Gå til innhold

Batman: Arkham Asylum - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spiller på normal og jeg må nok innrømme at det ikke byr på de største problemene. Slet litt med Bane (jeg greier aldri slike slow motion sekvenser før etter et par tre prøv-og-feil runder) men alt i alt er den gjengse slosskamp litt lett.

 

Det er fantastisk at man faktisk er sjanseløs mot våpen.

 

Men en ting savner jeg - en måte å lure fiendene til et gitt punkt slik vi finner i andre snikespill. Det føles gitt rart å være prisgitt vaktenes stier og at de skiller seg for å kunne ta de ned, særlig når man vet Batman sitter med et vell av leketøy.

Jeg låste opp Sonic Batarang, men den funker bare på de med halsbånd og den fungerer i tillegg ikke helt optimalt

 

Lenke til kommentar

Verktøy-spoiler:

 

Multi-Batarang (x3) og Multi-Batclaw lar deg nedkjempe (minst) 3 stk thugs uten å trenge vente på at de skiller lag. Multi-Batclaw får man ganske sent i spillet, men den er gull i Predator challenges.

 

 

 

Men jeg skjønner hva du mener. Jeg velger å se de vettskremte siste gjenværende skurkene som en del av moroa. Det er også en achievement for å ta silent takedowns på samtlige vakter uten at noen ser snurten av deg.

Lenke til kommentar

Ah ok.

 

Er forøvrig litt skuffet over takedowns - det er liksom så få. Kamp, inverted og silent samt ledge, men den har jeg gjort kun en gang (er kanskje den morsomste riktignok!)

Trodde vel egentlig at man skulle få langt fler, men de vi har funker som bare pokker'n!

 

I dag har jeg spilt i nærmere 8 timer. Og nå skal jeg hente meg litt vann før jeg begir meg ut på jakt etter

Killer Croc

.

Lenke til kommentar

Det er også en gjennom-glasset-i-taket takedown (gjennom faktisk glass, ikke "svak vegg"-som-ser-ut-som-glass-i-Detective-vision). Synd det er så få steder den kan brukes. Siste bilde i

er tatt rett etter en slik takedown.

 

Litt mer variasjon hadde ikke skadet, men jeg synes kamp er ganske bra slik det er. Ihvertfall når det flyter skikkelig og ting går din vei. ;)

Endret av Cyberfrog
Lenke til kommentar
Vi har jo også corner takedown.

 

Hm, aldri sett!

 

Ja, gjennom glasset takedown har vi jo også ja. Ok, så var posten min litt tynn :p

 

Jeg sliter litt med kontrollene av og til. Særlig ved å hoppe opp på kanter og å countre. Jeg trodde keyboardkontrollene var bedre enn xbox-kontrollene, men jeg tror har tatt feil.

Lenke til kommentar
Du får corner takedown ved å sitte i corner-cover. Funker fett.

 

Jeg vet ikke om xbox-kontrollene er bedre eller ei, men jeg trives med keyboard-kontrollene.

 

Hvor nær må de være? En fyr tråkket netopp omtrent på foten min mens jeg satt gjemt i cover, men fikk ikke oppe noe valg om corner takedown. Forbanna irriterende, for jeg brukte sikkert 10 minutter bare å å rense ut rommet til jeg satt igjen med èn fyr.

 

Så etter å ha rundet det har man fri tilgang til hele Arkham? Herlig! Da skal jeg slappe litt mer av med Riddler-challenges, har igjen 88 stykker nå.

 

Mitt nåværende oppdrag er å

stoppe Poison Ivy

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...