Gå til innhold

Anmeldelse: Uncharted 2: Among Thieves (PS3)


Anbefalte innlegg

Er einig med diverse andre her angåande GTA 4, Killzone osv.

 

ALLE ga GTA4 10/10, men ærlegtalt så har spelet mindre sjel enn GTA 1 og GTA 2. Spelet manglar fokus med for eksempel så mange SIMS element dratt inn i. Eg kjenner fleire kameratar, inkludert meg sjølv, som stoppa midtveis i GTA 4, grunna at gameplayet vart rett og slett kjedeleg. Hjelpe ikkje med fantastisk grafikk, god voice-acting og cut scenes, når meir viktige element som sjel, historie og gameplay blir nedprioritert! Sjå berre på Crysis, eit spel som eigentleg kun lever på grafikkmotoren.

 

Eg trur heller at mange er offer for HYPE-maskineriet som ligg bak dei "store titlane", samt at ein må ta forbehold at sider som IGN osv gjerne har UNCHARTED 2 som reklamebanner. Reklame er deira inntektskjelde!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan gamer være så snille og få inn anmeldere som er litt mer konstruktive?

 

De har masse makt og veldig mange kommer nå til å gå glipp av et (tydeligvis) godt spill fordi gamer.no har anmeldere som for ofte rett og slett har veldig annerledes meninger enn folk flest. Sansynligvis reddet de noen få personer som ikke ville like spillet fra å kjøpe det, men her gikk nok ganske mange glipp av et spill som de kanskje ikke burde gått glipp av på grunn av denne anmelderen. Det er ingen vits å forsvare seg, anmelderen har veldig riktige, men sære meninger. Selvfølgelig vil ikke gamer selv si at jeg har rett og de ville kunne forsvare seg på en veldig god måte, men når alt kommer til alt skal man være mye kjedeligere når man anmelder med så mye makt. Forresten var det veldig godt og "riktig" av gamer å gi Gears of war 2 10/10, det er fordi det er veldig få som ikke liker dette spillet når de prøver det. Jeg ønsker også å peke på det at selve anmeldelsen virker som å gjenspeile en mye lavere karakterer enn 7/10 som faktisk er en god karakter.

Lenke til kommentar

Tror jeg legger gamer.no å hyllen og forholder meg heller til internasjonale gamersider.

 

Når man velger å gi et spill en karakter som ligger 25% lavere enn det som virker å være normen så må man stille spørsmålstegn ved troverdigheten til "alle andre" eller gamer.no.

 

Jeg føler jeg sitter igjen med mye mer etter å ha lest en anmeldelse på for eks eurogamer.net hvor man faktisk anmelder spillet og konklusjonen kommer til slutt. Her derimot så kommer konklusjonen allerede før man starter og lese anmeldelsen og man vet med en gang at det man kommer til å lese er en overdriven slakt.

 

Men slik har det jo vært i mange år på dette nettstedet. Man pumper stadig ut dårlige anmeldelser og samtidig gir man karakterer som langt ifra står i stil med den kritikk som blir gitt.

 

Norge burde snart få et skikkelig gamernettsted. Kvaliteten på spillverket/spillmagasinet/gamer.no er jo helt tragisk i forhold til standarden utenfor landets grenser.

Endret av Toeblast
Lenke til kommentar

Er einig med diverse andre her angåande GTA 4, Killzone osv.

 

ALLE ga GTA4 10/10, men ærlegtalt så har spelet mindre sjel enn GTA 1 og GTA 2. Spelet manglar fokus med for eksempel så mange SIMS element dratt inn i. Eg kjenner fleire kameratar, inkludert meg sjølv, som stoppa midtveis i GTA 4, grunna at gameplayet vart rett og slett kjedeleg. Hjelpe ikkje med fantastisk grafikk, god voice-acting og cut scenes, når meir viktige element som sjel, historie og gameplay blir nedprioritert! Sjå berre på Crysis, eit spel som eigentleg kun lever på grafikkmotoren.

 

Eg trur heller at mange er offer for HYPE-maskineriet som ligg bak dei "store titlane", samt at ein må ta forbehold at sider som IGN osv gjerne har UNCHARTED 2 som reklamebanner. Reklame er deira inntektskjelde!

 

Helt enig, spillte selv gjennom siste halvparten av GTA 4 fordi jeg følte jeg "måtte". Synes forresten også at Gears of War er meget overvurdert, har enda ikke spillt gjennom 1'ern og kommer ikke til å kjøpe 2'ern.

Lenke til kommentar

Det blir feil å sette dette opp mot forgjengeren.

Ankepunktene er at det blir for mye skyting, samtidig sier dere at skytingen er underholdene.

Og, dere ga reine skytespill som GoW 2 og Halo ODST veldig bra karakter.

 

Dette er urettferdig mot Uncharted 2, som tross alt har en veldig bra historie, om ikke like engsjerende personer som i den forrige så er det jo mye mer engasjerende enn i andre spill.

Lenke til kommentar

Gamer.no har gjort det igjen, etter å ha slaktet Killzone2 i februar tar de frem kniven igjen og lager en syltynn anmeldelse av årets spill. Det er for man referansepunkter til andre spill og dette gjennomsyrer anmeldelsen til de grader og gjør att vi som lesere faktisk ikke får så mye ut av denne satiren av en anmeldelse.

 

Men som enkelte andre har påpekt en anmeldelse er bare en persons mening av ett spill og er nok også ett aldri så lite PR stunt fra gamer no anmeldere får å få flere hit på siden, dessverre men klarer ikke å ta anmeldelsene deres lengre seriøst.

