Gå til innhold

Bitcoin: En digital, anonym, uregulert og desentralisert valuta


Warz

Anbefalte innlegg

 

Denne siden finner automagisk det beste alternativet til enhver tid. :)

Basert på nåværende kurser, men det endrer seg utrolig fort (se også CoinWarz). Jeg ville holdt meg til noen av de litt mer kjente siden de fleste av disse nye cryptocurrenciene minstenkes for å være rene pump&dump-schemes uten fremtid. Kanskje det kan være litt å hente på daytrading, men personlig ville jeg ikke tatt bryet med å mine noe som ikke har en viss sjanse å bli noe stort i fremtiden - for jeg sitter på coinsene mine...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke minet mye, kansje totalt 200timer. Minet endel i vår. Alle frarådet meg, fordi verdien av miningen var ca 10kr dagen. Jeg glemte helt vekk bitcoinene mine. Oppdaget nylig at de 0.05 bitcoinene jeg ikke hadde brukt var verdt ca 350 kr. Fikk heldigvis brukt dem før fallet.

 

Fikk nettop nytt skjermkort (R9 280X), så nå forsøker jeg å mine litecoin. Miner rundt 710 kH/s som skal gi ca 0.3 Litecoin pr døgn. PCen miner kun på dagtid, så genererer en plass mellom 0.15 og 0.2 pr dag. Er ikke veldig mye, men hvem vet hvor mye 0.2 Litecoin er verdt om for eksempel et år?

 

Jeg skal også forsøke å mine litt Feathercoin slik som ble foreslått av BALT3, sånn at jeg har litt til en regnværsdag :) Kjører du forresten load balance i cgminer, eller bytter du kun litt frem og tilbake? Sånn ca hvordan fordeler du datakraften?

Endret av Smalltimer
Lenke til kommentar

Jeg bytter manuelt etter humør.

----

Men altså, min mening angående LTC, FTC og andre coins lengre ned på "rangstigen" er at det er lite å tape på å mine noen av hver slik at man får lagt eggene sine i mer enn én kurv - dersom en eller flere av disse stiger i verdi så kan man tjene penger på dette. 10 FTC i wallet-en som plutselig er verdt 50$ stykket? Kult. 10 FTC-er i wallet-en som nå ikke er verdt pixlene de er skrevet på? Vel, det er kjedelig, men det kostet jo ingenting å mine disse, i hvertfall ikke dersom de var minet om vinteren og strømmen ville blitt brukt til oppvarming uansett. ;)

Og det er vanskelig å spå fremtiden til både Bitcoins og altcoins. Vil noen av disse virkelig slå til? Vil ingen gjøre det? Kan flere coins sameksistere i fred? På internett finner du meninger om alt, og sannheten er jo det at det er ingen som vet noe helt sikkert, ikke ennå.

Slik jeg ser det, er det nok Bitcoin som har desidert størst sjanse for å virkelig slå an. Innen de første 1-3 årene bør en del butikker, sannsynligvis nettbutikker og nett-tjenester i første omgang, i ikke ubetydelig skala ha begynt å akseptere Bitcoins som betaling. Særlig tror jeg nett-tjenester (Steam, Netflix o.l) kan komme til å være relativt tidlig ute med å ta i mot coins som betaling. Dersom dette skjer, tror jeg det vil bli vanskeligere for altcoins å få fotfeste. Ønsker bedrifter mer enn én helt ny valuta å håndtere, når dette faktisk er som et eksperiment å regne? Jeg tviler, men siden mining innebærer tilnærmet null risiko er det kjekt å ha altcoins i tillegg til bitcoins foreløpig.

Men hva om dette ikke skjer? Kanskje Bitcoins blir frakjørt av en altcoin - i det veldig lange løp er dette meget sannsynlig, akkurat som USD neppe vil være verdensdominerende til evig tid. Eller kanskje butikkene velger å godta både Bitcoins, Litecoins, Peercoins og så videre når de først er i gang. Kanskje noen lager en tjenste for bedrifter som automatisk konverterer enhver coin til FIAT (USD, EURO, NOK osv)? Da vil det være mer åpent, og jeg tror de altcoinsene som eventuelt blir godtatt vil få en solid opptur på lik linje med Bitcoins.

Likevel, jeg holder en knapp på at Bitcoins kommer til å bli allment tatt i bruk en vakker dag og at verdien kommer til å øke fremover i takt med økt bruk, og at altcoins har en veldig lang vei å gå om de i det hele tatt kommer seg noen steder. Derfor holder jeg på i dette øyeblikk på å overføre noen Litecoins til BTC-E slik at jeg kan konvertere disse til Bitcoins. Verdiforholdet mellom LTC/BTC har holdt seg relativt jevn siden det store Litecoin-rallyet, så jeg tolker det dithen at det ikke spiller noen rolle hva verdien av LTC og BTC er i USD i dag og at jeg kommer greit ut av det så lenge verdien på Bitcoins stiger like mye i prosent...

Jeg skal uansett holde meg til den opprinnelige planen, som er å sitte på noen coins i håp om stort verdihopp. :)

EDIT: Cirka en halvtime (glemte å ta tiden) fra jeg trykte "Send" til coinsene faktisk er i BTC-E-kontoen min! Slå den, Sparebank1..!

EDIT2: Og der var jeg også eier av BTC. Føler at dette er et OK tidspunkt å gå inn på med litt lommerusk. :)

Endret av BALT3
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Jeg overførte 1.7 btc fra en konto til en annen i går, overføringen hadde enda ikke skjedd 4 timer etterpå. Da jeg skrudde på pc`n i dag så er overføringen fortsatt ikke gjort.

Det står bare "Status: 0/ubekreftet"
Det er snart 24 timer siden faktisk.
Hva kan jeg gjøre, annet enn å vente?

Søker jeg etter transaksjonen får jeg også:

"Sorry we could not find any blocks or transactions matching this hash"

Det er snakk om nesten 10 000kr, så det er veldig frustrerende om det er borte..

Edit: Googlet litt, der sto det at det vil gå igjennom til slutt, så da får vi da håpe på det :)

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

De forsvinner ikke sånn uten videre. Så lenge adressen var riktig, så kommer alt frem. Men, kan man ikke betale en avgift for å få litt fart på bekreftelsene?

Jo, höyere avgift gir raskere transaksjoner.

 

Og rett adresse er vel det viktigste. Bommer man på adressen og er så uheldig at noen andre får dine bitcoins, så er det kjört. Men man får jo gleden av å ha gjort noen annen lykkelig :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...