Gå til innhold

Bitcoin: En digital, anonym, uregulert og desentralisert valuta


Warz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv har jeg faktisk klart å øke investeringen min med 30% på to uker. Tror det er en sunn blanding av flaks og fornuft (mest flaks :p ). Jeg vil alikevel ikke anbefale daytrading, hvis man først skal satse på dette så er det mye bedre å kjøpe seg inn og sitte på BTC en god stund før man selger ut. Hadde jeg gjort det, så ville avkastningen vært nærmere 300% på nåværende tidspunkt.

 

Lite tips ut i fra hva jeg har observert de siste seks ukene; til nå har prisen uten unntak tatt seg opp etter et fall, så "stop-loss" er generelt en dårlig ide.

Endret av Grankongen
Lenke til kommentar

Ingen som frykter at bitcoin vil dras ned av nsa ? myndighetene i USA tok jo ned MTgtox!? hva skal hindre dem ta ned andre ?eller finne en lov som gjør bitcons ulovlig ?

 

Så lenge du har myntene i din egen lommebok så er det ingenting NSA kan gjøre. Myndighetene prøvde å ta ned både Silkroad og Piratebay, og om de i det hele tatt gjorde noe, så var det å starte en Streisand-effekt.

Lenke til kommentar

Ingen som frykter at bitcoin vil dras ned av nsa ? myndighetene i USA tok jo ned MTgtox!? hva skal hindre dem ta ned andre ?eller finne en lov som gjør bitcons ulovlig ?

 

Bitcoin er jo desentralisert, så å ta ned selve valutaen blir kanskje vanskelig om ikke umulig. Nå er jeg ikke så veldig kjent med omstendighetene rundt MtGox, men hadde ikke det noe med at de opererte som en bank uten å inneha nødvendige tillatelser/godkjenninger?

Personlig har jeg liten tro på at bitcoin blir ulovlig i USA, det virker som folk i regjeringen er positive til bitcoin. Men at det kan bli mer regulering ser jeg ikke bort fra.

Endret av Nedward
Lenke til kommentar

Selv har jeg faktisk klart å øke investeringen min med 30% på to uker. Tror det er en sunn blanding av flaks og fornuft (mest flaks :p ). Jeg vil alikevel ikke anbefale daytrading, hvis man først skal satse på dette så er det mye bedre å kjøpe seg inn og sitte på BTC en god stund før man selger ut. Hadde jeg gjort det, så ville avkastningen vært nærmere 300% på nåværende tidspunkt.

 

Ja, altså, dersom jeg selger meg ut nå så har jeg tredoblet mine investeringer jeg også, så jeg har ikke tapt kroner og øre, men jeg har tapt bitcoin.

Lenke til kommentar

 

Så lenge du har myntene i din egen lommebok så er det ingenting NSA kan gjøre. Myndighetene prøvde å ta ned både Silkroad og Piratebay, og om de i det hele tatt gjorde noe, så var det å starte en Streisand-effekt.

 

 

 

Bitcoin er jo desentralisert, så å ta ned selve valutaen blir kanskje vanskelig om ikke umulig. Nå er jeg ikke så veldig kjent med omstendighetene rundt MtGox, men hadde ikke det noe med at de opererte som en bank uten å inneha nødvendige tillatelser/godkjenninger?

Personlig har jeg liten tro på at bitcoin blir ulovlig i USA, det virker som folk i regjeringen er positive til bitcoin. Men at det kan bli mer regulering ser jeg ikke bort fra.

 

Takker for svar interessant lesing :)

Lenke til kommentar

Kjenner jeg angrer litt på at jeg ikke kjøpte bitcoin i april, men tenkte den gangen at NÅ skal bobla sprekke. Tenker fortsatt det samme, så jeg holder meg unna. Så får det heller være at jeg går glipp av potensielt stor gevinst.

Det kan bli stygt hvis spekulantene plutselig finner ut at bitcoin ikke har den verdien den har i dag. Slik jeg forstår det, så er verdistigningen hovedsaklig forårsaket av spekulasjon, eller rettere sagt så er størsteparten av transaksjonene mellom spekulanter. Jeg ser ikke på det som et sunnhetstegn for en valuta.

Endret av Nedward
Lenke til kommentar

 

Så lenge du har myntene i din egen lommebok så er det ingenting NSA kan gjøre. Myndighetene prøvde å ta ned både Silkroad og Piratebay, og om de i det hele tatt gjorde noe, så var det å starte en Streisand-effekt.

 

Silk Road ble tatt ned, og FBI kommer til å spytte ut ca. 26,000 BTC på markedet når de er ferdige med etterforskning og rettssak.

 

BTC kan, kanskje, en dag bli et reelt alternativ. Men det er et langt stykke igjen för det närmer seg.

Lenke til kommentar

 

Silk Road ble tatt ned, og FBI kommer til å spytte ut ca. 26,000 BTC på markedet når de er ferdige med etterforskning og rettssak.

 

BTC kan, kanskje, en dag bli et reelt alternativ. Men det er et langt stykke igjen för det närmer seg.

 

Er det bekreftet at FBI kommer til å bruke de beslaglagte bitcoinene? Jeg har hørt både at de skal ødelegge de og at de skal bruke de, men ingen av kildene er pålitelige.

Lenke til kommentar

Hvor stor effekt på markedet vil et salg av 26 000 bitcoins egentlig ha?

Ganske stor skulle man tro, men FBI har jo mer enn som så. De har jo i tillegg tatt ~144000 BTC. Så totalt sitter de på en ganske betydelig mengde. Det skal bli spennende å se hva som skjer videre.

 

FBI sine adresser:

~30000 BTC her

~144000 BTC her

 

Er det bekreftet at FBI kommer til å bruke de beslaglagte bitcoinene? Jeg har hørt både at de skal ødelegge de og at de skal bruke de, men ingen av kildene er pålitelige.

Den eneste uttalelsen fra FBI om hva de vil gjøre med sine BTC jeg fant i farten var på forbes:

 

 

I asked the FBI spokesperson what the plan is for those cryptocoins. We will download the Bitcoin and store them, she said. We will hold them until the judicial process is over.

 

Then what?

 

This is kind of new to us, she said. We will probably just liquidate them.

Edit: "liquidate" betyr i denne sammenhengen at de vil selge dem. Endret av dravisher
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...