Gå til innhold

Piranha Bytes - Risen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det lvl.scaling i dette spillet?

 

 

Nei, NPCer forandrer ikke level avhengig av din level.

 

Våpen da? kan man som en ganske puslete kar få et ganske heftig våpen, som ved og f.eks stjele :) Husker jeg spilte som tyv i oblivion, greide å stjele "glass axe".... veldig fornøyd! men hv... det viste seg å være en etterligning... sånn fortsatte det. Ja... vil bare ytre min mening...levelscaling burde vært bannlyst!

Lenke til kommentar

Uff, glem Oblivion da!. Risen er grunnen til at jeg nå kommer over denne enorme skuffelsen.

 

Men i utgangspunktet kan du få bra sverd ja, men du trenger strenght evnt dex for å bruke dem. Du kan bøffe deg opp med smykker og potions, men dette må du streve for, så igjen for du lønn for slitet i Risen.

 

Det er en bug som har gjort at jeg aldri fikk noen teleport. Er ferdig med chapter 2.

 

Ok, ja da er det selvsagt kjipt, ser den.

Endret av SimalarioN
Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle lage en ny karakter som var trollmann, men burde jeg ha mye i mana?? Fordi selv om jeg skal være god med magi så vil jeg også kunne bruke staven bra.. Grunnen til at jeg ikke velger warrior of the order er fordi jeg vil ha seal også :p

 

Hva burde jeg gjøre?

 

BTW: Er det bare jeg som får krasj av at det kommer out of memory??

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle lage en ny karakter som var trollmann, men burde jeg ha mye i mana?? Fordi selv om jeg skal være god med magi så vil jeg også kunne bruke staven bra.. Grunnen til at jeg ikke velger warrior of the order er fordi jeg vil ha seal også :p

 

Hva burde jeg gjøre?

 

BTW: Er det bare jeg som får krasj av at det kommer out of memory??

Mye mana og magic bullets level 10 så trenger du knapt å bruke staven:)

var i allefall det jeg gikk for med mage, pepre på med bullets var igrunn veldig morro, tapte sjeldent liv. Tror jeg hadde over 250 healing potions til tider, værre var det med mana potions, gikk med MANGE av de.

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle lage en ny karakter som var trollmann, men burde jeg ha mye i mana?? Fordi selv om jeg skal være god med magi så vil jeg også kunne bruke staven bra.. Grunnen til at jeg ikke velger warrior of the order er fordi jeg vil ha seal også :p

 

Hva burde jeg gjøre?

 

BTW: Er det bare jeg som får krasj av at det kommer out of memory??

 

 

Som mage burde du priotitere magitreningen foran staven uansett, Mage kan være ganske frustrerende fra starten av siden man har akutt mangel på Learning Points. Etter at man har lært seg nødvendig med spells og seal burde man investere i mana siden mana ikke regenererer seg selv. Ekstremt frustrerende å løpe rundt med en micro mana reserve og nærmest måtte ta mana potions intravenøst. Burde også lage +5mana permanent potions fra Alchemy når du kan, men +5str perm funker også om du vil bruke staver.

Lenke til kommentar

Eldkula gir deg mest skade per mana-poeng, trur eg. På mi første gjennomspeling brukte eg eldkule som hovudangrep, og frostlanse som sekundært angrep. Det fungerte svært bra. I kampar veksla eg mellom eldkule, frostlanse, og stav. Eldkula gjer stor skade og kan treffe fleire fiendar samstundes, frostlansa er svært nyttig til gruppekontroll, og staven er kjekk å ha når du må blokkere, eller når du ikkje vil sløse med mana.

 

Eg hadde forresten ikkje so voldsomt mange mana-poeng, kun 144 på slutten av spelet. Det var eigentleg nok. Eg brukte kun 7 LP på mana, trur eg, resten gjekk for det meste til å studere krystall-magi. På slutten av spelet hadde eg eldkula på nivå 10, og frostlansa på nivå 9, og var då svært effektiv i kamp.

