en option om å si det til "The Don" da er den gode løsningen å la være å nevne det for han.

 

2. etter det jeg husker så gjør det ingenting at du leverer listen til Brogar etter at du har snakket med hun berta. Men det er ikke akkurat en god løsning hvis det er det du er ute etter.

Questen blir fullstendig løst når du har snakket med "The Don" om jeg ikke husker feil.

 

3. Craig er ikke en av dem man har nødt til å banke opp. Sålenge man banket opp Lorenzo i bakgaten så slipper man å sloss mot han i arenaen. jeg veddet med craig om at jeg skulle vinne mot han , da fikk jeg bare pengene tilbake og figuren min sa at jeg allerede hadde banket han opp. Sørg for at du har gjort alt annet av quests i campen der og du burde kunne sloss mot Brogar og. Jeg hadde iallfall ingen problemer med å få provosert han etter at jeg følte meg ferdig med quests der.

 

 

Lenke til kommentar

Har fått spilt en del nå, og jeg lurer litt når det kommer til trade. Bargain er tydeligvis ikke i spillet som skill (var en grei måte å få mer penger for det du solgte i Gothic 3) så får man aldri mer penger for det man selger? Er litt irriterende å bare få 20 for noe som er verdt 100 f.eks.

Eller er det sånn at kjøpmennene er mer rettferdige når du blir med i deres fraksjon?

 

Lurte også litt på det Bone spurte om? Greit nok at jeg må samle inn penger, men vil noen nekte å snakke med meg igjen etter det? De fleste blir vel ikke akkurat glade for at jeg tar pengene deres. Gothic spill kan være ganske nådeløse på dette området, men det er slik RPG spill er ment å være. :)

 

 

 

Det finnes ikke noe slikt i spillet, du er dømt til å få 20% av gjenstanders verdi oppgjennom spillet desverre ;) Sneak og lockpick er forøvrig en flott måte å tjene seg nok penger på, jeg har iallfall ikke pengetrøbbel lengre :p

 

Jeg samlet inn penger fra dem selv og de blir snurte og forbanna der og da, men når jeg returnerer til dem senere i spillet er de overraskende positive og glemske :p Noen av dem vil ikke prate med deg med mindre du får en quest som du må prate med dem, men disse er ikke akkurat de mest nyttige NPCene der.

 

Lenke til kommentar

Jeg har kommet meg til sumpen og gjort litt quests der. Jeg har kjøpt stealth eller sneak, husker ikke hva det heter. Men hvordan bruker jeg det? Kjøpte det av en trainer men jeg finner det ikke under spells.

 

Jeg har bare spilt dette i ca. 2 timer. Er det bare meg eller har dette spillet en syk læringskurve? Er vel heller en læringsvegg <_<

 

EDIT: Om du vil slåss mot Borgar er det bare og prøve og opne kisten hans mens han ser på :p

Endret av backstabber
Lenke til kommentar

Jeg har kommet meg til sumpen og gjort litt quests der. Jeg har kjøpt stealth eller sneak, husker ikke hva det heter. Men hvordan bruker jeg det? Kjøpte det av en trainer men jeg finner det ikke under spells.

 

Jeg har bare spilt dette i ca. 2 timer. Er det bare meg eller har dette spillet en syk læringskurve? Er vel heller en læringsvegg <_<

 

Hvis du ikke liker utfordringer så kan du likegodt avinstallere spillet med en gang ;) Dette er ikke en av de spillene der man blir utstyrt med bruksanvisning og bæresele fra starten av.

 

Sneak må man aktivere ved holde inne den knappen man har satt

sneak til, dette kan man sjekke blant keybindings. Tror default er shift.

Lenke til kommentar

Hm, valgte å starte på nytt og gå for Don karrieren. En ting jeg lurer på angående det; Hvis jeg dreper de recruit/warrior of the order folka, som har camp like ved Don's hovedbase. Vil de i harbour city gå til angrep på meg da?

 

 

 

Nei, tror ikke det. Hvertfall ikke hvis det er i sammenheng med en quest.

Lenke til kommentar

Hm, valgte å starte på nytt og gå for Don karrieren. En ting jeg lurer på angående det; Hvis jeg dreper de recruit/warrior of the order folka, som har camp like ved Don's hovedbase. Vil de i harbour city gå til angrep på meg da?

 

 

Jeg drepte en del fra the Order når jeg hadde rundet spillet - ingen av de som stod litt unna meg (som ikke så det) drepte meg. Så tviler på at de vil drepe deg om du er så langt unna som du er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...