Gå til innhold

Bitcoin: En digital, anonym, uregulert og desentralisert valuta


Warz

Anbefalte innlegg

Hei jeg lurte på om noen av dere som kan forklare dette med hash rate hastigheter. Er det khash, mhash og ghash. Hvis det er som med pc, så er k 1000, m 1000 000 og g 1000 000 000.

 

Miner doge nå, men det er jo scrypt. Så går ikke ann å bruke en block erupter fra f.eks asic vet jeg. Men er det noen andre altcoins som mines ca like fort som doge og/ eller har sirka samme verdi?

Endret av Rabbern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det stemmer med hashraten.

 

Jeg skjønner ikke helt hva du spør om angående Block Erupter. Eier du en så benytter du den til å mine SHA256 aka bitcoin. ASIC er ikke er produsent av minere, men teknologien som blir benytter i mange av dem (http://en.wikipedia.org/wiki/Application-specific_integrated_circuit).

 

Angående hvilken valuta som er mest lønnsom vil jeg anbefale å sjekke http://www.coinwarz.com/cryptocurrency

 

Jeg tror de holder seg ganske oppdatert. Ellers kan du gjøre som meg å la noen andre ta seg av jobben med å finne den mest lønnsomme for deg. Om det er intressant, sjekk ut http://www.middlecoin.com/

Lenke til kommentar

Takk for forslaget skal sjekke det ut, fint å lære mest mulig så man tjener mest mulig også ikke sant? Etter litt endring av verdier i scriptet så gikk jeg jo fra 200khash til 380khash.

 

Men da ble / blir det jo litt arbeid også, endring av thread concurrency, mem-clock osv men det er verdt det i mine øyne. Kanskje kommer det et nettsted om krypto's etterhvert også. Men må læres det også.

Lenke til kommentar

Så har mtgox gått på enda en smell.

 

Addressing Transaction Malleability
MtGox has detected unusual activity on its Bitcoin wallets and performed investigations during the past weeks. This confirmed the presence of transactions which need to be examined more closely.

Non-technical Explanation:
A bug in the bitcoin software makes it possible for someone to use the Bitcoin network to alter transaction details to make it seem like a sending of bitcoins to a bitcoin wallet did not occur when in fact it did occur. Since the transaction appears as if it has not proceeded correctly, the bitcoins may be resent. MtGox is working with the Bitcoin core development team and others to mitigate this issue.

Technical Explanation:
Bitcoin transactions are subject to a design issue that has been largely ignored, while known to at least a part of the Bitcoin core developers and mentioned on the BitcoinTalk forums. This defect, known as "transaction malleability" makes it possible for a third party to alter the hash of any freshly issued transaction without invalidating the signature, hence resulting in a similar transaction under a different hash. Of course only one of the two transactions can be validated. However, if the party who altered the transaction is fast enough, for example with a direct connection to different mining pools, or has even a small amount of mining power, it can easily cause the transaction hash alteration to be committed to the blockchain.
Lenke til kommentar

Hvis du har bitcoins et annet sted enn mtgox ville jeg ha kjøpt nå. Markedet virker veldig usikkert for øyeblikket, og det er ingen grunn til at andre børser skal prise bitcoins til under halvparten av opprinnelig verdi fordi én bank stjeler penger. Tipper vi kommer opp til $800-900 igjen om noen uker. Det er ingenting galt med bitcoins, og handling med bitcoins er minst like trygt nå som før mtgox-skandalen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis du har bitcoins et annet sted enn mtgox ville jeg ha kjøpt nå. Markedet virker veldig usikkert for øyeblikket, og det er ingen grunn til at andre børser skal prise bitcoins til under halvparten av opprinnelig verdi fordi én bank stjeler penger. Tipper vi kommer opp til $800-900 igjen om noen uker. Det er ingenting galt med bitcoins, og handling med bitcoins er minst like trygt nå som før mtgox-skandalen.

Like trygt jaja

http://www.hardware.no/artikler/massivt-botnet-stjeler-bitcoin-lommeboker/157381

Lenke til kommentar

Hvis du har bitcoins et annet sted enn mtgox ville jeg ha kjøpt nå. Markedet virker veldig usikkert for øyeblikket, og det er ingen grunn til at andre børser skal prise bitcoins til under halvparten av opprinnelig verdi fordi én bank stjeler penger. Tipper vi kommer opp til $800-900 igjen om noen uker. Det er ingenting galt med bitcoins, og handling med bitcoins er minst like trygt nå som før mtgox-skandalen.

Et problem er jo mengden som er blitt stjålet. Dersom denne mengden blir dumpet, vil det kunne skape et relativt stort prisfall. Det er en forventning i markedet som tar innover seg denne muligheten og det gjenspeiles i prisen. Selvsag har frykt også gjort sitt. På lang sikt tror jeg nok BTC skal opp igjen, da det ligger en stor forventning om ytterligere prisstigning utover $1k i markedet som alene kan være nok.

Lenke til kommentar

Ville ikke anbefalt noen å kjøpe Bitcoins med forventninger om a tjene profitt i nær framtid.

Da er vi uenige, jeg tror det er gode sjanser for profitt om man kjøper nå. Investeringer er alltid forbundet med risiko, og bitcoin er ingen unntak. Men jeg tror ikke jeg presenterer en veldig kontroversiell tanke om jeg sier at bitcoin nå er mest sansynlig er på sitt laveste på lang tid.

Lenke til kommentar

 

Da er vi uenige, jeg tror det er gode sjanser for profitt om man kjøper nå. Investeringer er alltid forbundet med risiko, og bitcoin er ingen unntak. Men jeg tror ikke jeg presenterer en veldig kontroversiell tanke om jeg sier at bitcoin nå er mest sansynlig er på sitt laveste på lang tid.

 

 

Misforstå meg rett, jeg tror også det er fullt mulig at verdien vil stige. Det er bare langt fra garantert. Jeg er optimistisk på lengre sikt, men fortsatt varsom i de neste ukene.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Har tro på en elektronisk valuta, men har ikke noe spesielt tro på at det blir bitcoin. Før eller siden vil det slå igjennom noe som et elektronisk alternativ til de vanlig valutaene, men jeg tror at det vil bli videreutviklet mye i forhold til bitcoin pr i dag.

 

Grunnen til at det ikke prates mye om det er vel at mining ikke lønner seg lenger, og at fjortissene har gamblet bort alle sparepengene sine på catcoins. Man kunne ikke forvente at den populariteten skulle holde seg, tilstandene var som Wall Street in 1929.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...