Gå til innhold

Anmeldelse: GTA IV: The Lost and Damned (X360)


Anbefalte innlegg

Metacritic.com ligger GTA IV på 98/100. Det er verdens beste spill det. Half-Life? Glemt det. Bioshock? Neinei. CoD 4? Nope. GTA IV er ifølge dere anmeldere verdens beste spill.

 

Det er vissvass - det vet jeg, det vet du.

Denne overså jeg. Bioshock, et repetivt og ganske standard FPS ligger på 96/100. Halo - selv når det kom, også et standard, repetivt og på ingen måte spesielt bra FPS - ligger på 97/100. Hm. :huh:

Endret av hagenisse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Metacritic.com ligger GTA IV på 98/100. Det er verdens beste spill det. Half-Life? Glemt det. Bioshock? Neinei. CoD 4? Nope. GTA IV er ifølge dere anmeldere verdens beste spill.

 

Det er vissvass - det vet jeg, det vet du.

Denne overså jeg. Bioshock, et repetivt og ganske standard FPS ligger på 96/100. Halo - selv når det kom, også et standard, repetivt og på ingen måte spesielt bra FPS - ligger på 97/100. Hm. :huh:

Nytenking?? Historie???

Lenke til kommentar

Førtst, OOT er eg enig er det beste spillet eg har spillt noensinne.

 

Så gjenstår det og se om det var vel anvendte penger fra MS sin side dette her. Ser ut til at pressen liker det, så skal det bli intressant å se MS skryte salget opp i skyene og samtidig sende noen ballespark i Sony sitt favør. ELLER de feier labre salgstall stille og rolig under teppet ;)

 

Reint personlig fikk eg aldri sansen for GTA etter 3D-hoppet. Etter å ha sett spillet i aksjon i mange timer, spillt av kompiser så syns eg det fortsatt ser like uintressant ut som før. Bedre grafikk og tjohei. Men dere andre som liker konseptet, kos dere med denne pakken i det minste :)

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Da får du lure i vei. Jeg mener det er seriøst oppskrytt, og kanskje det spillet de senere årene som gir GoW2 konkurranse over å ha skuffet meg mest...

 

Det er ikke det samme som å si det er standard. Mitt poeng er at spillet inneholder mange elementer som skiller det fra et vanlig FPS (RPG-aktig).

Lenke til kommentar
Da får du lure i vei. Jeg mener det er seriøst oppskrytt, og kanskje det spillet de senere årene som gir GoW2 konkurranse over å ha skuffet meg mest...

Hvis du syntes Bioshock og Gears of War, som begge hører hjemme på min Topp 5-liste, er de mest oppskrytte spillene de siste årene, ja da forteller det vel nok om forskjellene mellom oss som gamere.

Lenke til kommentar
Gears of War 2 var nok 2008s største skuffelse for min del også (med GTA 4 hakk i hæl, for øvrig). Kommer allikevel til å handle denne pakken over helga, da konseptet unektelig ser tøft ut.

Godt å se det er flere som er enig i at GTA IV ikke klarte å leve opp til hypen sin.

 

Men å bli skuffet av GoW 2? Hvordan er det mulig da? :) Gjentar spillverdens største klyse - det er jo bigger, badder og far more badass enn forgjengeren, som også var et kanonspill. Jeg nominerer Brumak-riden til en topp 3-plass over feteste spilløyeblikk, og det var så mange EPISKE scener, geniale vrier og morsomme scenarioer at jeg er fryktelig redd for å si at det kanskje er det beste spillet jeg har spilt. Jeg likte også touchene de gjorde i historien, som faktisk klarte å påvirke meg rent følelsesmessig. Og det er godt gjort med det karaktergalleriet den serien har å fare med. Hva var det som skuffet deg?

Lenke til kommentar

Alt. Malplasserte, klisjé replikker som til og med føltes for banale for en testosteroneksplosjon som dette. Lite engasjerende og übertradisjonell sci-fi-historie. Ingen innlevelse, kjedelige fiender og en helt bedriten flerspillerdel. Likte eneren sånn passe da det kom, toeren hadde jeg neppe gitt mer enn 6/10. (Oh the irony)

Lenke til kommentar

Yoshi's Island er et godt spill...

