Gå til innhold

Batman: Arkham Asylum - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Det er lettere (synes jeg ihvertfall) å ta tre "medaljer" i Predator challenges. Trykk Tab (eller hva dette nå tilsvarer på konsollversjonene) for å se hva som kreves for å ta hver medalje. Det virker ikke som om alle er klar over at medaljeantall (ikke bare tid) også teller for den endelige rankingen - jeg har kommet så høyt opp som 16. plass på grunn av dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har fullført 100% av spillet (på PS3-utgaven, regner med at det funker likt på de andre plattformene). For å få til det må man

fullføre storymode, i tillegg man må løse samtlige gåter inkl samtlige chronicles of arkham og man må få 3 medaljer på samtlige av de medfølgende challenge-brettene. Det største problemet for min del var helt klart de 3 medaljene på enkelte av slåssbrettene, men det gikk seg da til etter en del forsøk.

 

Eventuelle challengebrett man har lastet ned i ettertid, som f.eks. joker-brettene på PS3 eller andre nedlastede brett, trenger man ikke fullføre for å få 100% så vidt jeg vet.

 

Lenke til kommentar

Ja, har funnet ut det nå hehe. Ligger på 86%, men jeg er så dårlig til å sloss at jeg neppe kommer til å få 100%.

 

Hva tenker dere om en eventuell oppfølger?

 

 

Scarecrow, Bane og Killer Croc er fortsatt frie - og The Joker har rømt fra fengsel før.

 

Endret av AltF4
Lenke til kommentar

Spillet er fantastisk, men ikke perfekt. Noe de kan gjøre bedre i en eventuell oppfølger er f.eks. boss fights. Jeg har ikke problemer med vanskelighetsgraden, mer at det dreiet seg om å oppdage (vel, ikke dét engang, spillet forteller deg hva du skal gjøre, selv på Hard) en banal mekanisme og så gjenta, og gjenta igjen. Jeg håpte på en overraskelse ihvertfall i den siste fighten, men nei...

det samme knepet funket 3 ganger.

 

 

Men en ny runde på øya virker ikke umiddelbart som en god idé. Jeg håper vel egentlig mer på at Rocksteady får lage et nytt kvalitetsspill inspirert av Batman-universet.

Lenke til kommentar

Bossfightene håper jeg de fikser i tilfellet en nummer 2. Å avspise oss med en simpel quicktimevent-lignende slutt på bossen som blir hypet opp siden du ser ham første gangen var en gedigen skuffelse, selv om jeg elsket å løpe rundt og unngå ham til å begynne med.

 

Ellers ønsker jeg egentlig bare mer av det samme, bare uten å kjøring av Batmobile. Høres ut som en utrolig dårlig plan i mine ører, da bilkjøring kanskje er det siste jeg forbinder Batman med.

 

Også gjør det seg liksom best på en øy. Å herje rundt i en storby kan fort bli uoversiktelig, med mindre man beveger seg fra område til område og bruker hula som utgangspunkt og bindeledd - akkurat dèt var en knakende god idè ^_^

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

vurderer å sette dette spillet øverst på ønskelista, men etter å ha prøvd demoen er jeg litt usikker. Jeg synes at det var styringen var lite smooth når jeg gikk rundt, og det irriterte meg at batman var venstrestilt. er demoen representativ for selve spillet, og går det eventuellt an å få batman høyrestilt?

Lenke til kommentar

Sånn som jeg skjønte det er iallefall et av problemene hans hvordan kameraet er plassert bak Batman, og han lurer på om det går an at kameraet kommer på motsatt "skulder" enn den skulderen den er på til vanlig.

 

Så vidt jeg vet, så er ikke dette mulig.

Følte også at dette er litt rart, mulig det er bare når man sikter over skulderen i andre spill at man kan trykke inn R3 eller L3 for å bytte skulder?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...