Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@Spartapus: Jeg syntes det var tåpelig, særlig siden en god del av elevene som var der lo og klappet da. Stemmer ikke FRP selv, men det var dårlig gjort siden de andre partifolkene overkjørte ham helt underveis og han fikk liksom ikke pratet like mye og holdt en ordentlig appell uten avbrytelser slik som de andre fikk.

Endret av Cloudemyx
Lenke til kommentar

Det hater jeg og selv, er hvordan FRP blir behandlet som et ulovelig parti når de er et fullt lovelig parti.

 

Samtidig hvordan media ser ut til å nærmeste ikke kommet opp med en eneste negativ ting nærmest jeg har sett retta mot AP. Ved unntak TV2 med at AP har ikke klart å gjennomføre "kreftløftet" på de store norske sykehusene som de lovet. Men stort sett det eneste jeg har lest angående negativtet rundt AP i media.

 

Har også sett en del repotasjer om hvor helvete Høyre har kjørt Oslo. Hvordan Venstre er et smått pinelig parti blitt. Og enda mere kan Hareide være homo-artikkler nærmest.

 

Jeg liker heller ikke hvordan enkelte store aviser her i landet nærmest prøver å sett FRP i dårlig lys hele tiden.

 

Også hvordan noen aviser har et altfor godt vennskap med enkelte partier. F: eks som VGs redaktør, Hanne Skartveit Moen, har skrevet bok om Jens Stoltenberg, er "fan" av ham på Facebook, og pleier vennskap med mange andre AP-folk.

 

Nå stemmer jeg riktignok Høyre, men alt det FRP ser ut til å få slengt i trynet av spesielt media og drittunger fra partier som Rødt synes jeg har godt litt langt i år.

 

Selv kunne FRP gått i jorda for min del, men jeg synes de fremdeles blir litt urettferdig behandlet. Riktignok så burde det jo også klandres mest på grunn av utspill i forbindelse med dette valget. Men media har også "ødelagt" litt synes jeg og for dem, med en negativ fokusering på partiet.

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

Jeg har vel tenkt i de baner selv, men jeg syns ikke det lukter noe særlig rasisme av Frp nå lenger. Det er den tilsynelatende evigvarende bunnløse idiotien Frp'ere greier å prestere samt uttrykke gjennom en valgkamp som byr meg i mot.

 

Det er ingen rasisme. Hele begrepet er vannet ut til å være våpen for å ta stemmer fra partier som tar opp spørsmål knyttet til innvandring, religion og terrorisme, selv om ingen av disse har noe som helst med rase å gjøre. Allikevel er denne typen retorikk effektiv, fordi folk flest har en så uklar forståelse av hva rase er og ikke er at det lett kan bli til en suppe i hodene deres hvor all problematisering av grupper som ikke er overveiende hvite er i faresonen for å bli stemplet rasisme. Denne folkelige ignoransen utnytter de sosialistiske partiene grovt i sin retorikk, med mindre de faktisk er ofre for den selv.

 

Rasjonelt sett er det umulig å argumentere for at kritikk av en gruppes ideologi eller kultur er det samme som kritikk av deres biologiske fenotype (et etablert begrep innenfor fysisk antropologi), spesielt med tanke på at alle de største kulturer og ideologier i verden overlapper flere fenotyper.

Lenke til kommentar

Hva som er en god ting med et politisk styre vil jo komme helt an på hva man ønsker seg. Jeg vil ha mest mulig frihet til enkeltmennesket, derfor vil et FrP-styre være gunstig, selv om Høyre og Venstre også kan fungere.

 

FrP gjorde et brakvalg i min kommune forrige valg ved å gå imot eiendomsskatten, som AP stod for. Nå har AP fått en fremgang på nesten ti prosent og jeg lurer på om midt oppi alt Utøya-kaoset at folk kanskje har glemt hvorfor de ikke stemte AP sist. Nå er det enda ikke klart om det faktisk blir AP-styre, men hvis det blir det kan jeg bare krysse fingrene for at de kliner til med gjeninnføring av eiendomsskatten.

Lenke til kommentar

Nevn en god ting ved et FRP styre, som ikke går på hvor dårlig andre partier er. Sliter selv med å finne noe.

Positive ting med Frp-styre?

Privatisering slippes mer inn i offentlige Norge. (Full barnehagedekning takket være privatisering. Hvorfor ikke mer av noe som fungerer?)

Mer kontroll på innvandringen, for å motkjempe ghettodannelser i Oslo og andre byer. (kanskje litt sent...)

Mindre skatter og avgifter for hvermannsen. Mer lønn rett i lomma vår.

 

Trenger du flere eksempler?

Lenke til kommentar

Arcus driver og etablerer seg i Ringnes sitt gamle bygg i kommunen min med et enormt utbyggingsprosjekt. Dette er det vært gunstige kår for under Høyre-FrP, men hvis det blir AP-styre vil de sannsynligvis pålegge dem en vannavgift (og vann bruker man ikke så lite av når man lager drikkevarer) som vil koste mange arbeidsplasser. Dette er ikke å skape velferd, det er undergrave folks livsgrunnlag og gjøre dem avhengige av staten.

Lenke til kommentar

Samtidig hvordan media ser ut til å nærmeste ikke kommet opp med en eneste negativ ting nærmest jeg har sett retta mot AP. Ved unntak TV2 med at AP har ikke klart å gjennomføre "kreftløftet" på de store norske sykehusene som de lovet. Men stort sett det eneste jeg har lest angående negativtet rundt AP i media.

Da har du ikke lest mye rundt. Den artikkelen her var på forsiden av nrk en god stund.

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_trondelag/1.7784759

Lenke til kommentar

Må ha eit politisk alternativ for dei kvinne- og fridomsfiendtlege òg.

Jeg vil våge å gå så langt som å si at du tar grundig feil her, og viser bare at du ikke kjenner politikken deres, og at du også rammes av sneversyn når det kommer til enkelte ting. Krf står for valgfrihet og solidaritet i sine politiske saker.

 

Nå er jeg ikke fornøyd med politikken og slagkraften til noen politiske partier, men synes slike spydige uttallelser som ikke har noe grunnlag i politikken kan legges på hylla. Det gjelder også den ubegrunnede kritikken av Frp. Dette er ikke en Partilederdebatt, vi kan koste på oss å være saklige.

 

Takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...