Gå til innhold

Batman: Arkham Asylum - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har spilt en god del av dette spillet nå, kjøpte det igår også er jeg på siste boss(tror hvertfall det er det). Veldig bra spill, årets spill for min del(foran Killzone 2 og andre toppspill jeg har spilt fra 09 :p). Syns spesielt riddlene er gøye å lete etter, bruker nesten mer tid på det enn selve storyen.

Lenke til kommentar

Ok. Dette er sikkert veldig Noob av meg, men jeg sitter helt fast i spillet og trenger seriøst hjelp.....har stresset med å komme videre en god stund nå så spør dere som har peiling ;)

 

 

Jeg er kommet til Botanical Gardens. har akkurat reddet 2 personer fra noen bur de var låst i. Der hvor man måtte snike seg forbi alle og ta ut lederen av henchman folka først osv. etter dette gikk jeg ut og kom til en person som heter Jordan Fraser. Snakket med han og han sa et eller annet om at vennene hans holdes fanget i noen bur. hoppet inn i et hull med grønn maling rundt og kom inn i abandoned chamber. da hoppet jeg bortover mot hjørne hvor det var en liten foss. en "mutant" datt ned fra et rør i taket, men etter dette har jeg ikke peiling hva jeg skal. har gått rundt og rundt her en god stund nå...

 

 

TAkker for hjelpen

 

Har funnet det ut nå....jeg hadde visst gjort dette før jeg hadde snakket med personen og noe rare greier :whistle:

Endret av henry14
Lenke til kommentar

Da var jeg 100% ferdig med spillet (1000/1000), og det var rett og slett en fornøyelse fra tid til annen :)

 

Storyen var utrolig bra laget og den gjorde at man hele tiden ville fortsette for å se hvilken fiende eller boss som ventet bak neste dør.

 

Etter at jeg fullførte story-mode 100% på Hard, så var det Challenges som sto for tur, og dette håper jeg virkelig Rocksteady kan bygge videre på i form av DLC. Jeg koste meg med Predator Challenges og å få til alle forskjellige kravene (Noen var litt lettere enn antatt) og ikke minst prøve å være en "Silent Predator".

 

Combat Challenges var litt "irriterende" i starten, men det var mest pga. at jeg stresset med å få høy combo, når jeg burde variert mer i starten.

 

Ligger forsåvidt på plass #78 på Shock & Awe rankingboard, så litt stolt er jeg jo :)

 

alt i alt: Et av de bedre spillene som har kommet ut i år, og skal mye til som skal slå dette (Modern Warfare 2 klarer deg nok).....

Lenke til kommentar

Synes slutten på spillet var rimelig skuffende i forhold til resten av spillet.

 

Skjul
Det at Jokeren skjøt seg selv med Titan er forsåvidt greit nok, selv om jeg føler meg ganske sikker når jeg sier at det er noe den "virkelige" Jokeren aldri ville gjort. Det som derimot ødela mye for meg er hvordan stemmen hans ikke forandret seg. Jeg er temmelig sikker på at stemmebåndene også ville vokst i takt med lunger og muskler. Det er kanskje ikke så viktig for dere andre, men det ødela virkelig en god del av avslutningen for min del.

 

Ellers virker det som at utviklerne ikke klarte å finne på noe spm Jokeren kunne gjort mot slutten og gikk for den enklere løsningen. Men det er vel ikke så lett å finne på noe en superskurk med massive psykiske problemer og blanlabla kan gjøre... Han kan jo tross alt bare gjøre alt.

 

Utenom det var det et veldig godt skudd sammen spill fra ende til annen.

Lenke til kommentar

Ferdig med spillet nå. Utrolig bra, men må si at jeg savnet litt variasjon på slutten. Det er litt lame med de samme jævla fiendene med den samme jævla aien gjennom hele spillet.

 

 

Boss fightsene var jo stort sett kun det samme. Titan henchmen med litt varierende sammensetning. Sløste mye potensiale der. Tenk alle de fete superskurkene som vi kunne ha gitt deng. Men jeg må si at den siste scarecrow scenen er noe av det sykeste jeg har vært borti noensinne. Jeg ble skremt nok til å slå av xboxen min første gangen. Kan ha noe med at jeg hadde sett en RROD in action for 2 uker siden.

 

 

 

Edit: Skulle nok sikkert spillt på Hard siden det gjør det vanskeligere å gjemme seg for AI'en i predator scenene. Hadde nok fått bank i kamp uten advarsler om angrep though.

Endret av Nailer
Lenke til kommentar
Synes slutten på spillet var rimelig skuffende i forhold til resten av spillet.