 

Kay

Lenke til kommentar

Uff, glem Oblivion da!. Risen er grunnen til at jeg nå kommer over denne enorme skuffelsen.

 

Men i utgangspunktet kan du få bra sverd ja, men du trenger strenght evnt dex for å bruke dem. Du kan bøffe deg opp med smykker og potions, men dette må du streve for, så igjen for du lønn for slitet i Risen.

 

Det er en bug som har gjort at jeg aldri fikk noen teleport. Er ferdig med chapter 2.

 

Ok, ja da er det selvsagt kjipt, ser den.

 

supert da blir det Risen på meg... på 360 vel og merke, men spillet er vel ganske likt som på pc... !? uansett... gleder meg :)

Lenke til kommentar

Uff, glem Oblivion da!. Risen er grunnen til at jeg nå kommer over denne enorme skuffelsen.

 

Men i utgangspunktet kan du få bra sverd ja, men du trenger strenght evnt dex for å bruke dem. Du kan bøffe deg opp med smykker og potions, men dette må du streve for, så igjen for du lønn for slitet i Risen.

 

Det er en bug som har gjort at jeg aldri fikk noen teleport. Er ferdig med chapter 2.

 

Ok, ja da er det selvsagt kjipt, ser den.

 

supert da blir det Risen på meg... på 360 vel og merke, men spillet er vel ganske likt som på pc... !? uansett... gleder meg :)

 

Ettersom hva jeg har hørt er 360 versjonen noe ymse. Pc versjonen derimot er er gull. Har du en ok versjon ville jeg satsa på det.

 

Uff, glem Oblivion da!. Risen er grunnen til at jeg nå kommer over denne enorme skuffelsen.

 

Men i utgangspunktet kan du få bra sverd ja, men du trenger strenght evnt dex for å bruke dem. Du kan bøffe deg opp med smykker og potions, men dette må du streve for, så igjen for du lønn for slitet i Risen.

 

Det er en bug som har gjort at jeg aldri fikk noen teleport. Er ferdig med chapter 2.

 

Ok, ja da er det selvsagt kjipt, ser den.

 

supert da blir det Risen på meg... på 360 vel og merke, men spillet er vel ganske likt som på pc... !? uansett... gleder meg :)

 

Ettersom hva jeg har hørt er 360 versjonen noe ymse. Pc versjonen derimot er er gull. Har du en ok versjon ville jeg satsa på det.

 

EEh. Gjorde noe rart.. Det jeg mente å si var, har du en alreight pc er det mer å satse på.

Lenke til kommentar

Fantastisk spill og alt det der, selvsagt. Men, er det noen andre som har opplevd en bug som går på at journalen ikke funker? Jeg får opp siden, men det står aldri noe der på noen av fanene... Hverken oppdrag eller merking av handelsmenn. Så jeg må selv huske på hvilke oppdrag jeg til enhver tid har! I tillegg ser det ut til at jeg kan plukke mange healing plants, bare for å oppleve at de ikke finnes i inventory-en...

Lenke til kommentar

Er det mulig å ennå bli mage, når du har gjort quest hos Don folka? Glemte å nevne dette; Har ennå ikke gjort de questa i harbour city, bare de i basen til Don.

 

 

Jeg gjorde alle quests i Don basen unntatt å levere sverdet til the Don før jeg reiste til byen. Man blir ikke offisielt medlem hos Don før man har gjort en rekke quests i selve byem i the Don sin favør ( Man får en beskjed lignende denne (1/4 for the Don) når man gjør disse questene). Når du har 3/4 vil du få en beskjed på skjermen om at du har blitt medlem av the Don sin gjeng. Etter denne beskjeden kan du ikke bli Mage.

 

Ta derfor quest valg i byen som er i favør av the order i byen så er du sikret. Valgene står også merket med (For the order) så du kan egentlig ikke ta feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...