 

Aaaaanyways. Jeg skal nok skaffe meg L&D. Prisen virker veldig rimelig i forhold til det man får. GTA4 mangler en del av det som gjorde forgjengerene så underholdende, men det er i bunn et solid spill. Her virker det som de i det minste fikser på et av ankepunktene mine fra GTA4, nemlig musikken.

Lenke til kommentar
Jeg nominerer Brumak-riden til en topp 3-plass over feteste spilløyeblikk, og det var så mange EPISKE scener, geniale vrier og morsomme scenarioer at jeg er fryktelig redd for å si at det kanskje er det beste spillet jeg har spilt.

Haha, tror vi er verdens mest forskjellige gamere! Jeg nominerer nemlig alle "kjøretøy"-sekvensene + bosskampene i GOW2 som noe av det dårligste innen spill noensinne. GOW(1+2) er virkelig bra når man får løpe rundt og ta dekning, men så fort man er på et eller annet kjøretøy og ikke trenger gjøre stort annet enn å sikte i sånn ca en retning og holde skyteknappen inne (og dette på nest-vanskeligste nivå!!) så er det direkte flaut. Jeg trodde aldri at et co-op-spill spilt på 84" skjerm og med surround-lyd skulle være kjedelig, men den gang ei.. Som jeg også skrev i det "gamle" forumet... jeg hadde gitt Gow2 4/10.. Horde er moro, men det redder ikke spillet alene.

 

Jeg er forøvrig enig i at GTA IV ikke levde opp til hypen sin, men det hindrer det likevel ikke å kanskje være 2008s beste spill. Hypen var bare vel overdrevet :)

Lenke til kommentar

Spørsmål til deg "credible". Du kan da virkelig ikke mene at alt skal være enklere (evt. mer urealistisk) i et sandkasse spill?

 

The Lost and Damned er en fantastisk tilleggspakke til et i utgangspunktet fantastisk spill. Bøyer meg i støvet for hvilket håndverk Rockstar tilbyr for en slikk og ingenting, samtidig som håpet er at alle utviklere i fremtiden legger like mye arbeid i DLC som det vi blir servert her. Dessverre frykter jeg at de fleste vil fortsette å spy ut mindre DLC's til rundt samme prisen som TLAD.

Lenke til kommentar
Spørsmål til deg "credible". Du kan da virkelig ikke mene at alt skal være enklere (evt. mer urealistisk) i et sandkasse spill?

Nei. Men realisme skal ikke gå på bekostning av spillegleden. Og det gjør det for meg i GTA IV.

 

 

The Lost and Damned er en fantastisk tilleggspakke til et i utgangspunktet fantastisk spill. Bøyer meg i støvet for hvilket håndverk Rockstar tilbyr for en slikk og ingenting.

Har ikke et vondt ord om tilleggspakken - i seg selv er den meget god. Men en leirhytte blir ikke en funkisperle bare man bygger på en fin vestfløy.

Lenke til kommentar

Veldig fin anmeldelse. Litt pirk må til dog.. ;)

 

***SPOILERARLERT*** (selv om det bare tar opp ting i artikkelen)

Skjul

Oppdraget hvor en skal sprenge de 3 bilene med rørbomber, krever ikke at du bruker rørbombene, du kan fint bruke en rocketlauncher, andre våpen eller bare smadre de bilene til de eksploderer. Så ingen grunn til frustrasjon. :p

 

Oppdraget hvor en skal kjøre den bussen med fengselsfugler og en skulle være så uheldig å velte bussen, bør enhver som kjenner R* sine GTA-motorer vite at litt triksing med "ratt" og gass få et hvert kjøretøy fra sideliggende stilling til å stå på alle 4 hjul "in no time". Vinglet selv med bussen og havnet på siden rett før en Pay 'n Spray, og fikk vippet den over på hjul igjen etter kort tid.

Sånn at ingen får panikk uten grunn, det finnes alltid en løsning.. :)

Endret av Laland
la til spoilertagger :)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...