Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tanken på hvor mye penger det er snakk om, og det at jeg lider av kronisk ubesluttsomhetssyndrom, hvis det finnes noe slikt. :p

 

Jeg ser også etter en ny stasjonær PC. Har en fra 2009 som funker fint, men tenker å ta den hjem til mine foreldre slik at jeg har noe å spille på når jeg er der. Har sett på denne. Den er sikkert er overpriset og en kan nok få den billigere om en bygger selv, men jeg verken kan eller orker det. http://www.komplett.....aspx?sku=10580

 

Den var fryktelig dyr da, du trenger vel strengt tatt ikke så top notch for å kjøre dagens spill. Mitt oppsett ser slik ut.

 

Cooler Master CM 690 II Lite Midi Tower

Corsair TX V2 650W PSU

Intel® Core i7-2600K Processor

ASUS P8Z68-V/GEN3, Socket-1155

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB

Gainward GeForce GTX 560Ti 2GB PhysX

Corsair SSD Force Series 3, 120GB 2.5"

Western Digital Caviar® Black 1TB

Sony Optiarc Blu-Ray Writer, BD-5300S

 

Edit: Glemte å skrive prisen som er 12 000. Blir 11 000 hvis du ikke inkluderer Win 7.

 

Edit2: Min gamle stasjonære er fra 2007 så det meste vil bli en forbedring. Nå er den ikke så svak, selv med dagens spill. Kjørte f.eks Crysis (1) på max grafikk.

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

Er det ikke slik at i5 holder i lange baner for spilling? (jada, jeg er skyldig der selv.. kjøpte i7.. hehe)

 

Og man trenger ikke 16gb ram for å spille spill?

 

Da i7 benytter multi threading som ikke er nødvendig med mindre du driver på med number crunching eller f.eks VM.

Endret av Sulfuric
Lenke til kommentar

Joda, for de aller fleste spill så er i5 2500k mer enn nok, men i7 er bedre hvis du skal gjøre mye på en gang, f.eks ved videoredigering. Er 800 kr forskjell mellom dem, så kommer an på hva du føler du trenger.

 

RAM er så billig at det bare er å gå for 16 GB i stedet for 8. Godt å ha. ;)

 

Skal du sette den sammen selv da?

 

Er enig i at den jeg så på kanskje er litt overkill, men da holder den vel gjerne lenger også?

Trenger ikke det. Du får alle de samme delene ved å konfigurere Komplett Summer Gamer, hvis du vil ha dem til å bygge den for deg.

 

Og du har nok rett i at den holder litt lenger,men tviler på at det er så veldig mye lenger.

Lenke til kommentar

Haha, det samme gjorde jeg, selv om folk anbefalte meg noe annet. Har i ettertid fått bruk for det når jeg har kjørt VM. (hadde sikkert ikke merka noen forskjell om jeg hadde hatt i5 heller).

 

http://www.komplett....aspx?sku=648274

 

 

*bestille*

 

Synd jeg bare har 2x 22" benq fra før av. Skulle kjøpt 3x 24"..

 

Ingen vits med 120 i FPS om skjermen bare er 60 hz, vøttu

 

Hmm, skal vente en stund til 7970 detter i pris, da.

Endret av Sulfuric
Lenke til kommentar

Vet du, jeg bestilte nylig den skjermen der. Hadde du sjekket innom komplett på Onsdag hadde du fått den til 2490. Var da jeg kjøpte den.

 

Det var ganske imponerende, de solgte over 100 av den skjermen på èn dag.

 

Edit: Men hva mener dere, er 120 GB SSD nok, eller burde jeg gå for 240 GB?

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

120 er nok om du veit nøyaktig kva du skal ha på den. Til OS + utvalde spel som har mykje å hente på SSD vil eg seie det er godt nok, så lenge du hugser på å ikkje fylle opp systemdisken med dilldall (noko Windows elsker).

 

Synest det var litt rart med 16GB ram og i7 også berre eit 560-kort.

Lenke til kommentar

Kan ikke være mye til flaskehals, tror den klarer å kjøre så og si alt helt fint. Valgte den fordi den skulle være stillegående og relativt kjølig.

 

Eneste grunnen til at det skulle bli en flaskehals er fordi alt det andre er så over the top i forhold til det som kreves. :p Nekter å betale 4-5000 for GTX 680.

 

Er egentlig enig med Lakus. Kanskje jeg skal nedgradere litt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...