Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes Watchmen er en av de beste superhelt-historiene som finnes, både tegneserien og filmen. Det er verdt å få med seg begge siden slutten er drastisk forskjellig. Jeg synes faktisk slutten i filmen var hakket mer tankevekkende.

 

Det er to ting som gjør at jeg synes Watchmen hever seg over resten: Den reflekterer over superhelt-sjangeren og behandler konseptet på en mer intelligent måte, med superhelter som er langt mer menneskelige enn normalt. Og like viktig; det er -en- enkeltstående historie, og ikke melket ut i en uendelig mengde historier. Det er viktig fordi superhelter som melkes aldri kan dø, verken av alderdom eller ved å bli drept, og det tar mye av spenningen ut av historien.

Lenke til kommentar

Skeptisk! Såvidt jeg finnes det kun -en- Watchmen-historie og den er allerede blitt fortalt. Hvis jeg ikke tar grundig feil der så har jeg ikke spesielt høye forhåpninger til en ny historie som blir tatt ut av løse luften fordi Watchmen solgte godt. Det er felles for alle kreative kunster at man må vite når man skal la verket ligge.

Lenke til kommentar

Hollywood er så mye forskjellig at man finner like mye bra som dårlig. De er en skyteskive for alle som kritiserer kommersiell film, men de hever seg fortsatt milevidt over filmproduksjonen i resten av verden. Jeg er på ingen måte tilhenger av de som mener at en film må være smal for å være god, heller tvert imot, men man får ikke laget god film fordi man ønsker å tjene penger, derimot kan man tjene penger hvis man ønsker å lage en god film. Nyansen er alfa og omega.

Lenke til kommentar

Disse er imidlertid uberørt av Alan Moore. Skeptisk.

 

Regner med at Eplefe og Zealuu fikk med seg første episode av Folkeopplysningen? http://nrk.no/progra...keopplysningen/

 

Liker spesielt godt forsøket healerne hadde med å føle på folks aura, og hvordan de reagerte på resultatet.

 

Metal Gear-film kommer også: http://kotaku.com/59...ith-a-new-movie

Endret av ShampooMacTavish
Lenke til kommentar

Angående Metal Gear-filmen foreslår jeg å gå igjennom Patrick Klepeks siste tweets om emnet (litt nedpå siden). Produsenten for filmen, Avi Arad, står som produsenten for filmen til Mass Effect, Uncharted og Infamous. Og de er jo kongefilmer alle gikk for å se på kino.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...