Gå til innhold

Anmeldelse: Uncharted 2: Among Thieves (PS3)


Anbefalte innlegg

Jeg spør igjen, hva er poenget med en anmeldelse om den 100% subjektiv? Hva vil gjennomsnittsbrukeren som dropper innom gamer.no av å til oppnå med å lese denne anmeldelsen?

Hva er det du vil frem til her? At Gamers anmeldelse er den eneste som er subjektiv? Hvordan vet vi om anmeldelsene er subjektive eller ikke? Fordi de skiller seg fra trenden? Det er hundrevis av spillanmeldere på nettet. Vi kan ikke forvente at alle anmelderene har identisk smak.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gode til å skrive betyr ikke at de har peiling på spill, det er to helt forskjellige ting. De er flinke til å skrive og skjuler dermed sine anti-sony tendenser. Det er langt i fra en god spill-anmeldelse, godt språk ja, kanskje ha skal skrive en bok i steden, spill har han bevist at han ikke har peiling på.

Tør jeg å, uten å påstå noe, gjette på at du ikke ville reagert på samme måte hadde anmeldelsen vært den samme ord for ord men med karakteren 8, 9 eller 10? Det er nok ikke teksten flesteparten her reagerer på. Det er det lille tallet for å oppsummere den. Når jeg sier at han er en av de beste anmelderne, og han skriver for Gamer.no, regnet jeg med at det skulle være unødvendig å skrive at han er en av de beste spillanmelderene. Det blir bare smør på flesk.

 

Forøvrig, til alle dere som sier farvel til Gamer.no, hvorfor i alle dager gjør dere det? Dere har lest en anmeldelse, dere har kommentert og dere får jaggu meg svar! Er ikke det litt av hensikten med et forum? Å kunne diskutere saker, i dette tilfellet relatert til spill?

Lenke til kommentar
Nok en patetisk dårlig fanboy anmeldelse fra Gamer.no. Hvor mange ganger trenger dere å bevise at dere er talentløse fanboys?

 

Enig.. er snart på tide at playstation eiere og fans kan få sitt eget nettsted, eller i det minste et som er nøytralt. Så kan xboxgamer.no fortsette sin lille ps3 hatparade i fred, mens vi slipper å ta del i det.

 

Ærlig talt, er det noen som tvinger "dere" til å ta del i dette i det hele tatt? Ingen som tvinger dere til å henge på siden i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Har du først nådd toppen, er det som regel berre ein veg å gå.

 

Les hele saken

 

 

Nok en patetisk dårlig fanboy anmeldelse fra Gamer.no. Hvor mange ganger trenger dere å bevise at dere er talentløse fanboys?

Du laga en profil i dag... så du har lest mange fanboy-anmeldelser her uten å ha giddet å lage en profil da eller?

 

Jeg har hatt andre login names tidligere, men sluttet å lese gamer.no for en god stund siden. Det er lett å se at de ikke liker PS3, jeg har PS3 og velger derfor noe annet enn en site som drives av en gjeng med samer som spiller deilige og gir topp-spill på PS3 dårlig karakter.

 

En anmeldelse skal ikke være 100% subjektiv, ingen er interessert i å lese 100% subjektive anmeldelser fra fanboys. Jeg kunne ha skrevet en flott anmeldelse om Halo ODST og gitt det 5/10, det blir ikke noe mere riktig selv om den er 100% subjektiv.

Lenke til kommentar

Teorien om oppfølgersyndromet er interessant, og det er mange oppfølgere i år og neste år jeg håper klarer å unngå å gå i de fellene. Jeg synes imidlertid ikke at GTA IV lider av det samme - men det virker sikkert sånn dersom man forventet Saints Row 2 eller GTA: San Andreas satt til Liberty City. De tok serien i en annen retning, med et realistisk tilsnitt og færre vanvittige oppdrag - klart noen mener det blir i helt feil retning. Sims-elementene kunne de spart seg, eller iallefall gjort mulig å velge bort, men totalpakken synes jeg likevel var veldig tilfredsstillende.

 

Det høres ut som om Uncharted 2 vippet i feil retning i forhold til det som gjorde forgjengeren spennende, og gikk seg vill mellom skuddvekslingene og den imponerende grafikken.

Lenke til kommentar

Nok en patetisk dårlig fanboy anmeldelse fra Gamer.no. Hvor mange ganger trenger dere å bevise at dere er talentløse fanboys?

Du laga en profil i dag... så du har lest mange fanboy-anmeldelser her uten å ha giddet å lage en profil da eller?

 

Hvorfor ikke?:) Jeg lagte account på NESC flere måneder etter at jeg hadde begynt å lese nyhetene. Men mest sannsynligvis vil jeg kanskje tro at det er en fakeacc? (haha!)