Lenke til kommentar

Gamer.no har gjort det igjen, etter å ha slaktet Killzone2 i februar tar de frem kniven igjen og lager en syltynn anmeldelse av årets spill. Det er for man referansepunkter til andre spill og dette gjennomsyrer anmeldelsen til de grader og gjør att vi som lesere faktisk ikke får så mye ut av denne satiren av en anmeldelse.

 

Men som enkelte andre har påpekt en anmeldelse er bare en persons mening av ett spill og er nok også ett aldri så lite PR stunt fra gamer no anmeldere får å få flere hit på siden, dessverre men klarer ikke å ta anmeldelsene deres lengre seriøst.

 

Kva var så ufatteleg bra med Killzon 2 sett bort frå grafikken? Du må gjerne samanlikne spelet med andre i sjangeren.

Lenke til kommentar

Virker som at spillet lider av oppfølger-syndromet, som så mange filmer og spill før det. Det skjedde med Star Wars, det skjedde med Ringenes Herre filmene og det skjedde med Matrix. Det skjedde med Halo, det skjedde med Gears of War og det skjedde med Metal Gear Solid, det skjedde med Skate og det forundrer meg ikke om det også er i ferd med å skje med Modern Warfare 2, Bioshock 2, Mass Effect 2 og Uncharted 2.

 

Mange av titlene jeg nevnte her har hatt et fantastisk utgangspunkt i en originaltittel med sjel og personlighet i bøtter og spann, men når produsentene skal lage mer kjører de seg veldig ofte fast i tanken på å gjøre alt så mye bedre at de ikke enser en tanke på å beholde det som gjorde at tittelen slo an.

 

Jeg påstår ikke at Uncharted 2 fortjener mer eller mindre, da det er anmelderens mening det er snakk om, det jeg sier er det at oppfølgere har en veldig kjedelig tendens til å ha en tvangstanke om å være så mye større og bedre, uten å tenke på hva som gjorde det første så populært.

Lenke til kommentar

Siden anmeldelser er 100% subjektive og ikke inneholder noen form av objektivitet hvorfor legges de ut for alle å lese? Bør ikke de bare være for forfatteren selv, den gjelder jo uansett bare han/hun. Selv driter jeg i hva naboen liker og ikke liker. Jeg ønsker å lese en anmeldelse som informerer meg om spillet og hva det inneholder. Men uansett så blir dette årets ps3 spill.

Lenke til kommentar

Ankepunktene er at det blir for mye skyting, samtidig sier dere at skytingen er underholdene.

Og, dere ga reine skytespill som GoW 2 og Halo ODST veldig bra karakter.

Hvordan skal man kunne si at reinspikka skytespill har for mye skyting? Spørsmålet ditt er veldig tynt. Jeg ser på Uncharted mer som et adventure spill, og da er ikke skyting nødvendigvis positivt hele tiden.

Lenke til kommentar

Forventa noe stort fra anmeldelsen her, men ble utrolig skuffa. Uncharted 2 er i "min" bok verdt en soneklar 9-10'er! Jeg testet både Closed og Open beta og syns U2 fortjener mer enn 7/10 fra dere gamer. Syns også det er vanskelig å anmelde et spill som ikke en gang er i hyllen og å ikke få med online delen engang også.

Lenke til kommentar

Det blir feil å sette dette opp mot forgjengeren.

Ankepunktene er at det blir for mye skyting, samtidig sier dere at skytingen er underholdene.

Og, dere ga reine skytespill som GoW 2 og Halo ODST veldig bra karakter.

 

Dette er urettferdig mot Uncharted 2, som tross alt har en veldig bra historie, om ikke like engsjerende personer som i den forrige så er det jo mye mer engasjerende enn i andre spill.

Å sammenligne dette spillet med andre spill som allerede er ute vil jeg si er en bra ting. Det gir deg et grunnlag for hvordan spillet fungerer kvalitetsmessig. Hvilke spill som det sammenlignes med derimot kan diskuteres. Å sette det opp mot forgjengeren er helt riktig siden det er samme sjanger, det gir deg et innblikk i hvilke oppgraderinger eller evt. nedgraderinger som er gjort fra det forige spillet. Å sammenligne det med spill som Gears of War derimot blir litt feil siden det er en helt annen sjanger, men det er heller ikke det anmelder gjør, han bare nevner Gears of War for å understreke det økte fokuset på skyting i Uncharted 2. Noe som jeg er helt enig med ham i at ikke er nødvendig å ha i så stor grad i denne sjangeren. Hvis man vil ha masse skyting spiller man et rent skytespill som Call of Duty eller Gears of War.

Lenke til kommentar

Ifølge METACRITIC.COM,som har oversikt over ei stor mengd anmeldelsar og samlar gjennomsnitt-scores frå desse, så er GTA 4 det beste spelet, med sinn gjennomsnittsscore på 98/100, med f.eks Half-life med 96/100 og Baldurs Gate 2 med 95/100(!!).

 

GTA 4 er ikkje eit 98/100 spel. Sorry. Det er berre eit bevis på at ROCKSTAR har eit veldig bra HYPE-maskineri. Det at spelet kosta 500 millionar å produsere laga også svært mykje blest rundt spelet. GTA 4 var verdas beste spel før det gjekk "gold". GTA seria har betre titlar enn GTA 4, og det vil eg tru mange er einige i, viss ikkje så har dei ikkje spelt dei.

 

Eg må presisere at metacritic ikkje har oversikt over anmeldelsar i papirform. På 80 og 90-talet kom stort sett ikkje anmeldelsane ut på nettet.

Endret av ashtray
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...