 

Skjul
Det at Jokeren skjøt seg selv med Titan er forsåvidt greit nok, selv om jeg føler meg ganske sikker når jeg sier at det er noe den "virkelige" Jokeren aldri ville gjort. Det som derimot ødela mye for meg er hvordan stemmen hans ikke forandret seg. Jeg er temmelig sikker på at stemmebåndene også ville vokst i takt med lunger og muskler. Det er kanskje ikke så viktig for dere andre, men det ødela virkelig en god del av avslutningen for min del.

 

Ellers virker det som at utviklerne ikke klarte å finne på noe spm Jokeren kunne gjort mot slutten og gikk for den enklere løsningen. Men det er vel ikke så lett å finne på noe en superskurk med massive psykiske problemer og blanlabla kan gjøre... Han kan jo tross alt bare gjøre alt.

 

Utenom det var det et veldig godt skudd sammen spill fra ende til annen.

 

 

Vel:

Skjul
Man blir liksom satt i en knipe når det gjelder Joker som siste boss, fyren er jo ikke fysiskt bygd, og han er farlig for sin uforutsigbare kriminale genialitèt.

Han kunne selvfølgelig gjort mye sært med <roboter, laser kanoner osv osv> men jeg synes plottet var ganske genialt mtp hva Jokeren forsøkte å gjøre, for de som har fulgt Batman litt så tenker man fort "ka-klask! hvorfor har ingen tenkt på dette før?!" (kan hende noen har et, men jeg har iallefall ikke lest/opplevd det).

Og slutten var veldig lik oppførselen til Joker i TDK hvis du tenker på: "Jeg skal få Batman til å drepe meg for å vise bla bla og", eller bruke han til å skremme innbyggerne i Gotham.

 

Boss-messig var slutten skuffende, ja, men jeg synes historien og alt bare ga så mye mening og hadde få (om ikke ingen) plot-hull.

Et utrolig stykke arbeid med historien :)

.

 

Spiller dere ikke akkurat nå? blasfemi!

Lenke til kommentar

Runnet dette spillet idag morran, må si meg litt enig med "kritikken" mot sistebossen, var litt for lett valg å gå. Sleit heller ikke altfor mye med den, tok det på 4 eller 5 forsøk(spiller på Normal). Og 2-3 av de gangene døde jeg pga jeg surra til tider. Er ferdig med alle riddlene også, litt morsom avslutning på den.

 

Akkurat nå koser jeg meg gjennom challenge mode, som virkelig er en challenge jo lenger man kommer ut, med tanke på medaljene man skal klare, som å ta ut 3 thugs med vegg bombe osv.

Lenke til kommentar

Spilte litt Batman how broren min tidligere idag, og tenkte jeg skulle skaffe han Perfect Combo Freeflow achievmenten (Alle angrepene i en combo), og jaggu endte jeg ikke opp med en combo på 89 angrep, og plass #17 på leaderboards (GT:Captain Scorpio)

 

Var rett og slett en jævla artig combo :p

 

Håper de kommer med mer DLC i form av Challenges for dette er gøy:p

Lenke til kommentar
Synes slutten på spillet var rimelig skuffende i forhold til resten av spillet.

 

Skjul
Det at Jokeren skjøt seg selv med Titan er forsåvidt greit nok, selv om jeg føler meg ganske sikker når jeg sier at det er noe den "virkelige" Jokeren aldri ville gjort. Det som derimot ødela mye for meg er hvordan stemmen hans ikke forandret seg. Jeg er temmelig sikker på at stemmebåndene også ville vokst i takt med lunger og muskler. Det er kanskje ikke så viktig for dere andre, men det ødela virkelig en god del av avslutningen for min del.

 

Ellers virker det som at utviklerne ikke klarte å finne på noe spm Jokeren kunne gjort mot slutten og gikk for den enklere løsningen. Men det er vel ikke så lett å finne på noe en superskurk med massive psykiske problemer og blanlabla kan gjøre... Han kan jo tross alt bare gjøre alt.

 

Utenom det var det et veldig godt skudd sammen spill fra ende til annen.

signed.

Lenke til kommentar

Ikke enig med folk her asså, dette spillet fenger meg ikke helt. Det er bra på mange måter men slåssesystemet syns jeg er elendig. Det er altfor enkelt, selv på Hard så er det bare å klikke venstre mustast fibrilsk og du tar ut enhver person. Og det er stort sett samme animasjonene og slow-mo effekten du får av og til blir totalt ødelagt av de elendige lydeffektene. Høres ikke ut som slag/spark men noe maskin som setter igang ett eller annet. Bra eksempel på et riktig bra slåssesystem er det brukt i Watchmen spillet. Der må du virkelig svette og kjempe og der har du masse variasjon i kampene som gir deg full kontroll.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...