Er litt snodig at han først nå tar seg tid til å bitche om en anmeldelse han ikke liker i så fall.

 

edit: var sen der ja

Endret av Gormers
Lenke til kommentar

99.9% av anmeldere verden rundt regner dette spillet som en av tidenes spill så om Gamer.no gir det 7/10 så er det helt opp til dem selv og dems egne kriterier. Trenger ikke å ta seg nær av det. Jeg har elsket spill som har fått 4/10 også jeg, døm selv.

 

Ekstreme titler på PS3 vil alltid få kritikk pga PS3 er den store konkurrenten alle vil slå mener nå jeg.

Lenke til kommentar

Man baserer ikke et bilkjøp på èn enkelt person sin anbefaling, og det samme gjelder alt annet her i verden.

 

Dette er med respekt å melde komplett vås. De aller fleste forbrukere baserer sine kjøp på nettopp én eller ingen personers anbefaling. Veldig få som faktisk oppsøker et bredere beslutningsgrunnlag. Det er en grunn til at det selges så mye drittprodukter og tjenester som det gjøres.

Lenke til kommentar

Det er ingenting som heter "en riktig anmeldelse". Hele hensikten med formatet er å drive forbrukerveiledning, og ettersom alle ikke deler de samme preferansene er det håpløst å innta et umulig objektivt standpunkt. En god anmeldelse er en anmeldelse hvor skribenten gjør rede for hva spillet gjør bra og dårlig etter hans mening, samtidig som den en informativ nok til at leseren kan ta eget standpunkt og bedømme hvorvidt dette er noe han/hun sannsynligvis er enig i eller ikke. Jeg kan ikke forstå at Øystein har gjort noe galt i så måte.

Endret av Odesseiron
Lenke til kommentar

Jeg spør igjen, hva er poenget med en anmeldelse om den 100% subjektiv? Hva vil gjennomsnittsbrukeren som dropper innom gamer.no av å til oppnå med å lese denne anmeldelsen?

Hva er det du vil frem til her? At Gamers anmeldelse er den eneste som er subjektiv? Hvordan vet vi om anmeldelsene er subjektive eller ikke? Fordi de skiller seg fra trenden? Det er hundrevis av spillanmeldere på nettet. Vi kan ikke forvente at alle anmelderene har identisk smak.

 

Smak? Hva skal anmelderens spillsmak ha å gjøre med anmeldelsen i det hele tatt?

Vi skal ikke merke hva slags spillsmak anmeldelderen har på noe vis i det hele tatt.

Om du har en spesiell spillsmak skal du ikke anmelde for en av landets største spillsider. Liker du ikke bittert eller søtt, men digger surt skal du ikke skrive anmeldelser av en matretter som skal bli lest av mange tusen.

 

EDIT: Beklager, glemmer hele tiden å ende med "ETTER MIN MENING DA"

Endret av ZaLaN_NOR
Lenke til kommentar

Er det ingen som gidder å si noe om mitt inlegg!?

Mener dere at jeg har rett da? Nei? SÅ KRITISER MEG DA!

Posten ligger på side 3 ganske høyt oppe.

 

Jeg sier ingenting om at de er fanboys, og jeg klager på teksten og anmelderen, ikke karakteren. Eller vent, jeg klager på karakteren fordi den er FOR HØY i forhold til teksten som bare er en lang tale for å forsvare karakteren. 7/10 er en GOD karakter, men det sier ikke anmeldelsen sier noe annet.

Slutt å be om oppmerksomhet. Det er ingenting å kritisere, for du har ingen argumenter som helst. Og til alle andre som klager over selve karakteren, dere har ingen grunnlag før dere har spilt spillet selv.

 

 

 

 

Det jeg ikke liker er noen av tekstene i anmeldelsen. Den er langt i fra god, ikke annet en middelmådig.

 

 

 

Lenke til kommentar
Nok en patetisk dårlig fanboy anmeldelse fra Gamer.no. Hvor mange ganger trenger dere å bevise at dere er talentløse fanboys?

 

Enig.. er snart på tide at playstation eiere og fans kan få sitt eget nettsted, eller i det minste et som er nøytralt. Så kan xboxgamer.no fortsette sin lille ps3 hatparade i fred, mens vi slipper å ta del i det.

 

Ærlig talt, er det noen som tvinger "dere" til å ta del i dette i det hele tatt? Ingen som tvinger dere til å henge på siden i det hele tatt.

 

Absolutt ikke, jeg håper fler gjør som meg og lar være å besøke Gamer.no, det finnes nok av andre gode gaming sider som er mere objektive og ikke har denne anti-PS3 undertonen som gjennomsyrer gamer.no.

