Gå til innhold

Piranha Bytes - Risen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eg tørr ikkje å lese noko i denne tråden her i frykt for å lese noko eg ikkje vil vite, men eg må berre slenge inn ein kommentar om at Risen er eit nydeleg spel! :D

 

Veit ikkje helt om det er helt oppe med Gothic 2, men eg storkosar meg i alle fall. Litt synd at min to år gamle bærbare ikkje klarer å vise spelet i all sin prakt, men får ta det igjen når eg spelar spelet på nytt ein gong i framtida :)

Det er absolutt nydelig ja. Også utrolig at man faktisk kan spille det greit på eldre maskiner. Gothic 3 kunne få prisen for verdens dårligst optimaliserte spill (selv om jeg klarte å spille det greit) så det er flott å se at PB har lært leksa si.

 

Er nok greiest å holde seg unna spoilers ja. Har lest gjennom tråden, men holder meg unna spoilers om områder jeg ikke har vært til ennå. Så husk på å skrive hva slags område/quest dere snakker om over spoileren. Ellers blir man fristet til å trykke. :)

Lenke til kommentar

 

lurer på en quest i chapter 4. jeg skal finne fem ting for Ursagor eller noe. jeg har funnet warhammer, skjold, greaves/brassards og body armor. hva er det jeg mangler og hvor finner jeg det?

 

 

 

Du mangler hjelmen. Kan ikke huske sånn på sparket hvor du finner den, men disse tombene er markert på quest map-et ditt.

Lenke til kommentar

 

ja vet de er markert, men har vært i alle bortsett fra den oppe med volcano keep, men er jo ingen annen hule med hjelmen i...

 

 

 

I den store hulen i vulkanen er det 2 tomber. Hvis du går inn fra vest er det en i begynnelsen og en i slutten nærmt utgangen i øst.

 

Den første er over lavaen fra hvor et ashbeast holdt til. Den andre er på en måte i det siste store rommet før utgangen. Håper du finner frem :)

 

 

 

Her er en rask skisse av hulen(sånn jeg husker den). Inngangene er markert som piler. Håper det hjelper

Endret av Realder
Lenke til kommentar

 

 

Takk for svaret du ga meg Onkel. Så plutselig at du hadde svart på det om trading en gang før. Må ha gått glipp av det første gang jeg leste gjennom tråden. Fint at du tok deg bryet med å svare en gang til. :)

Begynner endelig å få inn litt penger nå. Sneak er utrolig nyttig. Fant en sneak ring i harbour town. Hvis noen lurer på hvor den er:

 

Kan grave opp en kiste rett ved siden av bygningen Commander Carlos er. Er til høyre for vakten bak et skjelett. Veldig nyttig ring. Fant ut hvor den var når jeg lette på google etter en trainer for sneak i harbour town. Bedre å slippe å bruke LP på det med det første :)

 

 

 

Bare hyggelig det vettu, ikke alle som har radarsyn og oppdager alle små biter med informasjon i disse postene, eller leser gamle poster for den saks skyld :p

Fant faktisk den ringen du beskriver ikke mer enn fem minutter etter at jeg kastet bort 5LP på å kjøpe sneak av en trainer! Ble litt snurt da om jeg får si det selv!

 

Craig er forøvrig ikke en av de man trenger for å fullføre "power struggle". Han er kun der for at du kan tjene penger på kampene. Eneste grunnen til at du egentlig sloss mot han er for å få tak i sverd biten han holder på, hvis man ikke har tilgang til piccpocket altså :)

 

Har fortsatt det problemet med at hvis jeg spør Karlsen i Volcano Keep om å lage en Bastard blank til meg tar han bare 10 ore og jeg får ikkeno igjen.

 

Prøvd å snakke med smithene i Don campen eller i Harbour town? Vet en av dem funker iallfall siden jeg fikk tak i e nder selv :)

Lenke til kommentar

 

skal ta ferdig de fleste questene før jeg runder spillet jeg da, siden jeg liker å gjøre alt som er mulig :) noen som vet hvor Olf sin golden bowl er? har hørt den er i DOn sitt hus i harbour town men er jo ikke der...

 

 

 

 

Du finner den i fyrtårnet i harbour town. Bruk en telekinesis scroll for å få tak i den. Går også an å klatre opp til den, men det krever flaks og tolmodighet ;)

 

Lenke til kommentar

Heisann har ett problem med det "Hemlar murdered" questet

 

 

Jeg er på det oppdraget som man skal finne ut hvem som drepte Hemlar. Jeg har nettopp konfrontert Ash. I starten å begynte han å slå etter meg, men jeg døde så tenkte kanskje ikke det var måten å løse det på. Så da valgte jeg heller ett annet alternativ under som var "But I can help you". Da ble det ingen slosskamp og han innrømmer at han hentet "Brugle" for Hemlar.

 

På slutten sier han "You want to know who killed Hemlar? Do you really want to find out?" Så svarer jeg "Why do you think I'm here?" Etter dette får jeg ikke snakket med han eller noen andre virker det som. Det er nå jeg skal begynne å selge weed til recruitene, men hvordan gjør jeg det? Virker ikke ut som dette er trigget enda.

 

 

Virker kanskje som dette er en bug. For har lest om andre som også har problemer med det questet. Har det kommet en patch til xbox360 versjonen forresten? Kanskje er fikset der.

 

Takk på forhånd

Endret av Lambada
Lenke til kommentar

Morn! Har et lite problem i harbourtown ch.1.

 

 

Er det en "stille" måte å få slaktet kua til kjøpmannen i harbourtown?

 

 

 

bare slakta den jeg=) Han godeste "vakten" er ikke noe stress å ta knock.out på, og har ingenting å si etterpå...

 

 

Problemet mitt er at det er 3 guards som har lyst på hodet mitt når the deed is done. Antar jest scrolls kan gjøre ting litt lettere...

Lenke til kommentar

Morn! Har et lite problem i harbourtown ch.1.

 

 

Er det en "stille" måte å få slaktet kua til kjøpmannen i harbourtown?

 

 

 

bare slakta den jeg=) Han godeste "vakten" er ikke noe stress å ta knock.out på, og har ingenting å si etterpå...

 

 

Problemet mitt er at det er 3 guards som har lyst på hodet mitt når the deed is done. Antar jest scrolls kan gjøre ting litt lettere...

 

Jeg drepte kuen om natten, da fikk jeg kun farmeren og guarden på meg, null problem det.

Lenke til kommentar

Morn! Har et lite problem i harbourtown ch.1.

 

 

Er det en "stille" måte å få slaktet kua til kjøpmannen i harbourtown?

 

 

 

bare slakta den jeg=) Han godeste "vakten" er ikke noe stress å ta knock.out på, og har ingenting å si etterpå...

 

 

Problemet mitt er at det er 3 guards som har lyst på hodet mitt når the deed is done. Antar jest scrolls kan gjøre ting litt lettere...

 

Jeg drepte kuen om natten, da fikk jeg kun farmeren og guarden på meg, null problem det.

 

Fikk bare lov til å ta knekken på bonden jeg =/

Lenke til kommentar

Da var jeg ferdig, endte med level 23 mage etter 21 timer spilletid. Var et knakede godt spill, men jeg håper de tørr å nyskape litt mer på neste spill. Kjenner også at spillet kunne tjent godt på litt større åpne områder, men størrelsen på verden ble nok valgt godt i forhold til budsjett/tid tipper jeg, for det som er laget er jo veldig solid.

 

Så er det bare å vente på Risen: Expansion eller Risen 2 :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...