Lenke til kommentar
Nok en patetisk dårlig fanboy anmeldelse fra Gamer.no. Hvor mange ganger trenger dere å bevise at dere er talentløse fanboys?

 

Enig.. er snart på tide at playstation eiere og fans kan få sitt eget nettsted, eller i det minste et som er nøytralt. Så kan xboxgamer.no fortsette sin lille ps3 hatparade i fred, mens vi slipper å ta del i det.

 

Ærlig talt, er det noen som tvinger "dere" til å ta del i dette i det hele tatt? Ingen som tvinger dere til å henge på siden i det hele tatt.

 

Absolutt ikke, jeg håper fler gjør som meg og lar være å besøke Gamer.no, det finnes nok av andre gode gaming sider som er mere objektive og ikke har denne anti-PS3 undertonen som gjennomsyrer gamer.no.

 

 

Jeg joiner deg:D

Lenke til kommentar

Jeg spør igjen, hva er poenget med en anmeldelse om den 100% subjektiv? Hva vil gjennomsnittsbrukeren som dropper innom gamer.no av å til oppnå med å lese denne anmeldelsen?

Hva er det du vil frem til her? At Gamers anmeldelse er den eneste som er subjektiv? Hvordan vet vi om anmeldelsene er subjektive eller ikke? Fordi de skiller seg fra trenden? Det er hundrevis av spillanmeldere på nettet. Vi kan ikke forvente at alle anmelderene har identisk smak.

 

Smak? Hva skal anmelderens spillsmak ha å gjøre med anmeldelsen i det hele tatt?

Vi skal ikke merke hva slags spillsmak anmeldelderen har på noe vis i det hele tatt.

Om du har en spesiell spillsmak skal du ikke anmelde for en av landets største spillsider. Liker du ikke bittert eller søtt, men digger surt skal du ikke skrive anmeldelser av en matretter som skal bli lest av mange tusen.

 

Om jeg ikke har misforstått så er det vel slik at et par anmeldere annmelder strategispill, andre rollespill osv. Selvfølgelig kan en anmelder brukes i flere av disse genrene men vil også sannsynligvis avstå fra andre genrer de ikke har interesse av.

 

Mener du virkelig at alle anmelderene skal anmelde alle typer spill helt på måfå? En person som hater bilspill vil jo ikke ha samme forutsetning for å anmelde et bilspill som en som elsker det. Jeg ville heller ikke forventet at en vegetarianer skulle kunne fortelle meg noe særlig nyttig om en kjøttgryte, uansett hvor god erfaring han hadde hatt med vegetar-matlaging osv.

Lenke til kommentar

Det er skummelt å se hvor mange som bare fokuserer på karakteren. Første kommentar var jo kun et utrop om at karakteren var overraskende lav i forhold til det han hadde tenkt seg. Videre følger det kommentarer om at Gamer.no er kjøpt og betalt, og folk som har spilt betaen og som av den grunn, selvsagt vet bedre hvordan spillet er enn anmelder som har spilt det. Videre følger mye mas om alt for lav karakter.

 

Kun noen få tar opp selve teksten til diskusjon.

 

Finnes også folk som har registert seg kun for å hetse anmelder. "Imponerende".

 

Det viser bare at en god del av folket her er mer opptatt av selve karakteren enn anmeldelsen.

 

"Jeg har ikke spilt spillet sjøl, men basert på andre nettsider så ville jeg minst gitt det 9/10."

"Alle andre anmeldere gav spillet 10/10, så derfor må anmelder her være en 360-fanboy."

"Gamer.no har en annen karakter enn de andre spillnettsidene, ergo må Gamer.no være mest opptatte av å skille seg ut."

 

Selve anmeldelsen syns jeg var grei. Litt mye Uncharted versus Uncharted 2 og litt mye fokus på det negative istedet for det positive (hadde faktisk forventet en lavere karakter basert på teksten) er det som trekker litt ned. Alt i alt en grei anmeldelse, men du har laget bedre før.

Lenke til kommentar
Eg blir ikkje overraska om reaksjonane på at eg ikkje meiner dette er årets spel blir harde. Likevel vil eg sende rundt ei lita fredspipe på førehand. Eg elskar Uncharted: Drake's Fortune, og det er eit av favorittspela mine blant alle PlayStation 3-spel.
Ikke skriv slikt i en anmeldelse, vær så snill. Du mister all respekt fra min side. Jeg bryr meg lite om hva du liker ellers og at du prøve å forsvare en karakter du føler spillet er verdt på den måten.

 

Dette er jeg helt enig i. Et meget snodig grep. Undergraver sin egen anmeldelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...